goed nieuws

• Dolma

Dat zijn alweer 4 punten met die van Jan erbij en gelukkig is hij het er mee eens:

Bescheidenheid siert de mens toch en je vraag toch zelf ook niet om een lintje, hoewel het in de praktijk heus voorkomt.

Maar voor alle zekerheid wat informatie voor iemand die toch op het idee mocht komen.

Hoe werkt het aanvragen van een Koninklijke onderscheiding (lintje)?

U kunt een Koninklijke onderscheiding (lintje) voor iemand aanvragen door die persoon voor te dragen bij de burgemeester van zijn of haar woonplaats. De persoon die u heeft voorgedragen krijgt een lintje bij een positieve beoordeling. Wilt u een buitenlander voordragen voor een lintje, dan kunt u dat doen bij de minister van Buitenlandse Zaken. Iedereen kan voorgedragen worden voor een Koninklijke onderscheiding.

Beoordeling lintje

Als de voordracht voor een lintje beoordeeld wordt, wordt gekeken of de persoon die voorgedragen is bijzondere dingen voor de maatschappij heeft gedaan. Dit kunnen bijzondere prestaties zijn die die persoon naast zijn of haar eigenlijke werk heeft verricht, zoals in het verenigingsleven. Ook kan iemand een onderscheiding krijgen als hij of zij in zijn of haar werk buitengewone prestaties levert. Die verdiensten moeten dan wel een breed belang hebben voor de samenleving…… Lees verder

Of het aanvragen van een subsidie daar onder valt, staat er niet in.

• Diadal

Waarom geen feestje maken van deze lintjesregen?

We kunnen de volgende mensen uitnodigen:

Oud-medewerkers van Audi, die ontslagen zijn als gevolg van deze verplaatsing ( niet creëren) van arbeidsplaatsen.

Hongaren die de dupe zijn geworden van de noodzakelijke besparingen (die 20 miljard (LMP) steun van de overheid aan Audi moet toch ergens vandaan komen). De weduwvrouw die, dankzij de verlaging van haar pensioentje, haar medicijnen niet meer kan betalen. De Hongaar in de werkverschaffing, die vorig jaar met 8 uur/dag een inkomen had van 48.000 Ft/maand en nu, met 6 uur/dag, nog maar 36.000Ft/maand heeft te besteden.

Nederlanders in verzorgingstehuizen die de gehele dag in een strontluier rondlopen omdat het geld gebruikt moet worden om multinationals te sponsoren.

Enkele van de 300.000 kinderen die in Nederland onder de armoedegrens leven en niet genoeg te eten hebben omdat landbouwgronden ( betaald) braak blijven liggen om de prijzen op te voeren.

Misschien is er wel een subsidiepotje voor om dit feestje financieel te ondersteunen en als we er dan voor zorgen dat we het aantal deelnemers wat overschatten en hetzelfde doen met het opvoeren van de kosten pp kunnen we er zelf ook nog wat aan overhouden. Hoewel dit feestje natuurlijk als doel heeft om ons te verrijken met geld wat is verkregen door opgelegde belastingverhogingen voor de ‘gewone burger’ leggen we naar buiten toe vooral de nadruk op onze sociale bewogenheid met de slachtoffers van deze crisis.

We nodigen een spreker uit, die precies kan uitleggen waarom een zogenaamde vrije markt recht heeft op belastinggeld en waarom deelnemers van deze markt om de zoveel jaar weer verhuizen naar een andere locatie en/of land alleen maar om nog meer subsidie te krijgen. Iemand die kan uitleggen dat lastenverzwaring echt noodzakelijk is om door te kunnen gaan met het sponsoren van multinationals.

Om de feestvreugde compleet te maken hebben we (gesubsidieerd) bal na.

Niet on-topic, maar zeker een bedrijf wat ook voor een lintje in aanmerking zou kunnen komen:

''Creatiever was de Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM. Die liet de catering aan boord van haar vliegtuigen voor 600.000 euro subsidiëren onder de noemer “export van landbouwproducten”.

http://www.360magazine.nl/in-het-nieuws/1527-europese-subsidies-worden-zeer-creatief-besteed

Groet, Diadal.

• zelande

Zo, met deze uileg van Diadal kunnen enkelen wel een paar uur zoet gehouden worden.

Hier is het ook iet nodig nog een aanvullende tekst aan toe te voegen, het is zeeer treffend weergegeven.

Kompliment Diadal.

• Jan

Dus jullie zijn van die figuren die ook van mening zijn dat ook ontwikkelingssamenwerking maar stop gezet moet worden. Immers die oudjes kunnen het geld beter gebruiken. Nodig dan ook meteen de mensen uit die nu nog in leven zijn dankzij inkomensoverdrachten en vertel ze meteen dat het hun laatste feestje is.

Of is er bij jullie alleen maar sprake van selectieve verontwaardiging?

Ik neem ook aan dat jullie geen producten in huis hebben die in China of andere lage loon landen gemaakt worden. Jullie kleding, telefoons, TV's etc zijn echte Europese producten. Liefst Nederlandse producten. Jullie betalen daar graag het dubbele voor. Zo neen, dan is jullie verontwaardiging wel erg selectief.

• Dolma

Iemand reageer hier omdat hij verbolgen is, niet voor een lintje in aanmerking komt.

Ja, dan aals laatste redmiddel haal je de China er bij en alle ander lagelonenlanden. Straks ook geen koffie meer uit Bolivia en zo kunnen wij nog wel even doorgaan.

• Jan

Hoezo als laatste redmiddel? Wel verontwaardigd zijn als er geld wegvloeit naar het buitenland maar gelijktijdig wel een in China geproduceerde iPhone kopen.

De mensen die het hardste klagen zijn meestal wel de mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Waarom denk jij dat Zelande zijn paardeboxen in lage loon landen gepruceert moeten worden? Waarom hij heel het internet afstruint voor nog lagere prijzen?

Dacht jij nou echt dat die stallen gebouwd worden door Zwitserse of Nederlandse bouwvakkers?

• zelande

Jan, kun je mij dan aangeven waar ik de paardenboxen produceer???

En waar kun je mij betrappen op het struinen in het internet naar nog lagere prijzen.

Kun je mij dan ook nog even zeggen wie de bestelde paardenboxen monteert??

Tevens kan ik mededelen, dat en de paardenboxen, maneges, etc, zonder een cent EU subsiedie, geproduceert EN geplaatst worden.

Maar frappant, dat jij weet waar ik de boxen produceer, zeer frappant.

• Dolma

Jan, Cool down en denk om je hart. Je wilt niet weten welke mobiel ik gebruik >:D< Stomme ding werkt en ik kan hem ook nog in mijn auto plaatsen zodat ik een boete ontloop. En weer kom je terug op mensen die het hards klaren, vertel mij wat jij nu aan het doen bent?

• Jan

Moet ik je de linken geven?

• zelande

Ja graag