aan Jan: met betrekking tot Sandra
je gaat voorbij aan het probleem van Sandra en 3 jaar geleden is er met de bouw van mijn huis wel degelijk rekening gehouden met goede isolatie en duscussiepunten met de installateur en de EON. Subsidies waren (toen) niet mogelijk en terugkopen van electra deed de EON niet. De bouwkundig ingenieur die
dit allemaal voor mij heeft berekend etc en met de bouwer de isolatie heeft geregeld is “Orosz Árpád” Épitömérnöki BT ekl.épitömérnök okl.szakmérnök épitésügyi szakértö inschr. nr. Esz-SZ T-T.GT-korl-02/0104 en hij zit in Pécs 7635 Góya dülö 54. Maar de uiteindelijke uitvoering deugde van geen kant, aannemer ging zijn eigen gang..
Maar dat is voor Sandra niet ter zake doende.
Sandra:
Ik zou het van hieruit via Hongaarse bedrijven nog niet vertrouwen.
En laat je niet verleiden tot mooi beloften van hier werkende bedrijven, ga eventueel met een offerte en uitvoerende werkzaamheden-voorstel naar een Nederlands
bedrijf voor een Nederlandse uitleg.
Mijn raad was alleen omdat, een als het achteraf inderdaad malafiede werklui zijn geweest je niet kan zeggen had iemand mij maar gewaarschuwd.
Ik heb uiteindelijk, omdat ik geen houtkachel wilde (de bomen in Hongarije zijn een keer op met het kappen met deze snelheid) voor Primagaz gekozen, een waterput laten graven voor grondwater want een zwembad van 60 m3 wil wel drinken en de tuin sproeien auto wassen, dus het water probleem is ook opgelost, maar de stroom zal ik toch van de EON moeten afnemen.
Sandra laat je goed voorlichten en ga niet af op “ervaringen” van hier wonende mensen die het altijd beter weten. Stier 2001 had een goed idee.
Veel sterkte en succes
Marie Jolaine