vaste internetverbinding

  • belgintbuitenland

    wij hebben een huis in hongarije en voor de bewaking zouden wij beroep willen doen op een vaste internetverbinding,

    Hoe kunnen wij dit aanvragen zonder dat wij daar hoeven te wonen of een verblijfskaart hebben.

    Wij hebben wel al vaak problemen ondervonden om de administratieve molen in hongarije te doorlopen..zoals met de gasmaatschappij wat ons maanden heeft gekost om aan een aansluiting te geraken.

  • Eugene

    Bij T-mobile (winkels in diverse plaatsen) kun je gewoon terecht met je paspoort, een internet aansluiting moet natuurlijk wel mogelijk zijn in je dorp

  • annekebasal@hotmail.com

    Hallo.

    Om hier een dergelijk abonnement af te sluiten,heb je zowieso een lakcimkartya nodig.

    Gr Anneke

  • A.R

    Hallo,

    Mijn eerste vraag is of er kabel ligt in jullie straat?

    Indien ja is er geen enkel bezwaar om een abonnement af te sluiten ook zonder een kaart.

    Dat is tenminste rond Budapest het geval.

    De groeten van Fons en Ria.

  • lin

    nee hoor,wij hebben ook een vaste aansluiting en geen lakcimkartya.

    even een hongaarse buurman vragen om het voor je te regelen,ging heel gemakkelijk bij ons.

  • A.R

    Hallo Belg in het buitenland,

    Wij hebben sinds meer dan 10 jaar reeds een aansluiting voor TV en voor continue computervebinding.

    Eerst was de firma Fibernet , maar deze heeft sinds een aantal jaren overgedragen aan UPC.

    Het uittreksel van de maandelijkse rekening is juist binnen en is

    2492 Ft

    673 Ft Áfa

    Totaal 3165 Ft:

    Wordt automatisch betaald via de bank.

    Wij zijn tevreden want we moeten oa veel telefoneren en nogal eens plannen doorsturen.

    We hebben ook een goede radioverbinding.

    We hebben natuurlijk in gans het dorp kabel, die tijdens een onweer wel eens uitvalt:

    Bij de weinige problemen een telefoontje naar het bureau in Gödölő en dat probleem wordt altijd vlug en deskundig opgeelost.

    De aanvraag voor aansluiting duurde niet meer dan 1 min: Een telefoon naar Gödölő en we kregen een bezoek van hun vertegenwoordiger.

    Ik geef je volgende raad.

    - zie na of er kabel is en vraag een aansluiting.

    Veel succes en problemen laat iets weten aub:

    Mvg vanuit een zeer zonnig Erdökertes.

    Fons

  • annekebasal@hotmail.com

    Hallo.

    Toen ik 2 jaar geleden een telefoonabbonement afsloot bij Telenor werdt er een lakcimkartya geeist.

    evenals bij mijn internet abonement.afgesloten bij t-home

    2weken terug 2 prepaid kaartjes gekocht evenals werdt er een lakcimkartya geeist ook bij t-mobile

    Dus mijn ervaring is dat die kaartjes toch wel gevraagd worden.

  • A.R

    Hallo Anneke

    Je hebt gelijk:

    Ik had enkele jaren geleden zulk een probleem met een bekende telefoonfirma in Hongarije:

    Ze verkochtgen me een GSM met alleen mijn naam en een bestaand adres ergens in Hongarije:

    Geen enkel probleem en alles functioneerde tot vermoedelijk de chip van de GSM stuk ging:

    In Gödölő in de Tesco was er een bureau van de telefoonfirma en toe begon de miserie: Geen officiële kaart, geen nieuwe telfoonchip en ik werd als een boefje beschouwd:

    Ik raadpleegde onze buurman, een Hongaarse jurist en vroeg ook toen de richtlijnen in de EU voor verkoop van GSMabonnementen:

    Om alles in eenvoudig te regelen passerde ik in shoppingócentrum Arkad in Budapest het kantoor van de telefoonmaatschappij: Daar was er dan weer geen papier nodig? Wij, dwz mijn echtgenote en ik hebben nog altijd beide een telefoon in gebruik:

    Maar je hebt volledig glijk hoor:

    Voor de Belg in buitenland geef ik wel voor een emailaansluitng de raad.

    ó kijk na of er kabel is

    zo ja, ga naar de firma en vraag een aansluitng.

    Indien het niet lukt zet het even op het forum daan zien we wel verder:

    Wij hebben een abonnemet bij UPC voor computer.

    De meeste telefoons verrichten we via Skype , op de computer en dit aan een maximale kost van 1,7 eurocent per min naar een vast nummer: Voor telefoneren naar een andere computer zijn er geen kosten voor ons.

    Wij luistern ook naar de Vlaamse radio via de computer.

    Dit alles bij UPC in de omgevingf van Gödölő voor de som van 3165 Ft per maand en dit op ons adres.

    De rekening wordt automatische betaald via een Hongaarse bank.

    Daar hebben we ook een rekening verkregen zonder enig probleem:

    Maar je hebt gelijk, men kan het ergens anders het wel moeilijk maken.

    Nog een prettige zondag en ik hoop veel succes voor de aanvrager.

    Mvg.

    Fons

  • edwinkrn

    Goededag Fons,

    Heb je dan bij UPC onbeperkt internet? Dus 1 vast bedrag per maand?

    Mvg Edwin

  • A.R

    Hallo Edwin,

    Ja een vast bedrag, en onbeperkt mailen. Dat was ook zo vroeger bij Fibernet.

    Wij vallen onder het kantoor van Gödölő

    Mvg.

    Fons