Zonnepanelen

  • Arie

    Hallo Allemaal,

    ik heb even de discussie gevolgt over zonnepanelen sinds afgeloipen dinsdag 19 feb 2013 draaien mijn zonnepanelen in Hongarijen, het gaat in Hongarije als volgt.

    Je mag ze zelf plaatsen electrisch aansluiten etc maar er moet via een geregisteerd electra bedrijf bij de EDF of EON een electrisch schema worden opgesteld, er moeten

    tekeningen komen hoe en waar perceel nmr etc de zonnepanelen geplaatst zijn ik zelf ben er sinds oktober 2012 mee bezig geweest maar liet mij niet kisten door de idioten

    hier het heeft wat voeten in de aarde gekost maar dan heb je ook wat, ik ben nu als het goed is zelf voorzienend.

    Wat er teveel wordt geproduceerd krijg je ook niet terug, er is een nieuwe digitael meter dinsdag geplaatst, als de zon lekker schijnt gaat het hard maar zoals vandaag sneeuw

    en flink bewolkt dan doe je maar 2/ 3 kwh maar zoals men wellicht weet wordt de meeste electra in de periode April / Oktober geproduceerd.

    Nog goed nieuws voor Daan met zijn abacadabra verhaal je meter kan wel terug draaien als hij niet is beveiligd eea kun je vinden op internet type het type meter in wat

    je hebt en voila, waarom schrijf ik dit ik heb sinds okt 2012 ook in NL 18 zonne panelen en zie voila de schijf en de meter draaien terug dus het is helaas waar je meter

    kan terug draaien.

    Nu ben ik zelf bezig om zonnepanelen via een NL bedrijf voor geintresseerden in Hongarije te gaan verkopen dus als er mensen zijn die interresse hebben dan hoor ik dat graag

    ook voor vragen kun je me mailen.

    veel succes

    Arie

  • Charles.Bruin

    Waar je ze ook koopt, ze komen vooral uit China. De kastjes voor het samenvoegen komen wel uit Nederland, maar als ze niet goed gemaakt zijn en “vanzelf”in de fik gaan is het ook Chinees.

  • eddy100

    ok dan is het chinees maar voor mij ligt het grote probleem bij de import en dealers die er te grote winstmarge op nahouden. En om de produkten hier verkoopbaar te houden hun kwaliteits normen hebben herzien in de negeatieve richting. Heb zelf ooit in diverse produktie bedrijven gewerkt en toen was het elfs zo al met hun eigen westerse produktie. Ik kan me nu goed inbeelden wat er gebeurt met de chinese produkten.