Wonen en inkomsten in Hongarij.

• zelande

Beste Jan,

Het moet toch ook voor jo, als Eurofiel duidelijk zijn, dat dit wel degelijk een kwestie is van Europese regelgeving.

Dat binnen de EU 2 volwaardige leden van deze EU totaal verschillende BTW tarieven hanteert.

Laten we een willekeurig produkt nemen: Houtpellets als istrooi voor paardenoxen.

Dit produkt is iderdaad in Belgie met 6 % BTW belast, ditzelfde produkt is in HU met 27 % !!!!!! belast.

Een verschil 21 %, leg mij dat dan maar een uit.

Aan de andere kant na wel Neelie er voor zorgen dat in de kommunicatie, de tarieven wel gelijk getrokken moeten worden.

Als de Nederlander welke in de grensstreken wonen van Duitsland en Belgie, deze massaal gaan inkopen in voornoemde landen, omdat de heffingen, en belastingen vele malen lager zijn dan in het thuisland, Dit kan toch niet de opzet zijn van een overkoepelend EU organisatie????

Verder kom je weer met het Zwitserland verhaal, wat wederm nergens op slaat, en in het geheel niets maar dan ook niets met BTW heffingen te maken heeft.

En dan kom je weer met belastingontduiking.

Als bedrijven Zoals b.v. een Starbucks, een brievenbusadres heeft in NL, om enkel en alleen de belastingen in het thuisland te omzeilen, dan steek maar weer snel je vermanende vingertje terug in je broekzak.

Verder, en dit nogmaals, is Zwitserland NIET het enige land met een fiskaal aangenaam klimaat, en zijn er zelfs binnen de EU, landen welke eveneens

deze facciliteiten aanbieden, waaronderr Engeland en b.v. het landje Luxemburg.

Verder heeft Zwitserland inmiddels vele stappen ondernomen, (lees bevolen door een EU) om de banken een andere politiek te laten bedrijven, vandaar dat er momenteel dan ook zo weinig over wordt geschreven.

Ga de immense geldstromen (voornamelijk zwart) maar eens na binnen de EU, de Grieken kopen massaal huizen in Duitsland, de Engelsen massaal in Frankrijk, om enkele voorbeelden te noemen.

Die hele EU nogmaals, is een grote aanfluiting.

Er wordt nu gedacht om de staatsschulden op een andere manier te mogen berekenen, (niet voor alle landen), om zodoende een vrolijker uitziend paatje te laten zien, en de 3 % hierdoor eenvoudiger te bereiken is.

Huigelaars zijn het daar in Brussel.

• Beela

Vroeger,toen ik nog in belgie woonde,

Wij kochten perrier water in 0,75 l flessen in frankrijk,dronken ze op in Be,

en droegen de lege flessen binnen in Nl

en wonnen 22€cent per fles,door het statiegeld in nl.

eens per jaar gingen we naar nl,en zo zijn we enkele malen onze reis terug betaald geweest.

• Jan

Dus jij bent van mening dat de EU meer zeggenschap moet krijgen?

Het fiscaal beleid moet volgens jou dus ook in handen van de EU komen?

Overigens, export van goederen door bedrijven is door heel de EU vrij van btw. In het land van verbruik/gebruik wordt de btw geheven.

En waar Beela over sprak was een geval van fraude. Een gebrek aan regelgeving kun je dan moeilijk de schuld geven.

• zelande

Nee hoor Jan, maar als die mislukte politici welke in Brussel, en 1 x in de maand in Strassburg zo een grote mond hebben, moeten ze dit waarmaken.

En als (zoals het geval Beela) er een verschil is van 21 % BTW dan is het gevolg wel te verklaren.

De EU heeft GEEN beleid, ze zwammen maar wat, maar totaal geen concept.

Dat wille die Eurofielen toch zelf, 90 % van de burgers en niet multinationals wille ook, dat deze moloch verdwijnt.

Het EEG princiepe, JA, maar EU, volmondig nee.

Nee regeltjes zoals met de olijfolie, dat kunnen ze, maar verder komen ze dan ook niet.

Miljarden in het ravijn storten, Euro's wel te verstaan. maar verder, nul komma niks

En weer probeer je mijn woorden te verdraaien.

• Jan

Je hebt wel veel commentaar altijd maar inhoudelijk durf je op het probleem dat Beela aan de orde stelde niet in te gaan. Althans, je geeft het verschil in tarieven de schuld. Maar gezien de reglgeving zou dat geen rol mogen spelen. Behalve in geval van fraude.

Het verschil tussen fraude en beleid is bij jou nog niet helemaal doorgedrongen. Alleen veel bla bla bla bla.

En iemand zoals jij die van mening is dat ook het fiscaal beleid in de EU geharmoniseerd moet worden (en dat zeg je toch) kan moeilijk iemand anders een Eurofiel noemen. Jij gaat nog veel verder dan Verhofstadt en Pechtold.

• zelande

Jan heeft geen zin om deze diskussie verder te voeren.

6 maanden geleden nog volop Eurofiel, en nu ga je mij hier een stempel opdrukken,.

Je lijkt Samsom wel

• A.R

.

• Karel Stromph

Goed gesproken T.Mulder, ik moet slechts deze opmerking aanvechten: "Mijn overtuiging is dat met wat kapitaal, wat durf en een beetje doorzetting vermogen er een enorme markt is om handel in te drijven.". Dit lijkt me onjuist in een land dat a) nog geen 10 miljoen inwoners heeft b) de bevolking 1/3e van ons inkomen heeft c) voor de wereldgoederen méér moet betalen dan wij (door de hogere BTW). De koopkracht is veel geringer, de volume is heel klein.

Maar als je het goed aanpakt zou je toch een eindje kunnen komen, maar denk niet met een vakantiehoofd, als je daar je brood met handel/landbouw moet verdienen.

Succes, Karel

• Jan

Dat stempel druk je jezelf op.

Je hebt mij nooit horen pleiten voor fiscale harmonisatie. Jij doet dat nu wel.

Je verzet je altijd tegen de multinationals omdat die de baas zouden zijn in de EU en nu de telecomsector wordt aangepakt is het ook weer niet goed.

Wat dat betreft ben jij een vreemde mengeling van de PVV (populisme), SP (TEGEN) en D66 (vergaande Europese intergratie) zonder dat je het zelf schijnt te beseffen en toe durft te geven.

• zelande

Nogmaals Jan, je verdraait alles.

Je lijkt Samsom wel, trouwens Rutte kan er ook wat van.