Wonen en inkomsten in Hongarij.

• zelande

Beste , mij is ooits eens ter ore gekomen, dat wij heden in een tijdperk leven, van vrijheid van meningsuitting.

Dat natuurlijk de woordkeze niet altijd voor een ieder aangenaam zal overkomen, is mij dan ook duidelijk.

Op de wijze waarop U Uw antwoord formuleert, maakt U gebruik van ditzelfde instrument, en gaat U zich uitlaten over mij persoonlijk.

Dit beste is toegestaan.

Zodra U ook dit instrument ter hand neemt, kunt U niet verwachten dat een ander dit zal nalaten.

Verder ben ik mij niet bewust, dat wij elkaar “tutoieren” maar dat schijnt ook de normaalste zaak van de wereld te zijn heden.

• zelande

Ik ga nog een stapje verder, U wenst de support en de aanmoediging van de forumbezoekers om door te gaan. Beste, ik zou zeggen lees het verhaal van ene Heer Tetteroo, dat maakt indruk, die man, nog zeer jong, wist wat hij wilde, en heeft in “no time” een bedrijf uit de grond gestampt.

En dan komt U, hier op een forum met een vragenlijst, die WIJ moeten invullen, aangaande de kosten.

Maar inderdaad, de een is de ander niet.

En wat betreft mijn levensverloop, daar moet ik zeggen , daar heeft U gelijk, het is inderdaad niet zo gelopen zoals ik mij dat had voorgeteld, neen het is evle malen beter gelopen. Maar dit terzijde

• Jan

In dit geval heb je alle gelijk van de wereld.

Ik heb ook met verbazing de vraagstelling van Marc gelezen.

Hoe kun je nou een landbouwbedrijf opzetten als je geen of onvoldoende verstand van de materie hebt.

Alsof het een hobby is waar veel geld mee te verdienen valt. Maar als landbouwer moet je goed weten waar je mee bezig bent anders kunnen je de tent zo weer sluiten. Ik denk maar aan gewasbescherming, het juiste pootgoed, afwisseling van gewassen, bemesting etc. etc.

• T Mulder

Hallo Marc Timi,

Helaas is dit forum niet de aangewezen plek voor informatie omtrent het opzetten van een onderneming.

Mijn ervaring hier is dat er een hoop NIET ondernemers aanwezig zijn, cq ex werknemers die denken gevierd ondernemer te zijn, en een groot aantal zuur denkende Nederlanders die blijkbaar bang zijn voor concurentie van andere Nederlanders die ook graag in Hongarije willen wonen en ondernemen.

Als je de in Hongarije levende Nederlanders moet geloven is Hongarije het summum van ellende en negativiteit, je zou je bijna afvragen wat men daar doet.

Wanneer je de vraag stelt informatie te verschaffen omtrent basis bouwmaterialen of andere tips die de zoektocht en contacten wat makkelijker maken dan geeft niemand thuis, ben je slecht voorbereid en wordt je de vraag gesteld hoe je in godsnaam zo slecht voorbereid kunt kopen in Hongarije?????

Mijn overtuiging is dat met wat kapitaal, wat durf en een beetje doorzetting vermogen er een enorme markt is om handel in te drijven.

Mijn advies, stap in het vliegtuig met je Hongaarse vrouw, praat met de lokale bevolking, maak mensen geintereseerd voor je plannen, er zullen velen zijn die graag met je en voor je willen werken

Succes met je plannen.

• relax

(tu)

• Roel Bakker

Evle malen… buitenlands voor een min teken ??

Groetjes van Roel uit …..

• Ger2

Het is als Nederlander zeer moeilijk om een onderneming op te starten die gericht is op de binnenlandse markt in Hongarije.

Indien je in Hongarije geproduceerde producten buiten Hongarije kunt verkopen is het mogelijk een (zeer) goede boterham te verdienen.

Ik denk dat veel mensen het met mij op dit forum eens zijn.

Mvrgr,

Ger

• Beela

Ger2 Schreef:

——————————————————-

> Het is als Nederlander zeer moeilijk om een

> onderneming op te starten die gericht is op de

> binnenlandse markt in Hongarije.

> Indien je in Hongarije geproduceerde producten

> buiten Hongarije kunt verkopen is het mogelijk een

> (zeer) goede boterham te verdienen.

> Ik denk dat veel mensen het met mij op dit forum

> eens zijn.

>

> Mvrgr,

>

> Ger

Ik wou net hetzelfde posten,en toen las ik jouw mededeling

ik heb hier produkten geimporteerd,waar duidelijk een goede afzetmarkt voor was,maar de grootste struikelblok is de btw van 27%,

iedereen probeert er onder uit vte geraken,en de concurrentie gaat in be/nl du of aut soortgelijk produkt ,per volle oplegger aankopen,en verkoopt hier ,zonder afa,probeer daar maar eens mee te concureren.

De goederen die ik hier binnenbracht zijn in be 6% btw,,rekent en telt,je klanten kunnen bij de concurrentie,voor soortgelijk product 21% goedkoper kopen,.

Nee,al wat we nu nog doen,is exporteren,

beela

• zelande

Kijk, dit is natuurlijk dank zij de fantastische regelgeving in de EU.

Blij dat ik in Zwitserland zit, voor dergelijke produkten, waar het lage BTW tarief geldt, betalen wij hier 2,6 % Mwst.

De horeca is belast me 3 %

en het hooste BTW tarief hier is zegge en schrijve 8 %

Daarnaast Beela kan ik je inderdaad mede delen, dat waar ik zit, hele goede wijne geproduceert worden, wellich zegt de regio Laveaux je iets, denk het niet maar je kunt het opzoeken.

Verder wordt er vanaf Geneve tot aan Sion HEEEL veel wij gemaakt, daarnaast in Graubünden, en tussen Zürich en Schaffhausen.

• Jan

Dit heeft niets met EU regelgeving te maken. Dit heeft alles te maken met het ontduiken van belastingen.

Zo zijn er bijvoorbeeld ook grote kapitaalstromen naar Zwitserland om belastingen te ontduiken.