Een zwarte lijst van oplichters, leugenaars en schoften.

• lujza

@ Frank

Ik ben het volkomen met je eens, goede afspraken en er zelf bij blijven, maar dat moet in NL ook, dat is niet alleen hier!!!

Onze schoorsteen hier wordt momenteel opnieuw opgemetseld, je denkt, dat is een simpele afspraak, kan niet fout gaan, maar nu hadden we er toch werkelijk bijna een betonrand opgehad i.p.v. alleen stenen.

Redenatie: het regent in en beton gaat langer mee, wel 20 jaar langer. stenen zul je af en toe opnieuw moeten opmetselen. vanuit het oogpunt van mensen met erg weinig geld, logisch beredeneerd.

• mariannekaz

Wij hadden (advokaat en schoonzus) door dat de makelaar de boel wilde beduvelen, maar dat is haar NIET gelukt. We zijn nu zover dat er sommige werkzaamheden moeten laten verrichten door aannemers/bedrijfjes dus letten goed op wat de afspraken zijn en die worden op papier gezet weten inmiddels ook dat het voor veel minder geld kan (zonder bon) maar dan heb je geen garantie op de werkzaamhden, dan maar wat meer kwijt ( nog weinig vergeleken bij NL) maar wel goed en deugdelijkwerk hopen we.

• Munkadal

Eh, over welke klachten heb jij het nu?

Heb ik geschreven klachten te hebben over werkzaamheden?

Zeg me even waar, want dát is me ontgaan en dan moet ik niet alleen een brilletje kopen maar ook een nieuw geheugen.

Of hebben we het nu weer over jou?

• lujza

Trouwens, dat dééd ik toch, afspraken op papier maken en er de hele dag bij blijven….., alle materialen ‘s morgens en ’s avonds controleren en tellen…., toch stal de aannemer nog dozen vol materiaal….., tja, ik doe dan toch nog iets anders verkeerd denk ik.

Daar heb je dat brilletje voor nodig.

• Munkadal

Weet je Luiza, zo langzamerhand vind ik het jammer van mijn tijd om op jouw onzin te reageren.

Lees eerst even goed dan zie me (misschien) dat ik vertel over het feit dat ik bestolen ben ondanks dat ik wel degelijk oplette.

Dat is niet hetzelfde als klagen over werkzaamheden.

Maar voordat de brildragers onder ons denken dat het minderwaardig is om een bril te (moeten) dragen wil ik nog wel even kwijt dat ik de diefstal door mijn bril heen gezien heb en er zodoende passend op kon reageren.

Discussie met jou hierbij gesloten.

• mart@interware.hu

Hoi Munkadel,

Groot gelijk ! ik kan ook vaak niet met Loes door één deur , gewoon negeren !

ik zit nog geen week op prikbord maar lees vaak onzin van Lujza of tewel Loes.

exit Loes , zo, nu krijg ik er één .

Mart

• lujza

Stop dan maar met reageren op dit prikbord, want hier bepaalt niet maar één partij, dat de discussie gesloten is.

• mart@interware.hu

kijk , Loes , die had ik verwacht !

ik ben klaar met jouw :D

Mart

• Idéfix

belangrijkste is dat je

1) zelf aanwezig bent bij renovatiewerken (of iemand je 100% kunt vertrouwen = dus GEEN makelaar, maar close friend of familielid)

2) nooit vooruit betaalt

3) zelf de materialen koopt

dit is geen garantie, maar helpt toch problemen te voorkomen;

• mariannekaz

Daar zit denk ik het grootste probleem, de meeste hebben maar een paar weken vakantie en willen dan zoveel mogelijk gedaan hebben logisch maar bijna niet te realiseren. Wij hadden afgelopen week te maken een een doorgeroeste HOOFDwaterleiding en dus geen water, vrijdag gebeld pas gister kon er een loodgieter komen die er nieuw draad op heeft gedraait.Het had ook viavia gekunt maar daar zijn we maar van afgestapt. Dan zit je als je verder geen kant op kunt met 5 dagen vertraging in je werkzaamheden, denk dat TIJD hebben en kunnen maken ook meespeelt bij veel prikkers.