Een zwarte lijst van oplichters, leugenaars en schoften.

  • mariannekaz

    Denk dat als jet het echt kan onderbouwen het nuttig zou kunnen zijn om te weten van een zwarte lijst. Maar dat geld voor ALLE landen.

    Had gelukkig een schoonzus die ons geholpen heeft met de aankoop van ons huis, want zei had idd ook door dat toen we bij de advokaat zaten voor de overdracht dat de “makelaar”was vergeten te melden dat wij al een aanbetaling hadden gedaan op haar kantoor, en dat probeerde de makelaar af te doen met : Dat is mijn salaris, waarop de advokaat reageerde: Uw salaris krijgt u als alles rond is en NIET vooruit zelf nemen. Voor ons ging het om een relatief klein bedrag maar er zijn ook mensen de dupe geworden van duizenden euro`s en dat vind ik schandalig dus met goede onderbouwing zeg ik JA kom maar op met die lijst.

  • ollekebolleke

    Niks tegen een zwarte lijst, maar maak hem dan wél compleet af, want iemand die zwart werkt heeft de voorkeur bij de meesten op dit prikbord, máár zwartwerkers zijn óók oplichters en vaak nog niet zulke kleintjes ook. Ze lichten niet alleen de belastingdienst op, maar hun ontduiking van belastingen en sociale afdrachten heeft verstrekkende gevolgen voor het land, hun inwoners en uiteindelijk ook voor je zelf,want hoe meer zwartwerk, hoe meer bezuinigingen de regering op legt, en uiteindelijk betaal je met zijn allen toch het verschil weer bij.

    Dus als je een lijst op stelt moeten de zwartwerkers, en zéker de zwartwerkende beunhazen er ook op.

    Denk daar maar eens over na.

  • dianiek

    Ja na 2x opgelicht te zijnzeg ik ook kom maar op dsnoods prive,want of het hier lang staat

  • stierkeminoe

    Ollekebolleke , je hebt gelijk .Maar hier gaat het niet over het oplichten van vadertje staat maar het bedriegen en oplichten van de nieuwe Hongaar ( wij dus) Deze mannen maken scrupuleus misbruik van onze niet kennis van de Hongaarse taal en gewoontes .

  • Gerard alsogagy

    Wat Ollekebolleke schreef,is de kern van waarheid.

    Als je opgelicht word/bent door zwartwerkers,mag je ook extra mee betalen aan de bezuiniggingen.

    Conclusie,je naait jezelf twee keer bij volle bewustzijn.

    Ga dan ook niet huilen na afloop.

    Gerard Alsogagy.

  • william

    Gerard als ik jou goed begrijp,heeft een zwartwerker ook nog het recht om je op te lichten.

    Ik wil jou nog wel eens zien als je voor een hongerloontje ( wit )moet werken en je kunt zwart

    iets bijverdienen of je dan nee zegt.

    William.

  • stierkeminoe

    Gerard , het gaat hier vooral over de makelaars en hun malafide praktijken .Zoals ik al schreef , heb je een vertrouweling nodig als “ nieuwe” en dat is in eerste instantie de persoon van wie je de woning kocht ( via).En het zijn deze mannen die misbruik maken van de situatie .Je schrijft “ je zoekt het zelf” dat is niet altijd waar .De makelaar liet voor mij mijn woningen door een master met een eenmanszaak renoveren .Officieel ,zo gezegd .Nu blijken er een hele hoop fouten gemaakt door zijn master , hij weigert zelf de rekeningen te geven en de reparaties uit te voeren , ik had alles op voorhand in vertrouwen betaald daar ik op het moment van deze renovaties in België verbleef.Ik heb ondertekende nota's van het voorschot en overschrijvingen die ik deed .Zeg jij nu dat zo een man zijn gang maar mag gaan ?

  • Munkadal

    Hallo allemaal,

    Bedankt voor alle reacties. Ik wil er even op reageren.

    Stanley, ik ga er vanuit dat zelfspot het begin van wijsheid is, dus…., ga lekker je gang jochie!

    William, doet Stanley je niet denken aan een klein kindje dat op negatieve manier aandacht zoekt? Je kent wel van die ettertjes, toch? Nou, heeft hij lekker zijn portie gehad en is weer braaf en stil.

    Marianne Kaz, Het gaat tever als een leek de waarheid voor een ander moet zien te achterhalen. Dat gaat niet. Mocht er een zwarte lijst komen dan draait die geheel op de verantwoording van de schrijvers. Ik denk dan ook dat de lijst volledig transparant moet zijn. Schrijven met naam en toenaam, inclusief je mailadres. Gewoon de volle 100% verantwoording pakken als je een ander openlijk beschuldigd van een misdrijf. Zo kan hij alleen functioneren. Tja, en dan zal het hoogst waarschijnlijk via een privé mailadres moeten. Ik geloof niet dat prikbrod hieraan mee zou werken. Maar we kunnen het hen vragen.

    Dianiek, zoals ik al bij Marianne schreef, alleen als mensen zichzelf ook bloot geven bij hun verhaal dan kun je zoiets in de openbaarheid schrijven. Zij blijven dan de verantwoording zelf dragen.

    Ollekebolleke, Jij snijdt een probleem aan van hele andere orde. Ik ben met Stierkemoe eens dat het oplichten van de staat (en zo indirect de inwoners) toch niet hetzelfde is als een argeloze nieuwkomer op te lichten. Vooral ook omdat wij, de nieuwkomers, de taal en zeden van dit land nog lang niet kennen en, probeer eens een proces te voeren als je zelf nog in Nederland woont. Dat is bijna onmogelijk of je moet er zoveel geld voor kunnen uittrekken dat je kunt procederen voor de morele overwinning. Het kost bijna zeker meer dan je schade is. Daarnaast is het ook niet mijn bedoeling om als moralist de zwartwerker eraan te hangen. Heb je al goed rondgekeken? Heb je gezien hoeveel ellende en armoede er is? Weet je hoeveel geld in de zakken van de toch-al-rijkelui gestoken wordt? En weet je hoeveel mensen gewoon geen uitkering hebben? Als er voldoende banen hier waren zou het zwartwerk ook drastisch minderen. Nee, ik heb weinig zin om deze mensen aan te pakken.

    Stierkemoe, ik kan alleen maar ondersteunen wat jij schrijft. Je verwoord ook wat ik denk en juist zaken zoals jij die hebt meegemaakt horen op de zwarte lijst. Jouw ervaring is een duidelijk voorbeeld.

    Maar mij is wel duidelijk geworden dat er een rottige groep mensen in Hongarije is die zonder enig mededogen een goedgelovige, naïeve en onzekere nieuwkomer schaamteloos uitbuit. Als ik die lui zou kunnen pootje haken, dan zal ik het zeker niet laten!

    o zo!!!

  • Stanley

    Hoezo portie gehad, jij ziet de humor nergens van in.

    Zollang jij, zij of het want ik weet niet wat je bent niet eens met je eigen naam durft uit te komen neem ik je niet serieus. En inderdaad heb ik af en toe wel eens wat tijd over en inderdaad is het toch altijd leuk even te stangen, nog leuker als je daarop reageert :)

    Ik wil helemaal niet wijs zijn, dus hou die wijsheid zelf maar. Ik blijf wie ik ben en als dat volgens jouw, hij, zij, het, mijn een klein kindje vindt die aandacht zoekt op een negatiev manier dan mag dat van mij.

    Toen de humor verdween op dit prikbord zijn daarmee een heel groot stel andere prikkers vertrokken.

    groet van een negatief klein kind, maar wel met humor :):):)

    PS Als ik het druk heb ben ik weer weg dus wees gerust.

  • Stanley

    Nog even een serieus antwoord…….het is moeilijk zo'n lijst op te bouwen daar je meestal maar het verhaal van één kant hoort. Natuurlijk lopen er genoeg oplichters maar dat is in elk land. Het lijkt me niet als een makelaar uitsluitend oplicht hij het lang vol houdt. Voor aannemers is het nog moeilijker, want als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten dan gaat het vaak mis, goedkoop toch duurkoop, niet altijd maar dit gebeurd regelmatig.