Betalen vanaf NL-bankrekening

• A.R

Beste Ifotep ea.

Wel , jou verhaal hoorde ik steeds hier en in Belgie. Daarom ben ik nu naar de bank geweest en heb een bankrekeing afgesloten.

We spelen de regeling eerlijk en einde januari evalueren we het langs beide.

Ik ga zeker eens met de bankkaart van Argenta forinten afhalen en daarna een zelfde bedrag met de bankkaart van bv Fortis.

Ik laat zeker iets weten over het verschil in kosten en ook over de wisselkoers.

Bij Argenta deelde men mij mede dat het bij hun geen extra kosten zal meebrengen. Voor het betalen van bv de electriciteitsrekeningen in Hongarije het zelfde.

Ik hou het forum zeker op de hoogte.

Nogmaals het is echt geen reklame, maar als bank 1 het kan waarom bank 2 dan niet.

Mvg.

Fons

• lujza

Fons er is een p.b. naar je onderweg.

• A.R

Hallo Lujza,

Dank voor je mail.

Ik ken ook de bank waar jullie mogelijk de handelingen verrichten.

Ria heeft , bij een andere, geen betere, Hongaarse bank een rekening in forinten. Wij kozen deze bank omdat het personeel van deze bank in Budapest het best mijn kennis Engels, Duits, frans of Hongaars begrepen of wilde begrijpen.

Verder gaat alles uitstekend met Ria en mij. Ik werk nog altijd een klein beetje voor probleemoplossingen tussen een Belgische bedrijf en 2 Hongaarse ( Marko en Gyongyoshalasz )en 1 uit Brno. Best interessant.

Al vroege Kerst en Nieuwjaarswensen naar jullie en andere gebruikers van het forum.

Mvg vanwege Ria en Fons

• Oehoeboeroe

Kun je mij de gegevens ook sturen?

• dedade

Ik reageer op bericht van mijn bericht op 18 nov. met aanvulling.

In mijn tekst verwees ik naar de situatie zoals die door de Raiffeisenbank gehanteerd word.

Hieronder het complete overzicht van de bank met de kosten en mogelijkheden.

In het Engels, kan je makkelijk thuis alles op je gemak doorlezen.

Raiffeisen condities

Condities vanaf 5 december 2013

Scroll naar pagina 5. Vanaf die pagina vind je een overzicht met de kosten van alle acties.

Pagina 50 geeft een overzicht van de balie-transacties.

—————————————

dedade Schreef 18 nov.

> Waarom neem je niet een forinten EN een Eurorekening in Hongarije.

> Maak je van je Nederlandse rekening Euro over naar Eurorekening in Hongarije .

> Dan van Eurorekening een (flink) bedrag over boeken naar Forint (handig als koers goed is) en

> van de Forintenrekening kan je vanuit Nederland rechtstreeks je Hongaarse rekeningen betalen of

> automatisch laten overboeken. Heb je uiteindelijk geen kosten voor overboekingen. Euro naar Euro is

> gratis en van Hongaarse Eurorekening naar Forinten via internetbankierenis ook gratis.

> DeDaDe

Groet DeDaDe

>

> Oehoeboeroe Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Een rekening van een Hongaarse leverancier -

> > bijvoorbeeld Magyar Telekom - betalen vanaf een

> > Nederlandse bankrekening is duur. De ING-bank

> > brengt 0,1% van het bedrag in rekening, met een

> > minimum van € 14,00. Zodra er geen forinten

> > worden overgemaakt, maar euro's is het gratis.

> De

> > transactie heet dan ook geen ‘wereldboeking’

> meer,

> > maar wordt een gewone SEPA overboeking.

> > Omdat op de rekening forinten worden vermeld en

> > geen euro's, is er bij de ING geen andere

> > mogelijkheid dan hierboven beschreven.

> > De vraag:

> > Weet iemand of alle banken deze regel volgen of

> > zijn er uitzonderingen bekend? Misschien ook in

> de

> > vorm van een bepaald betaalpakket waar

> > buitenlandse transacties in zijn opgenomen?

> > Of anders gevraagd: Is er een goedkopere manier

> > dan 14 euro om vanaf een NL rekening te betalen?

• lujza

Heb het net verzonden.

• jaap.petersen@yahoo.com

lujza Schreef:

——————————————————-

> Heb het net verzonden.

Misschien wel zo handig om het antwoord gewoon hier te posten. Dan kan iedereen er wat aan hebben.

Jaap.

• duro

Zoudt u mij ook de gegevens kunnen doen toekomen??

Alvast bedankt,

Mvg. Duro

• lujza

Jij wist het toch al beter??

• Gepa

Loes. dat is nu zo'n kinderachtig antwoord van iemand die denkt dat zij de wijsheid in pacht heeft. Afkatten van iemand is hier blijkbaar gemeengoed en jij bent er een van die dat goed kunt.

En ja ik weet hoe ik mijn financiële zaken hier in Hongarije moet en kan regelen, dat wil niet zeggen dat er genoeg ander mogelijkheden zijn waar anderen voor open staan.

Makkelijker en eenvoudiger is het om onnodige discussies of vervelende antwoorden te voorkomen om je ervaring te delen. Scheelt ook een hoop gelul hier op het prikbord, maar dat heeft blijkbaar niemand door.