Hallo Jos,
Wij zijn niet naar hier komen wonen omdat het goedkoop zou zijn, wel omdat we het fijn vinden en om Hongaarse bedrijven nog wat aan werk te helpen.Ik doe dit louter als hobby.
Als we zwarte sneeuw zien vallen, wel dan terug naar Belgie want dan loopt er wat mis. Dat was zo in de tijd van de communisten ook. We hielden toen altijd rekening met een mogelijk bevel opkrassen. Wij betalen genoeg belastingen in Belgie opdat ze ons kunnen onderhouden en zelfs voor overlijdingskosten moet ik belasting betalen.
Wat ik mij wel afvraag wat er gaat gebeuren als de Hongaarse regering , zoals in Belgie , jaarlijks algemeen kadastrale belasting gaat vragen.
Ik ben een voorstender voor een snelle invoer van de euro.
Zijn de prijzen in Slowakije dit jaar, na de invoering van de euro sterk gestegen?
Verder vind ik dat nu de banken enorme bedragen verdienen met de toestand euro en HUF.
Wat zal een bank verdienen wanneer een Hongaarse firma materialen buiten Hongarije in euro moet kopen en daarna het afgewerkte produkt naar dar zelfde land moet uitvoeren.Dan nog niet te spreken over een Hongaar of Hongaarse welke in Slowakije werkt en in Hongarije woont. Meestal zie ik dat deze mensen hun levenswaren in Slowakije kopen. Wat als een Hongaar even op reis naar een euroland wil?
Misschien zullen er dan in Hongarije minder leningen in bv Zwitserse frank worden afgesloten. Dat is op dit ogenblik voor sommige Hongaren een ramp.
Dat is zowat mijn mening en natuurlijk iedereen heeft recht op zijn of haar mening.
Groeten.
Fons