Nederlands rijbewijs

  • jan en riet

    Hallo prikkers

    Nu is mij vandaag verteld dat als je Ned rijbewijs bezit

    en woont in Hongarije. geen postadres meer hebt in Ned

    En een auto met een Hongaars kenteken hebt dat je die niet mag besturen?

    En een Hongaars rijbewijs moet aanvragen.

    Weet iemand daar een antwoord op , of is dit uit de lucht gegrepen en slaat het nergens op

    Vr Gr Jan

  • beirdo

    Hallo, Ik woon sinds 2006 in Hongarije. Tot vorig jaar had ik een Nederlands rijbewijs, een Hongaarse auto en was ik uitgeschreven uit Nederland. Ben een paar keer voor controle aangehouden en heb nooit last gehad. Sinds vorig jaar heb ik een Hongaars rijbewijs (wegens verlopen Nederlands). Groet, jan

  • jan en riet

    hallo Jan

    Ook ik ben wel aangehouden maar als iets naars gebeurt,

    een ongeluk of iets???.

    Dan gaat het misschien iets anders te werk.

    Van daar ook mijn vraag als het zo is of dat het nergens op slaat.

    Jan

  • Oehoeboeroe

    Er bestaat een verdrag binnen de EU waarin is overeengekomen dat men elkaars rijbewijzen accepteert. Er zijn binnen de EU-landen ruim 100 verschillende rijbe wijzen. Ik weet niet sinds wanneer dit verdrag geldig is, maar je kunt dus gewoon blijven rijden. Pas als je wilt verlengen geldt: waar woon je?

    Geen Nederland adres? Geen Nederlandse verlenging…

  • Andreas51

    Je mag blijven rijden tot het verlopen is, dan moet je een Hongaars aanvragen.

    In Bonyhad, kosten 1500 forint inclusief foto,s

    Andreas.

  • Sandor Petofi

    een Belgisch rijbewijs verloopt NOOIT…. is je levenlang geldig.

    Als je een Hongaars rijbewijs aanvraagt moet je vanaf je 70e gekeurd worden. Kan soms vevelend worden…..

  • oma Inge

    Met een NL rijbewijs moet je ook vanaf je 70e gekeurd worden!

    Groet Inge

  • Boebes

    Met een NL rijbewijs moet je ook vanaf je 70e gekeurd worden!

    en dat is WEL zo wijs…

  • Lipicai

    Als je een Hongaars rijbewijs wilt aanvragen moet je zo ie zo gekeurd worden. Ongeacht of je 70 bent of jonger. En bovendien krijg je vanaf je veertigste alleen een rijbewijs voor vijf jaar. Dat elke vijf jaar na keuring verlengd kan worden.

    Ik heb in 2009 mijn Nederlandse rijbewijs om laten zetten voor een Hongaarse. Kosten: ft.3200 voor de keuring en ft. 6000 voor het rijbewijs inclusief foto.

  • Oehoeboeroe

    Hé, ook in Zimbabwe…