Hallo Prikkers
Even een reactie op ollebolleke !
Hij of zij is zwaar tegen zwartwerken , dat begrijp ik niet !
als je het gras laat maaien of ander simpel werk , dan vind je iemand uit de omgeving die voor 500 forint per uur , in de tuin werkt.
iedere week moet dat gebeuren en kost je bv. 2.000 forint per keer , daarmee help je een arme donder uit het dorp.
Als je een kertész építés mérnők aanneemd , betaal je 4.000 forint per uur ! oftewel 16.000 forint per keer , nou ? wie mag het doen ?
het verhaal is anders als je de badkamer laat renoveren , je gaat naar de Obi en koopt daar plavuizen, tegels , bad , douchekabine enz. , je besteed dat werk uit aan een ‘'handige man’' die heel snel je nieuwe badkamer maakt , afrekend en als een haas ervandoor , voordat jij in de gaten hebt dat niks werkt en de tegels van de muur vallen.
Dat de overheid inkomsten misloopt , door zwartwerk , is nou eenmaal zo !
Daar gaat Ollebolleke wat aan doen , vul de schatkist !
Zwartwerk gebeurt overal , in ieder land , kijk eens in Nederland !
klusbedrijven , hoveniers , schilders , kleine autobedrijven .
Een zwarte lijst op dit prikbord vind ik een goed idee maar, goed beschrijven wat er gebeurt is , en hoe of waarom .
iemand moet die zwartelijst beheren en beoordelen of iemand werkelijk op die lijst hoort.
Als een makelaar op die lijst komt omdat hij geen bewoonbaar huis kan vinden voor 8.000 euro ? dan hoeft hij van mij niet op die lijst , want dat is ook niet normaal.
als die zelfde makelaar een huis verkoopt voor 80.000 en je hoord later dat de vorige eigenaar veeeeeeeeel minder gehad heeft , ja , dan mag die makelaar met vet gedrukte letters op de lijst.
Groeten Mart