Precies, dit is het juiste antwoord en ook volgens ons de beste oplossing.
Wij doen dit inmiddels ook al 6 jaar op deze manier!!
Gerard, ik zal het je nog een keer uitleggen.
Ja, er is dus een goedkopere manier.
Open een Eurorekening gekoppeld aan je eigen Forinten bankrekening. KOST NIETS EXTRA
Stuur vanuit NL Euro's naar je Eurorekening. KOST NIETS
Wissel online op je bankpagina de Euro's in Forinten.
Betaal met je Forinten je rekeningen.
Al met al geen 14 euro per overboeking, bij mijn weten scheelt dat nogal.
En een discussie kun je nooit beeindigen omdat je door de mand gevallen bent, is niet netjes.
Beste,
Ik heb je vraag en ook de antwoorden gelezen.
Zelf , als Belg en wonende tussen Pest en Slowakije doen wij het beetje zoals sommige hier weergeven nl
- soms wat euro's meenemen en euro's tanken in bv Sturovo en deze in Budapest wisselen en op onze Forintenrekening van een Hongaarse bank plaatsen.
- soms forinten afhalen met de kaart van onze Belgische bank. In dit geval hebben we steeds kosten ongeveer 10 euro per 300 euro, zijnde een vaste kost en een wisselkost. Zo staat het telkens op het bankuittreksel.
Nu wil ik voor geen enkele bank reclame maken , maar toch wil één bank met naam vernoemen nl de bank Argenta.
Wanneer u daar een zicht rekening afsluit heb je volgende voorwaarden:
- geen kosten voor de zichtrekening
- geen kosten als je forinten ophaalt in Hongarije aan een geldautomaat of bij bv de bank van de Posta
- geen kosten als je vanuit de rekening bij deze bank een betaling verricht , in forinten , naar bv een Hongaarse rekening.
Ik ga dit systeem zeker eens uittesten en weet einde januari of dit allemaal praktisch mogelijk is.
Wij hebben in Hongarije, bij een Hongaarse bank, een rekening in forinten, omdat de bank zelf een rekening euro, forinten, gezien de bijkomende kosten en ook de toegepaste wisselkoersen dit ons afraden.
Misschien zijn er nog andere banken waar dit mogelijk is.
Veel succes
.Mvg.
Fons
lujza Schreef:
——————————————————-
> Gerard, ik zal het je nog een keer uitleggen.
>
> Ja, er is dus een goedkopere manier.
> Open een Eurorekening gekoppeld aan je eigen
> Forinten bankrekening. KOST NIETS EXTRA
Bij welke bank kun je terecht voor gratis diensten?
> Stuur vanuit NL Euro's naar je Eurorekening. KOST
> NIETS
Dit is maar gedeeltelijk waar. Boven een bepaald bedrag betaal je ook voor deze “service”.
> Wissel online op je bankpagina de Euro's in
> Forinten.
> Betaal met je Forinten je rekeningen.
En jij denkt, dat dit je nergens iets gekost heeft?
Jaap.
Beste Lujza,
Ik geloof je uitleg ivm eurorekening bij een Hongaarse bank.
Kan je ons meedelen welke bank het is en dan volgende vragen.
We openen er een rekening in forinten om bv ons periodische rekeningen in Hongarije te betalen.
Deze rekening kost een maandelijks bedrag of is het gratis.
We koppelen deze rekening aan een systeem om er euro op te plaatsen.
Kost dat meer of blijft het kostenbedrag het zelfde?
We schrijven van onze Belgische rekening euro over naar onze Hongaarse rekening in euro. Normaal is dat gratis. Ik simuleerde het eens.
Vraag.
Worden de euro, die je stortte , direct omgezet in forinten en aan welke koers?
Kan ik euro afhalen en dit zonder kosten?
Schrijf eenvoudig welke bank het en we gaan in Budapest een reking afsluiten.
Groetjes.
Fons
Middels een SEPA overwijzing kan je direct geld overmaken naar de Hongaarse bank en/of een rekening betalen. Ook op een Forinten rekening.
Als je dit in Euros doet zijn er geen zichtbare kosten, alleen de gehanteerde wisselkoers door de ontvangende bank is niet altijd prettig te noemen.
Maar voor kleine bedragen zijn deze kosten te verwaarlozen.
`worst case senario`
Als ze een wisselkoers van 250 ft per euro rekenen en de officele koers is 290 ft hebben ze 40ft per euro.
Voor een bedrag van 14 euro = 560ft kosten.
MVG
Waldemar
Beste Fons,
Wij werken sedert vele jaren met Argenta. Wij halen hier in Pécs geld uit de muur met onze Argenta debetkaart. Zeer tot onze tevredenheid tot nu toe. En steeds aan een fatsoenlijke koers. Ook euro"s overschrijven naar een forintenrekening is geen probleem. Wij denken er sterk aan onze (dure) Hongaarse bankrekeningen op te zeggen als we via Argenta de Eon enz. kunnen betalen met domiciliëring. Dit zou in theorie geen probleem mogen zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?