Optrekkend vocht / Lemen muur

  • Gepa

    Prachtig bijdrage Jan, de site verteld o.a de methode die Ferry heeft toegepast bij zijn eigen huis.

    Er is ook nog een methode om de muur in de voeg door te zagen en er bituum in te schuiven, daarna wordt de open zaagsnede onder druk volgespoten met een vochtwerende specie. Maar deze zal zeker duurder uitpakken.

  • Gepa

    De methode die Ferry heeft toegepast is zeer doeltreffend. Ik ken zijn huis van voordien en heb het nu weer gezien. Hij heeft totaal geen vochtprobleem zowel binnen als buiten.

    Op onderstaande link ziet u wat ik hierboven bedoelde, ik moet even zoeken maar heb het dus toch gevonden.

    Als je vertaler erbij inschakeld kom je er wel uit voor wat betreft de taal. Het is erg vrij vertaald maar redelijk begrijpelijk.

    http://www.erbkft.fw.hu/

  • Gepa

    Mochten er mensen zijn in de omgeving van Szigetvár kunnen dit vrijblijvend privé aan mij melden. Ik zal dit doorgeven aan Ferry voor het maken van eventuele afspraak.

  • johan

    Hallo allemaal,

    Ik zou nog even laten weten ofdat de buitenkant van de buiten muren ook een vocht probleem hebben.

    Ben pas in Hongarije geweest, bij ons huis. Ik heb aan de onderkant op verschillende plaatsen even geklopt op de stuclaag en deze klinkt hol.

    Dus zoals Jan al dacht, vocht probleem complete muur.

    Heb de plaatselijke aannemer gevraagd om te komen kijken, maar zoals ik inmiddels wel gewend ben, is deze niet binnen een week gekomen. En moest ik alweer naar NL.

    Probeer het de volgende keer wel weer.

    Groeten,

    Johan

  • Martin_Natasja

    Vandaag is keurig volgens afspraak (40 minuten te vroeg (tu) ) Feri Balint met een heel team bij ons aan de slag gegaan.

    En onze muur was inderdaad heel erg nat.

    Tot nu toe zijn wij dik tevreden.

    Martin

  • Karin De Jaegher

    Feri is dan ook een super aannemer en zeer integer en levert goed werk volgens afspraak. Ik en velen met mij zijn super tevreden wanneer Feri het werk doet.

    groetjes, Karin

  • carmen_ferrets

    ik had hetzelfde probleem geen fundering (wel voor betaald) en slecht lapwerk.

    Oplossing: onderste stuk muren uit laten kappen, op “bodem” folie dan opmetselen en afwerken. Probleem is tot nu toe voorbij.

  • RenA

    Waar is Feri berijkbaar? Het zou wel fijn zijn als het in de buurt is van Kisdobsza / Szigetvár.

  • Caya

    RenA : zie bovenstaand bericht van balint0311 van 5 november 2011

  • Bálint Ferenc

    jó estét

    én volnék az a vállalkozó aki az alászigeteléssel is foglalkozik !

    szigetvár környékén lakom,kisdobsza nincs messze tőlem.

    találkozzunk??

    üdvözlettel feri