Kft startkapitaal verhoging.

• pettike

Wanneer men dan dezelfde regeling zou toepassen als vroeger (vroeger was het startkapitaal al eens veel hoger) dan zou dat nog niet eens een erg groot probleem zijn, men kon toendertijd dan zaken die men met geld uit het startkapitaal kocht invoeren zonder het betalen van VAM en AFA , bijv. auto's , maar daar er nu geen invoerrechten meer betaald hoeven te worden gaat die regel dus niet meer op.

Ik zal vandaag eens bellen met de NAV, zowel mijn boekhoudster als ook mijn advocaat weten nog niets.

Peter

• Beela

Zelande,

word wel een kostelijk plaatje, voor jou

• Karel Stromph

Pettike,

Eigenlijk betreur je hier dat je VÁM hoeft te betalen?

Groet, Karel

• zelande

We praten hier toch over een Kft, overeenkomstig met een GmbH in Duitsland ????

Ga dan geen ZZP?ers met een NV vergelijken!!!!!

• zelande

Hoe komt Beela erbij, dat het voor mij een kostelijk plaatje gaat worden, leg mij dat maar eens uit hier.????

• pettike

neen dat betreur ik niet maar ik vraag mijzelf af hoe een en ander weer gehandhaaft gaat worden, overigens blijkt dat de regeling dezelfde wordt zoals die nu is, het geld mag direct weer gebruikt worden, dus erg veel ophef om niets zoals blijkt.

Beste Zelande,

hier de beschrijving van een UG, overigens wordt deze vorm niet alleen maar door ZZP' ers gekozen, ik ken zeer veel grote ondernemingen die de UG vorm gekozen hebben, dus ik vergelijk niet, dat is jouw uitleg, zou een wonder zijn wanneer jij eens niet iets te zeiken zou hebben.

Die Unternehmergesellschaft (haftungsbeschränkt) ist eine Alternative zur klassischen GmbH, bei der das Stammkapital nur mindestens einen Euro betragen muss.

• Beela

zelande Schreef:

——————————————————-

> Hoe komt Beela erbij, dat het voor mij een

> kostelijk plaatje gaat worden, leg mij dat maar

> eens uit hier.????

ja,Zelande

je hebt 3 kft in hongarije

3 x 8600 € -is gelijk aan 25600€

dat je er bij moet leggen

je kan ze na 1 week weer weghalen,maar moet ze in je drie kft investeren.

heeft je drie kft dat geld niet,dan moet je persoonlijk gaan investeren,en hier moet je op rekening courant nog interest betalen

kostelijke affaire

Gelukkiglijk,ik heb maar 1 kft.

• Karel Stromph

Pettike,

Inderdaad een hoop geschreeuw maar weinig wol. Het is een vermogen, dat de Kft. kan en moet gebruiken voor het functioneren. Feitelijk wordt slechts het aanspreekbaar vermogen verhoogd tot 3 miljoen Ft. Wellicht te recht.

Karel

• pettike

misschien terecht maar ik zie een probleem, nu al wordt er in HU alles aan gedaan om recht krom te maken, om het maar heel bot te zeggen, de boel wordt constant geflest, ik voorzie dat door het weer verhogen van het verplichte startkapitaal (vroeger was het als een hoger ) beginnende bedrijven (bedrijfjes)zich in allrerlei bochten moeten en zullen wringen om aan dit geld te komen en dat in een land waar al geen geld is.

En het argument dat zij zich aan de rest van Europa willen aanpassen klopt dus niet want in andere landen zoals in NL en D heeft men dus wel andere mogelijkheden een BV (of UG in D) te starten zonder dat men zoveel startkapitaal nodig heeft.

Wij zijn momenteel juist een KFT aan het oprichten voor een Duits bedrijf en die passen het kapitaal nu aan, maar hoeveel Hongaren dat kunnen ?

Peter1

• Karel Stromph

Ik lees uit het verhaal, dat het alleen opgaat voor NOG op te richten Kft's, NIET voor reeds bestaande (niet uitgesloten is overigens dat het verhaal eenzijdig is en het ook geldt voor bestaande bedrijven).

Maar als je het niet kunt, dan moet je maar geen Kft (willen) oprichten. Het is zeer te recht, dat als je deelneemt aan het economische verkeer, daaraan eisen gesteld worden, met name ter bescherming van derden.

Karel