Waarde bepaling woning

• Karel Stromph

Henk,

Lees dan eerst de vraag van TS. Wat jij stelt heeft niets met box 3 te doen, en zelfs niets met de NL fiscus.

• Jan

Hallo Karel,

Maar het heeft wel te maken met hetgeen tussen Nederland en Hongarije is geregeld in het belastingverdrag.

En de bedrag die Ko noemde hadden niets met de inkomstenbelasting of waardebepaling te maken. Ik reageerde op die bedragen via een voorbeeld.

• Karel Stromph

Dat had mij ook verast en heb dan ook gevraagd of hij de naam van die aanslag wilde noemen. Maar de rest van mijn bijdrage sloegen op een ander gedeelte. Dus niet op de locale (lagere overhied) belastingen, maar op de oortspronkelijke

• Ko

Beste mensen,

Ik denk dat de originele topic duidelijk is besproken en we nu weer af gaan dwalen.

De door mij genoemde bedragen zijn: Kommunális jellegű adók ofwel Gemeentelijke Belastingen.

Wilde alleen even aangeven dat voordeel vrijstelling in Nederland de werkelijke kosten verre overtreft en dat de lokale belastingen

slechts een fractie van wat wij gewend zijn - sommige dorpen/steden hebben zelfs helemaal geen heffing - zie het downloadbare Excelsheet

via Het Hongarije Nieuwsblad.

De winstbelasting via de APEH is inderdaad aflopend bij verkoop binnen 5 jaar - zal bij de meesten die een huis in Hongarije hebben niet zo snel

gebeuren, wellicht bij ziekte of overlijden.

Dit houdt niet in dat je alle verbouwingskosten moet melden maar als van toepassing rekeningen met AFA moet overleggen om in geval van winst

verlaging van het verschil tussen aan- en verkoopprijs aan te kunnen tonen.

Mochten e.e.a. toch nog vragen opwekken, aarzel dan niet.

Groeten, Klijs

• zelande

Ja, maar Henk en Ingrid hebben alleen verstand van SUBSIDIES.

• Jan

Dag Zelande.

• zelande

Wordt het geen tijd Henk & Ingrid jullie COOP winkel in te richten, wellicht staan er al mensen te wachten om bij jullie de boodschapjes te gaan doen.

Of is de subsidie nog niet binnen.

• WILAN

Mijn excuus voor een latere reactie maar ziekte nodigde me niet uit achter de computer te gaan zitten.

Aan allen die op mijn vraag gereageerd hebben hartelijk dank voor de moeite die jullie genomen hebben. Ik heb kennisgenomen van diverse wetenswaardigheden en dicussies en vond het weer interessant.

Aan de moderator wil ik meegeven dat deze topic wat mij betreft gesloten mag worden. Ik zal er niet meer op reageren.

Met vriendelijke groet,

WILAN

• dribbel5@live.nl

Helaas heb ik geen antwoord, maar misschien kunt u mij adviseren. Mijn broer heeft een vakantiehuisje in Hongarije en vanwege veel tegenslag moet deze worden verkocht.

Daarom willen wij ook weten hoe we achter de waarde van woning en grond kunnen komen. Heeft u soms ook verkoop tips.

Met vriendelijke groet,

Christine

• dribbel5@live.nl

Hoi Henk,

Heb je soms interesse in nog een vakantiewoning met aardig wat grond in Hongarije? Het adres kan ik je laten weten als je via mijn email reageert.