Tabakerie

• Gepa

Zolang er maar geen gat in de waterpijp zit zal het wel loslopen en wordt je niet nat tenzij je gaat blazen natuurlijk :D

• A.R

Hallo,

Ik heb enkele bedenkingen en vragen bij de zgn “ tabakswinkels”.

Zijn er buiten CBA en COOP ook nog andere grootwarenhuizen zoals Tesco, Lidl, Aldi die ook een tabakswinkel hebben?

Ik zie dat de meeste tabakswinkels die ik bezocht een ingangsdeur deur en of ramen hadden voorzien van glas waar je niet kon doorkijken.

Waren er technische bepalingen opgenomen in de wettelijke voorwaarden voor het verkrijgen van een vergunning?

Moet er aan de ingang een bordje staan dat jongeren geen tabakswaren mogen kopen of staat er een bordje met de aanduiding “ verboden ingang voor jongeren ” ?

Mag er in de verkoopsruimte voor tabakswaren ook andere waren zoals alkoholische dranken en of nieuwsbladen verkocht worden.

Mvg.

Fons

• Gepa

Ongetwijfeld staat het hier allemaal in:

http://nemzetidohany.hu/home/

• Jan

Hallo Fons,

Bij de ingang dient een bord aanwezig te zijn waaruit blijkt dat jongeren onder de 18 geen toegang hebben.

Er mogen ook alkoholische dranken en of nieuwsbladen verkocht worden.

CBA en COOP hebben geen vergunning om tabak te verkopen. Dat lijkt alleen maar zo. Als je naar binnen gaat zul je zien dat de tabakswaren in een apparte ruimte verkocht worden. Een ruimte die buiten de openingstijden van de CBA of COOP ook open kan zijn.

• Karel Stromph

Tongzoenen en de WATERPIJP is een der voornaamste bronnen van de ziekte van Pfeiffer (Duits: Kusskrankheit) onder jongeren. (különösen csók vagy csoportos vízipipázás útján terjed). Ik heb vorige week een ondernemersplan onder ogen gehad van iemand die een waterpijpverhuurbedrijf wilde oprichten, om waterpijpen, uit een bakfiets, op het strand te verhuren. (Een slag vreemder was een andere, die een bedrijf wilde oprichten om drumlessen te geven bij/aan bedrijven).

Karel

• Charles.Bruin

Jij hebt vast geen enkele ervaring met een waterpijp. Nee laat die opmerking maar zitten, is niet lollig.

• Charles.Bruin

Jij krijgt wat onder ogen, Karel! Van dat tongzoenen weet ik niet, van verband tussen pijpen en de ziekte van Peiper zou kunnen, misschien heb je dat uit eigen ervaring, en anders zou ik maar de juiste verwijzing erbij zetten. Drumlessen op het strand, waterpijpen leasen bij bedrijven, 't moet al niet gekker worden. Maar ik ken iemand die hier in de buurt woonde die binnenkort op onverklaarbare wijze de ziekte krijgt!!

• Gepa

Moet je toch maar niet aan tongzoenen beginnen X(

• Charles.Bruin

Ach, Gerard, 't allemaal net hoe iets op vat, of beter gezegd op wilt vatten.

Over dat tongzoenen: ‘t Verband tussen de ziekte van Pfeiffer en tongzoenen ontgaat mij, ik heb ’t kennelijk niet opgelopen, terwijl ik toch risico genoeg heb gelopen.

Over diegene die 't op onverklaarbare wijze oploopt: Nee, ik bedoelde niet jou, van een verwensing is geen enkele sprake, en zeker geen vernederend bevel (hoe komt een normaal mens - dus een niet-uniformdrager er op!!). Nee ik dacht aan een getrouwd danwel samenwonend Nederlands iemand die oraal via een Hongaars meisje het risico op de ziekte van Pfeiffer liep.

Je reactie geeft aan wat voor soort je bent :D:S

• Gepa

Klopt, ik voelde mij dan ook in zijn geheel niet aangesproken. Het is maar hoe jij het opvat (:D