|nformatie ivm lakcim en bankrekening

  • Ilona

    Anonymous

    Beste Marcsi,

    Dank voor je informatie, maar toch een vraag.

    Je spreekt over deviza rekening.

    Ik veronderstel dat je nu een rekening hebt bij OTP.

    Verondersstel dat ik vanuit een Belgische of Nederlandse banknummer een bedrag in euro wil betalen op jouw Hongaarss nummer.

    Mijn vragen zijn dan

    - is dit mogelijk met je huidigee rekening of moet jij dan een ygn diza rekening openen

    - ontvang jij het bedrag in euro of wisselt de bank dit bedrag, zonder je toestemming , in HUF

    = wat zijn dekosten die je bank rekent om toch dit bedrag in euro te betalen.

    Ik heb praktisch ondervonden dat deze werkwijze nogal sterk verschilt van bank tot bank.

    Tot mijn grote verwondering was er in Hongarije een bank die het bedrag in euro uitbetaalde zonder kosten en met garantie dat de kosten max 3 euro kon bedragen.

    Graag uw mening hierover.

    Dank bij voorbaat.

    Fons

    Jullie toch niet zo dom? Of wel

  • Ilona

    Ik vind heel erg jullie gaat in Hongarije wonen en weet niemand niets van!!!

    Toen ben ik Nederland gekomen heb ik vier jaar gestudeerd de economie de cultuur en gemeenschap.

    Hebben jullie ook gedaan? Wat verwacht jullie in Hongarije? Springt iedereen daar want jullie is Nederlands of Belgisch? Daar is nog steeds Hongarije hoor! Spreek jullie woord hhongaarsOf moet iedereen spreken daar nederlands?

    Groetjes Ilonau

  • Ilona

    Anonymous

    Hallo Fons,

    Een bank rekening openen is heel eenvoudig , je hebt alleen een paspoort of ID kaart nodig, en je moet de naam van je moeder weten B)-

    en vanzelfsprekend een klein bedrag wat je op de bankrekening stort .

    daarna kan je machtigingen geven aan bijvoorbeeld , elektra gas , water en telefoonbedrijf zodat je vrijwel nooit afgesloten wordt want dat is vervelend

    Hoop ik zie jij dat nu hoe gaat in Hongarije!!!!ll

    vraag 2 , lakcim kártja , dat is ook heel eenvoudig ! je hebt nodig :

    1 . eigendoms bewijs van jullie huis , mag niet ouder zijn dan 30 dagen , dit kan je ophalen bij Földhivatal

    2 . bewijs van ziektekosten verzekering

    3 . bewijs van inkomsten , dit kan zijn , 3 maanden achtereen volgend bankafschriften waarop te zien is, dat je salaris cq uitkering gestort is

    4 . illeték bélyeg , postzegel ter waarde van 1.000 forint

    u gaat naar , bevándorlási hivatal ( imigratiedienst ) na invullen van 1 a-4 formulier krijgt u direkt uw lakcim kártja hoef je niet eens op te wachten.

    met andere woorden , in de zelfde tijd dat Ria naar de kapper gaat haald u even een lakcim kártja !

    prettig weekend : Mart

  • Ilona

    Nee jij kunt daar illegaal wonen hoor!!!

    Grapje

  • Ilona

    Jullie moet beetje nadenken. De huisen is goed koop want heel oude manier gebouwd. Of de Hongaren willen ze niet want zit in de zigeuner dorp dus jullie mag kopen dubbel prijs. Zo gaat het daar!

  • Ilona

    Of komt jullie achter …?de huis is te nat of schimmels? Geen probleem wij hebben verzekering!!! Maar daar spreekt niemand Engels. Ook niet bij de politie ook niet bij de gemeente huis ook niet in de rechbank…

  • Ilona

    Ilona
    Anonymous

    Hallo Fons,

    Een bank rekening openen is heel eenvoudig , je hebt alleen een paspoort of ID kaart nodig, en je moet de naam van je moeder weten B)-

    en vanzelfsprekend een klein bedrag wat je op de bankrekening stort .

    daarna kan je machtigingen geven aan bijvoorbeeld , elektra gas , water

    en telefoonbedrijf zodat je vrijwel nooit afgesloten wordt want dat is vervelend

    Hoop ik zie jij dat nu hoe gaat in Hongarije!!!!ll

    vraag 2 , lakcim kártja , dat is ook heel eenvoudig ! je hebt nodig :

    1 . eigendoms bewijs van jullie huis , mag niet ouder zijn dan 30 dagen , dit kan je ophalen bij Földhivatal

    2 . bewijs van ziektekosten verzekering

    3 . bewijs van inkomsten , dit kan zijn , 3 maanden achtereen volgend bankafschriften waarop te zien is, dat je salaris cq uitkering gestort is

    4 . illeték bélyeg , postzegel ter waarde van 1.000 forint

    u gaat naar , bevándorlási hivatal ( imigratiedienst ) na invullen van 1 a-4 formulier krijgt u direkt uw lakcim kártja hoef je niet eens op te wachten.

    met andere woorden , in de zelfde tijd dat Ria naar de kapper gaat haald u even een lakcim kártja !

    prettig weekend : Mart

    Nee hoor!

    Iedereen mag bankrekening openen in Hongarije. Maar als je wilt maandelijkse kosten betalen dan moet huisadres hebben. Dat is alles.