Nederlands rijbewijs

  • coalman

    zie de website van de Europese Unie:

  • coalman

    Ik heb al een rijbewijs dat is afgegeven door een lidstaat en ik ga me metterwoon vestigen in een andere lidstaat. Wordt mijn rijbewijs erkend?

    Artikel 1, lid 2, van Richtlijn 91/439/EEG bepaalt dat rijbewijzen die in een andere lidstaat zijn afgegeven, moeten worden erkend in de gastlidstaat. Daarom bent u niet meer verplicht uw rijbewijs in te wisselen als uw gewone verblijfplaats nu in een andere lidstaat is dan de lidstaat dat het rijbewijs heeft afgegeven.

    Als uw rijbewijs echter is afgegeven tegen inwisseling van een rijbewijs dat is afgegeven door een niet-EU-land, dan zijn lidstaten niet verplicht dit te erkennen. Neem contact op met de desbetreffende nationale autoriteiten om erachter te komen of uw rijbewijs wordt erkend.

  • annekebasal@hotmail.com

    Hallo.

    DAt heb je toch wel bij het verkeerde eind.

    Wij allebei al 6 jaar uitgeschreven uit nederland allebei nederland rijbewijs en hongaarse auto.

    Wij mogen blijfen rijden in hongaarse auto tot ons rijbewijs verloopt en we moeten verlengen.

    Zoals Karel al uitgebreid schreef en ik ook maar dan de korte versie.

    Pas Hongaars rijbewijs bij verlenging ongeacht welk kentekenplaat op je auto zit.

    Gr Anneke

  • jan en riet

    Goede morgen prikkers

    Wat een gesprekje met met je buurvrouw niet kan veroorzaken,

    wat een info van alle kanten bedankt hier voor.

    Ik zal hier zeker mee aan de slag gaan.

    Vr Gr Jan

  • Beela

    ander rijbewijsprobleem.

    ik ben in belgie uitgeschreven,en woon officieel in hu,mijn rijbewijs is permanent voor de klasse A / B/ E.

    maar mijn rijbewijs klassa C/ D/ is gedateerd.

    moet ik nu een volledig nieuw hongaars rijbewijs aanvragen?

    of enkel voor de vervallen klasses,daar een belgisch rijbewijs permanent geldigblijft,buiten de beroepsklasses.

    eveneens dezelfde vraag,wat mijn digitale bestuurderskaart betreft.,die is ook vervallen..

    En ,zoals je weet,be rijbewijs,zonder punten,,en ik meen dat hu rijbewijs wel met punten is.

    niet dat ik een snelheidsduivel ben,maar ik weet niet hoe dat puintensysteem werkt,rij je door oranje,of ben je geflitst,verlies je dan automatisch punten?

    dirk - paul

  • telc

    KOOP AUTHENTIEKE EN GEREGISTREERDE NEDERLANDSE PASPOORT-ID-KAARTEN EN RIJBEWIJS (+ 33 7 55223641)

    WIJ BIEDEN DE DIENSTEN VAN LEGITIMATE.KRIJG GEREGISTREERD NEDERLANDS PASPOORT, GEREGISTREERD NEDERLANDSE RIJBEWIJS, GEREGISTREERDE NEDERLANDSE ID-KAARTEN

    > Whatsapp: …. + 33 7 55223641

    > Skype-ID ::::: bertrano.passi1

    > E-mail :::::::::: wojohn08@gmail.com

    c