Ja lujza,
ik lust er ook wel eentje …
Bedankt bij voorbaat,
Frank.
lujza Schreef:
——————————————————-
> Voor iedereen die iets meer wil weten
>
> Kijk maar even bij mijn bijdrage van 20 nov. 14.58
Ja, toen zijn de vragen om uitleg gekomen en ben je iedereen afzonderlijk gaan mailen. Het bericht was niet duidelijk. Er wordt bijvoorbeeld geen bank genoemd en verder ontbreekt het ook aan de nodige gegevens.
Maar ik ben gisteren bij m'n bank geweest en daar kost het toch echt geld. Gratis is in de bankwereld een heel vies woord.
Zand in de ogen strooien en poot uitdraaien zijn voor de bank hele normale begrippen.
Jaap.
Ach Jaap, nu weet je al wat je allang wist. “Alle banken draaien je een poot uit” Alleen hebben ze er goed voor gezorgd dat je om geen enkele bank heen kunt. Het is begonnen toen zij bedrijven, instellingen en overheden dwongen om de salarissen via de bank uit te gaan betalen. Ja, en toen is men het grote geld gaan ruiken tot wat het nu is.
Een en al graaien en manipulatie: Weer zo'n topje van de ijsberg.
De Amerikaanse toezichthouder CFTC (Commodity Futures Trading Commission) heeft bewijs ontvangen dat de 15 grootste banken van de wereld hebben gesjoemeld met de belangrijkste rentestand voor derivaten. Dit grapje betekent dat pensioenfondsen over de gehele wereld voor miljarden zijn benadeeld.
Het vermelde artikelen op deze prik geeft geen persoonlijke mening weer, ik dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van reacties op dit artikelen.
Er zal wel iemand zijn de de bron zal kunnen vermelden als dit nodig mocht blijken.
Leg dat eens uit. Wat bedoel je met deze quote?
Hallo Jaap ea.
Wel ik geloof je, maar reeds meer dan 10 jaar hoor ik ook het verhaal van de Belgische bank , sorry voor de naam, Argenta.
Ik ben eergisteren op hun kantoor geweest en heb het volgende gedaan:
- Belgische rekeningnummer met bankkaart afgesloten , geen kosten.
In januari doe ik het volgeznde
- haal in Budapest 50000 HUF uit de muur met mijn bankkaart
- betaal via de Belgische rekening de maandelijkse kosten van ELMU.
Deze kosten zijn in forinten.
Dixit het bankpersoneel:
Volgens Argenta mogen er geen kosten zijn. De euro van mijn rekening worden zonder kosten overzet naar forinten, volgens de officiele dagkoers en de ELMU-rekening wordt betaald.
Ik weet niet of de waarheid zal zijn , maar de bank en ik zullen het eindez januari evalueren op waarheid.
Ik plaats hier zeker het resultaat, negatief of positief.
Is het negatief dwz zijn er toch kosten dan sluit ik de rekeing en probee reen andere bank.
Mvg.
Fons
Lujza
Op 18 november 2013 22:14 antwoordde ik de vraagsteller met de tekst:
Waarom neem je niet een forinten EN een Eurorekening in Hongarije.
Maak je van je Nederlandse rekening Euro over naar Eurorekening in Hongarije .
Dan van Eurorekening een (flink) bedrag over boeken naar Forint (handig als koers goed is) en van de Forintenrekening kan je vanuit Nederland rechtstreeks je Hongaarse rekeningen betalen of automatisch laten overboeken. Heb je uiteindelijk geen kosten voor overboekingen. Euro naar Euro is gratis en van Hongaarse Eurorekening naar Forinten via internetbankierenis ook gratis.
DeDaDe
Op 20 november 2013 ga je precies hetzelfde vertellen als twee dagen eerder al beantwoord was. Wat is de toegevoegde waarde?
Kijk even naar mijn andere prik, kun je de voorwaarden van de Raiffeisen meteen doorlezen.
Groet DeDaDe
lujza Schreef:
——————————————————-
> Gerard, ik zal het je nog een keer uitleggen.
>
> Ja, er is dus een goedkopere manier.
> Open een Eurorekening gekoppeld aan je eigen
> Forinten bankrekening. KOST NIETS EXTRA
> Stuur vanuit NL Euro's naar je Eurorekening. KOST
> NIETS
> Wissel online op je bankpagina de Euro's in
> Forinten.
> Betaal met je Forinten je rekeningen.
>
> Al met al geen 14 euro per overboeking, bij mijn
> weten scheelt dat nogal.
> En een discussie kun je nooit beeindigen omdat je
> door de mand gevallen bent, is niet netjes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?