Jan,
Je gaat elke keer wel enorm uit je dak he.
Maar laat toch duidelijk zijn, wanneer een EU gelijkheid aanstreeft,is het toch wel zo dat een cruciaal punt N.L. het BTW tarief, in een enkel land op dezelfde manier wordt gehandhaaft.
Ik heb toch ook duidelijk gemaakt Jan wat de uitwerkingen zijn van de gigantische verschille, koop en tanktoerisme in de grensstreken met BRD en Be.
Stel voor Jan je hebt een COOP winkel in deze grensstreek, dan wordt er niet vrolijk van,
Als jij je klanten voorbij ziet rijden, met drank ensigaretten en levensmiddeln uit het buurland, en de wagen is ook nog eens volgegooid.
Dat is heel stimulerend.
Ja Jan dat gebeurde vroeger ook, natuurlijk, maar toen was er nog geen EU, die onmeetbare bedragen kost.
Het zal me een worst wezen Jan, de EU komt met regelgeving op vele vlakken, welke geen nut hebben, en waar regelegeving nuttig zou kunnen zijn schitteren deze mislukkelingen door totaal geen regelgeving.
Nou als dat dan niet kan, dan is een EU ook overbodig.
Ik zit oed hier, niks met EU te maken, onze exportfakturen worden ex BTW gemaakt, en de ontvanger weet hoeveel hij moet afdragen.
De rekening voo import, is eveneens ex Btw en al naar gelang betaal 2,6 % of 8 %.
Terwijl een Zwitser financieel gezien best wel een procentje meer zou kunnen verdragen is het een grof schandaal, dat de mensen in landen waar zeer lage lonen heersen meer als een kwart van de prijs, naar de staat gaat. Gewoon crimineel.