Een zwarte lijst van oplichters, leugenaars en schoften.

• franky-p

beste mensen

WÁÁR HEBBEN JULLIE HET OVER

sommige mensen vragen er gewoon om om afgezet te worden, je kan namelijk ALTIJD nee zeggen als je iets niet wilt X(

ook wij hebben destijds (2002) veel te veel voor ons huis betaald, maar het was ons dat waard. de verbouwingen, voor zo ver niet zelf gedaan,

hebben we laten doen door plaatselijke vakmensen, aanbevolen door mensen uit de buurt. MET DUIDELIJKE AFSPRAKEN nem jó, nem forint

(dit kan iedereen na 1 dag in hongarije te zijn zeggen) en een van te voren afgesproken prijs, dus niet per uur. uitbetaald werd er als het werk klaar en naar onze wens was.

het werk werd gedaan alleen als wij er ook waren.het kost misschien iets meer, duurde iets langer,maar we zijn nog telkens tevreden over de werkzaam heden

frank

• Munkadal

Hallo Franky-p,

De enige goede vraag van je.

WAAR HEBBEN WE HET OVER???

Dát heb jij dus niet begrepen.

Lees alles nog maar eens over en dan valt, met een beetje geluk, het forintje nog wel bij je.

Groetjes en veel succes, Munkadal.

• franky-p

beste munkadal

in alles wat ik heb gelezen is dat er mensen zijn die zich bedrogen voelen omdat ze te ontwetend waren en geen nee hebben durven te zeggen,

geen duidelijke afspraken hebben gemaakt, en de werkzaamheden hebben laten uitvoeren terwijl ze elders waren en dus geen toezicht op de werkzaamheden hadden. houd je je aan deze regels dan kan het eigenlijk niet mis gaan

veel succes

frank :)-D

• Karel Stromph

het vallen van het forintje is in het Hongaars “leesett a tantusz” - (jeton in het Frans) - oftewel een specifiek voor een bepaald doel gemaakt muntje - tantusz i.c. voor de telefoon).

Maar ik betwijfel of in Hu nog tantusz bastaat. Daarmee is dus deze uitdrukking weggevallen, omdat de uitdrukking “het muntje is gevallen” - in Hu volstrekt niets betekent. En het Hu woord “zseton” vult de plaats niet in van de tantusz.

Groet, Karel

• Munkadal

en de werkzaamheden hebben laten uitvoeren terwijl ze elders waren en dus geen toezicht op de werkzaamheden hadden

Beste Franky-p,

Vroeger was écht alles beter. Toen was een ‘s mans woord ook ’s mans eer!

In jouw tijd moet de man dus niet alleen goede afspraken maken maar er dan ook nog bovenop blijven zitten omdat hij anders tóch nog bedrogen of bestolen wordt.

Trouwens, dat dééd ik toch, afspraken op papier maken en er de hele dag bij blijven….., alle materialen ‘s morgens en ’s avonds controleren en tellen…., toch stal de aannemer nog dozen vol materiaal….., tja, ik doe dan toch nog iets anders verkeerd denk ik.

Maar maakt niet uit. IK doe het allemaal verkeerd volgens jou en de oplichter en dief bestaat gewoon niet in Hongarije!

Ach, zolang jij maar denkt dat jij de enige slimme bent.

• ollekebolleke

Je slaat de spijker op zijn kop franky-p. (even afgezien van de makelaarsproblematiek dan)

Goede en duidelijke afspraken maken is waar het om draait, én niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik heb dit jaar inmiddels voor 10 miljoen (!) forint aan verbouwingswerkzaamheden laten uitvoeren door hongaarse vaklui, die stuk voor stuk hun geld waard waren op hun specifieke vakgebied.

Uiteraard zijn er gaande het werk wel problemen gerezen, maar geen enkele is onopgelost gebleven en uiteindelijk is er voor nog geen enkele forint ontevredenheid geweest.

Hulde aan al die bouwvakkers die bij mij bezig zijn geweest, ze waren de investeringen dubbel en dwars waard.

Het is mij opgevallen dat men zeer toegewijd was, erg vakkundig en met ambachtelijke kwaliteiten die je in Nederland/België met een vergrootglas moet gaan zoeken.

Ik stond bekend als een veeleisende klant die de lat erg hoog legde bij het uit te voeren werk, maar heb eveneens ervaren dat de meesten dit uiteindelijk erg positief hebben ervaren.

• franky-p

ik hoop dat ik niet de enige ben,want dat zou niet best zijn

maar wat ik steeds wil zeggen maak met goede vakmensen duidelijke afspraken EN laat de werkzaamheden voor een vooraf afgesproken prijs uitvoeren

dus INCLUSIEF de materialen, dan mag de aannemer of wie dan ook stelen wat ie wil. jij betaald pas aan het einde van de werkzaamheden mits je tevreden bent

DAN KAN ER TOCH NIETS MISGAAN ,mocht je dit niet gedaan hebben dan ben je toch te naief geweest

frank

• stierkeminoe

Olleke ,Franky-p en Marianne , Ik geef jullie volkomen gelijk ( nu toch na zo belazerd te zijn ) maar ik versta jullie niet goed , het kan natuurlijk zijn dat vakmanschap in Nederland een andere betekenis heeft dan in Belgie .De makelaar deed de supervisie ( toezicht ) dus dat is de man die je vertrouwd , in mijn geval werd ik gewoon gekloot .Ik zeg ook niet dat het bij iedereen zo is gegaan ;Ik spreek uit eigen ervaring , en ik ondervind nu dat er zeer tot heel goede vaklui zijn in Hongarije die voor de helft van de prijs hetzelfde doen .En voor de mensen die denken dat ik iets persoonlijk heb tegen Honed Imexma wil meegeven dat ik eergisteren nog een mail stuurde met de vraag om een oplossing voor ons geschil en dat hij nog niet de beleefdheid heeft om daar op te reageren .Ook stuurde ik een privebericht naar Astrid 37 met een gedetailleerde uitleg met wat er mis is gegaan, ze reageert ook niet .En om af te sluiten want ik vind dat het al lang genoeg geduurd heeft nodig ik iedereen uit om de werken komen te beoordelen en daarna nog eens te reageren .Ik vraag alleen van jullie wederzijds respect en niemand te veroordelen als je de situatie niet kent .Groeten Jos Van Mechelen ; Fo Utca 71/48 Teklafalu

• franky-p

ik wil met mijn berichtjes niemand kwetsen of te veroordelen, maar ik denk dat als de mensen alerter en minder naief zouden zijn, een zwartboek

omtrent makelaars-toezichthouders-zwartwerkers-klussers of wat dan ook niet nodig zal zijn..ze werken zich er zelf dan wel uit

frank

• lujza

Koop eens een goeie bril munkadal, want je ziet blijkbaar niet goed.

Zo veel klachten over de werkzaamheden en dan blijk je er met je neus bovenop gezeten te hebben.

p.s geen zonnebril kopen B)