Zoals in NL is een BV een BV een BV Flex is weer een variant, en in Duitsland os en blijft de GmbH een GmbH,
Dat er een variant is welke voor DE de U.G. is voor NL de BVFlex,
IN Belgie is er PVBA en dat zal ook altijd een PVBA blijven
Zo Petertje,
Dus als men deelneemt aan meerder KFT's in HU, dan kan dit enkel en alleen maar mer kriminaliteit te maken hebben.
Lees ik dit goed Petertje?????
Waar is deze wetenschap op gebaseerd, Petertje.
Dus, Petertje, in heel Hongarije zijn geen rendabele KFT's te vinden, als ik dit tenminste zo uit Uw woorden mag opmaken.
Bent U hoofd van de HU belastingdienst, of bent U hoofd van de diverse opsporingsdiensten in HU.
zelande Schreef:
——————————————————-
> Zoals in NL is een BV een BV een BV Flex is
> weer een variant, en in Duitsland os en blijft de
> GmbH een GmbH,
>
> Dat er een variant is welke voor DE de U.G. is
> voor NL de BVFlex,
> IN Belgie is er PVBA en dat zal ook altijd een
> PVBA blijven
Pvba,is een Pesoonlijke Vennootschap Beperkte Aansprakelijkheid
Pvba bestaat al zeker 12 jaar niet meer,en is vervangen door BVBA,
Besloten Vennotschap Beperkte Aansprakelijkheid.
Karel Stromph Schreef:
——————————————————-
> Als daar een sanctie op zou staan! Ze gaan ze toch
> niet sluiten!!! Als ze dat bedrag niet
> aanzuiveren?
Indien je kft met teveel rekening courant staat,dan kun je vanuit de regering verplicht worden,om naar BT om te vormen..
De meeste kft,hebben geen 8600€ staan in Hu,zodus moestenze dat als persoo,nlijk kapitaal inbrengen,/is rekening courant,en dan is er inderdaad het gevaar van verplichte omvorming.
zelande Schreef:
——————————————————-
> Zoals de hoge heren hier zo uitermate duidelijk
> aangeven, is de kapitaalverhoging in princiepe
> geen enkel probleem, het dient enkel een paar
> dagen op rekening te staan van de KFT, daarna kan
> dit geld toch weer elders ingezet worden, via
> welke weg dan ook. Dit is trouwens niet alleen in
> HU zo.
>
> Mocht het fout gaan, (wat niet in eerste instantie
> de opzet is van een bedrijf) bestaat er dus een
> schuld van de heer eigenaar van de Kft aan de
> KFT, dus bij faillissement (eventueel) kan
> inderdaad het privevermogen van de de eigenaar of
> grootaandeelhouder aangesproken worden.
>
> Het belangrokste is niet of het geld daadwerkelijk
> in de firma zit, maar dat er een rechterlijk
> persoon gewoon financieel aansprakelijk is voor
> het minimum aan startkapitaal.
>
> Heren krtici o.a. Petertje, kun je het met deze
> woorden wellicht een beetje meer eens zijn, of
> dien ik mijn vberichtgeving nog eregens aan te
> passen????
Ja misschien te veel gedronken? Van de spelling klopt niet veel. Gr. Pietje
Beela,
Het ging om de ondergrens en niet de bovengrens van het vermogen, met betrekking tot de aansprakelijkheid. Waaruit het vermogen bestaat is dus niet relevant. Bij het stichten van een Kft. zal het uit geld bestaan (niet per se). De aansprakelijk is beperkt tot dit bedrag (en niet meer). Bij de aanspraak zullen de debiteuren aangepakt worden en ook hier is het niet relevant of die een normale handelsdebiteur is, of de directeur zelf (die via de rekening courant) die geld opneemt. Alleen in geval van wanbeleid wordt de laatste in zijn privé vermogen aangesproken. Voorts zal de Kft/BV in zijn eigen dynamiek het geldelijke vermogen steeds moeten gebruiken voor het doel van het bedrijf, de bedrijvigheid (moeten) financieren. Zeker in het begin zal (doorgaans) de kas leeg zijn, om de activa (en kosten) te financieren, dat verandert niets aan de hoogte van de aansprakelijkheid.
Overigens zal de fiscus bij ons ook ingrijpen als er te veel geld is geparkeerd in je bedrijf zonder rechtspersoon (geen Kft!). Immers over het in het bedrijf aanwezig geld wordt geen fictief rendementsbelasting geheven. Als er dus te veel aanwezig is dan zal de fiscus een deel tot het privé vermogen rekenen en dáár wel rendementsbelasting over heffen. Dan zal hij meedelen, dat het aanwezige (over)geld geen doel dient en dus wordt privé belast (op fictief rendement). Uiteraard heeft de fiscus (of de staat) niet de bevoegdheid te eisen dat het bedrijf in een andere rechtsvorm omgezet wordt - op deze wijze is dat ook niet nodig. Volgens mij doet de Hu overheid dat ook niet! Karel
Met dit bericht is er geen antwoord op mijn vragen geleverd.
Zijn er geen rendabele KFT's in Hongarije
Indien iemand deelneemt in meerdere KFT'2 kan dit alleen maar heten, dat deze in het illegale circuit werkzaam zijn???
Deze openbare beschuldinging uwerzijds mag ik naar mijn mening toch navragen bij U?
Uw lichammsgewicht speelt hierin geen belangrijke rol.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?