Een zwarte lijst van oplichters, leugenaars en schoften.

  • stierkeminoe

    anya , op zijn vorige site stond heel duidelijk renovaties en hij verzekerde mij dat Lazlo uitsluitend voor hem werkt ? Ik weet niet hoe het in Hongarije is maar als je in Belgie ongeveer 3/4 van je tijd voor één man ( firma- makelaar) werkt ben je in dienst van die man .En het gaat mij nog niet zo zeer om alles wat er gebeurt is maar het gaat over respect en uitbuiting en misbruik van vertrouwen.Anya en het gaat over materiaal niet over een vierkante metertje vloer .Ook was de eerste reactie bij de melding van diefstal “ je bent toch verzekerd”en ik heb al een 7 tal reacties van mensen waar dezelfde fouten gebeurt zijn en dingen verdwenen

  • anya

    nu In Belgie dan misschien dat je verbonden bent.

    Hier niet ook in Nederland niet,.

    en ja ik weet dat diefstal vervelend is, en dat de verzekering amper uit betaald

    vandaar het advies het te laten doen als je er zelf bij bent.

    Verder ken ik de afspraken niet die jij met Con hebt gemaakt over wat hij doet als super vicer en verantwoording hebben

    succes ANya

  • stierkeminoe

    Anya , zoals al zo vele malen gezegd en geschreven .Als je iets koopt en je kan er niet altijd bij zijn als er verbouwt word heb je een vertrouweling nodig .In 90% van de gevallen is dat de makelaar die ook de verbouwingen leidt ( lees supervisie) .Als die dan misbruik maakt van je vertrouwen waar sta je dan .En even op wat je hiervoor schreef ' Een Hongaar is al vlug tevreden over het werk " Ik dacht dat daar de supervisor dan in beeld komt , en ook als je maar 100 € betaald krijg je maar voor 100 € waar , maar betaal je 10000 € verwacht je ook kwaliteit naar loon

  • Munkadal

    Hallo Stanley,

    Dit schreef jij:

    Zollang jij, zij of het want ik weet niet wat je bent niet eens met je eigen naam durft uit te komen neem ik je niet serieus. En inderdaad heb ik af en toe wel eens wat tijd over en inderdaad is het toch altijd leuk even te stangen, nog leuker als je daarop reageert

    Och, je hebt alleen maar een koekje van eigen deeg gekregen. Ik kan goed tegen stangen en grapjes maar wie de bal kaatst… haha.

    Sta jij er even mooi op!

    Trouwens, mijn naam is Yvonne, Mariëtte, Josephine, Thérèze.

    Viszontlátásra.

  • Janoz

    Het enige wat je hiermee kan doen is:

    aangifte doen van diefstal.

    aangifte doen van oplichting.

    Als je met de papieren die je hebt, die zijn ondertekend door de aannemer en makelaar gaat naar een advocaat en hem uitlegt hoe en wat er is gebeurd, dan kan zo'n man je helpen, maar als je geen bewijzen hebt, wordt het moeilijk.

    Succes.

    Jan

    www.caja-haza.com

  • stierkeminoe

    Jan bedankt en ik ben ermee bezig maar ik reageer alleen om de andere mensen te waarschuwen om niet dezelfde fouten te maken als ik , en niet iedereen zomaar te vertrouwen ;mijn verontschuldigingen aan diegenen die het goed menen

  • bdrf

    misschien is het niet zo een slecht idee om het aan een in de buurt wonende landgenoot NL of B te vragen om een oogje op de werken te houden deze is dan toch zeker het zelfde afwerkings niveau gewoon als in het thuisland NL of B en zal makkelijker met je kunnen in contact blijven via internet voor foto's e.d. en geen taal probleem geven

    Ik zou iemand nemen die hier ook niet voor zijn brood moet werken en dus ook de tijd hiervoor heeft maar die je wel een plezier kan doen met levensmiddelen die hier niet verkrijgbaar zijn ( eten , drinken , hobby gerief of wat dan ook) mee te brengen vanuit NL of B

    Ik denk wel dat iedere NL of B die hier een woning(en) heeft al voor dezelfde problemen heeft gestaan met hongaarse aannemers of makelaars , en landgenoten dit leed wil besparen. In alle streken van H wonen er ondertussen wel landgenoten die van hun pensioen of rust genieten en hiermede willen en kunnen helpen . Natuurlijk ook met deze vooraf even goed overleggen wat en hoe om alle misverstanden te vermijden

  • Stanley

    Yvonne,

    Wel grappig dat je dan niet reageert op mijn serieuze anntwoord

  • veltmuis

    De buurman die de makelaar controleert die de aannemer controleert????

    En als het dan nog niet gegaan is zoals je wilt,heb je ook nog mot met die buur :)

  • mart@interware.hu

    Hallo Prikkers

    Even een reactie op ollebolleke !

    Hij of zij is zwaar tegen zwartwerken , dat begrijp ik niet !

    als je het gras laat maaien of ander simpel werk , dan vind je iemand uit de omgeving die voor 500 forint per uur , in de tuin werkt.

    iedere week moet dat gebeuren en kost je bv. 2.000 forint per keer , daarmee help je een arme donder uit het dorp.

    Als je een kertész építés mérnők aanneemd , betaal je 4.000 forint per uur ! oftewel 16.000 forint per keer , nou ? wie mag het doen ?

    het verhaal is anders als je de badkamer laat renoveren , je gaat naar de Obi en koopt daar plavuizen, tegels , bad , douchekabine enz. , je besteed dat werk uit aan een ‘'handige man’' die heel snel je nieuwe badkamer maakt , afrekend en als een haas ervandoor , voordat jij in de gaten hebt dat niks werkt en de tegels van de muur vallen.

    Dat de overheid inkomsten misloopt , door zwartwerk , is nou eenmaal zo !

    Daar gaat Ollebolleke wat aan doen , vul de schatkist !

    Zwartwerk gebeurt overal , in ieder land , kijk eens in Nederland !

    klusbedrijven , hoveniers , schilders , kleine autobedrijven .

    Een zwarte lijst op dit prikbord vind ik een goed idee maar, goed beschrijven wat er gebeurt is , en hoe of waarom .

    iemand moet die zwartelijst beheren en beoordelen of iemand werkelijk op die lijst hoort.

    Als een makelaar op die lijst komt omdat hij geen bewoonbaar huis kan vinden voor 8.000 euro ? dan hoeft hij van mij niet op die lijst , want dat is ook niet normaal.

    als die zelfde makelaar een huis verkoopt voor 80.000 en je hoord later dat de vorige eigenaar veeeeeeeeel minder gehad heeft , ja , dan mag die makelaar met vet gedrukte letters op de lijst.

    Groeten Mart