Wat is jullie motivatie geweest om naar Hongarije te verkassen?

  • Balázs

    Ik niet hoor!

  • A.R

    Beste Idefix,

    Ik kan je redenering volgen. Ik ken de prijzen van huizen en of appartementen in en rond Antwerpen.

    Maar in Budapest bv mag je rekenen voor 1000 euro per meter voor een goed , bewoonbaar appartement. Ik zie hier in Erdokertes de prijzen van bouwgrond en of een nieuwe moderne villa. Wel goedkoper maar toch een benadering van Belgische prijzen.

    In Budapest bij Mediamarkt , sorry voor mogelijke reklame , zijn de prijzen vergelijkbaar met deze met de Mediamarkt in Antwerpen.

    Voor lonen is het nog wat anders , maar hoelang gaat daat nog duren. Weet je voor bv machinebouw benaderen de prijzen van Hongaarse bedrijven deze van Belgische.

    Levnsmiddelen en vooral bloem, brood en of broodprodukten zijn , naar mijn menig, inderdaad goedkoper.

    Maar het blijft, voor ons en nhopelijk voor je en vele een prettig land.

    Groeten.

    Fons

  • huubthyssen1951@gmail.com

    Als het onroerendgoed in HU ook duurder was geweest,hadden jullie dan evengoed voor HU gekozen ? Of was het dan miischien toch een andere bestemming geworden? Nadat Hu in 2004 bij de EU is gekomen,zijn er toch wel wat veranderingen tot stand gekomen dacht ik.Gr.Marloes

  • greetklok

    en dat is zoooooooooooooooooo lekker dichtbij

  • Ina van Dijk

    Ik zal het maar gelijk kort en krachtig zeggen….

    in eerste plaats vanwege de lage onroerend goed prijzen (anders was voor ons een 2e huis in het buitenland niet haalbaar geweest) Makkelijk zat.

    Maar op hele goede 2e en 3e plaats resp. vanwege de rust en het eenvoudige bestaan.

    Ook wij dromen ervan om er permanent naar toe te gaan,maar helaas…. mijn man zit wegens hersenletsel na bedrijfs ongeval in de WAO.Aangezien hij afhankelijk is en blijft van neurologen en lading medicijnen, vinden wij het niet verantwoord om naar Hongarije te vertekken. Hij zit tenslotte niet voor niets in de WAO. Ga niet zielig doen,hoor….Wij genieten volop van de tijd die we in Hongarije kunnen doorbrengen!!!

    Maar…..de EURO in Hongarije??!!! Ik houd mijn hart vast voor de Hongaren zelf!!!!

    Ina

  • bdrf

    Als de prijzen natuurlijk zoals in FR en IT zouden geweest zijn , denk ik het niet . Ik zie mezelf ook niet in Turkije ( kon ik even goed in B blijven) of Roemenie gaan wonen . Bulgarije of Thjechie misschien ? maar het is ook het grondopervlak en de omgeving die toch wel telt .De taal is overal moeilijk als je ze niet spreekt en Spanje spreekt me ook helemaal niet aan

    Zo zijn de bedrijfspanden hier ook verschrikkelijk duur zowel in huur als verkoop ik begrijp niet hoe de hongaren dit kunnen betalen

  • bdrf

    Maar…..de EURO in Hongarije??!!! Ik houd mijn hart vast voor de Hongaren zelf!!!

    Inderdaad , maar toch met de Euro is bij ons ook alles duurder geworden

    en de lonen zijn niet ( het mijne alvast niet ) in evenredigheid gestegen .Maar hoor je nog NL of B daarover klagen

    Nee alleman doet gewoon verder en roeit met de spanen die hij heeft

  • nelson2jp

    Ik denk dat als dat de hongaarse staat hetzelfde systeem zou gebruiken als in België ( Nederland weet ik niet ) zou toepassen qua kadestraal inkomen /per jaar het pas een ramp zou worden, de gewone burger kan het gewoon niet opbrengen , kijk maar gewoon rond hoeveel huizen in Hongarije te koop staan, gewoon omdat de mensen zowiezo al hun leningen niet meer kunnen afbetalen.En het invoeren van de euro? Daar heb ik mn bedenkingen bij.kijk maar gewoon naar onze landen, B + NL ( daar zijn de prijzen sinds het invoeren van de € weetniet hoeveel % gestegen of niet soms?)Heb mn bedenkingen bij al dat europees gedoe, is het nu hét van dàt voor de gewone mens?.Want daar draait het toch om '(of niet soms).Niet voor banken of bedrijfsleven , maar de gewone mens, mijn inziens gaan er nog zware tijden komen voor Hongarije ééns de € ingevoerd word. De mensen ondervinden het nu al dat alles er veel duurder opgeworden is ( net als wij nu hier in B of NL of D).

    Greetz

    Ronny

  • nelson2jp

    Gewoon leven en genieten voor de tijd dat we hier nog op deze aardbol rondlopen

  • nelson2jp

    Groetjes uit het waasland, Nieuwkerken - waas :)-D Als het nekeer past komt mr dan ne goeie leffe drinken in Rinyaujlak ( nie te missen, ben den enigste Bevenaar daar):)-D