bezoek tandarts

  • Karel Stromph

    Tamás,

    Vermoedelijk spreek je Hongaars.

    Om deze reden wilde ik je de URL van een forum in Hu geven, het heet “Félsz te a fogorvostol” (http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9003393) maar ik merk dat dit forum op sterven na dood is. Hierin vind ik:

    Dr.Kemény Réka

    1091 Bp. Üllői út 167.

    281-5278

    Nevével ellentétben nem kemény. :) Nagyon rendes,vágja a dolgot. Egyszer cimborám volt nála, és nem volt nála pénz, mert gyökérkezelésen volt, ami több fázisból áll. A doktornő adott pénzt neki, hogy ki tudja váltani a gyógyszert.

    Ja, és ami a fogorvosok nagy részéből hiányzik : a részvét. Nála megvan.

    of die nog bestaat weet ik niet. Waag een telefoontje tegen aan. De Üllői út, is een hoofdweg, van de luchthaven richting stad. De praktijk is in een hotel.

    Vroeger toen ik bij de KLM werkte gingen we massaal naar een Hu tandarts, vlakbij Ferihegy. (we vlogen voor een tientje/gulden heen en weer en een transitvisum (24 uur) kostte bijna niets). Hij haalde ons nog af ook. Maar inmiddels is hij ermee gestopt.

    Groet, Karel

  • Jos

    Endre , bij welke tandarts ben je geweest ? Was het die ook Nederlands spreekt ?

  • Idéfix

    Jos, dat was dr. Spenger. Hij spreekt geen Nederlands , wel Duits. Wij zijn in Orfu geweest. Goed uitgeruste praktijk met moderne apparatuur. Zeer kundige mensen.

    http://www.spenglerdr.hu/zahnarztpraxis.html

  • Jos

    Idefix , bedankt we hadden eens ergens prijs laten maken in Pecs en dat ongeveer het dubbele

    groeten

  • Pal

    Lieve mensen,

    In 2005 heb ik door dr. Spengler in Orfu voor 3000 euro mijn hele gebit laten doen. Bovenin heeft hij een hele brug geplaatst (net een hoefijzer, zo'n hele grote) en onderin heb ik rechts een brug, de tanden zijn van mezelf en links heb ik drie kronen.

    Het ziet er prachtig uit, maar er is meer aandacht geweest voor het mooi dan voor het kunnen schoonhouden van het gebit. De parodontoloog heeft er iedere keer een hoop werk aan en tanden poetsen/flossen/ragen/stokeren is een dagelijks weerkerende bloederige ellende waar ik schoon genoeg van heb.

    Gelukkig (?) is er nu cariës ontstaan bij een van de dragers van de brug bovenin. Er moet een stuk van de brug afgezaagd worden zodat die dragende kies kan worden getrokken. Jullie voelen hem al: dat gat, dat dan ontstaat, kan niet meer worden gerepareerd met een plaatje of zo. Dat zou niet blijven zitten. Daarom: gelukkig, want ik laat bovenin lekker een kunstgebit plaatsen.

    Een typisch geval van goedkoop duurkoop, hoewel ik 6 jaar plezier heb gehad van Spenglers mooie werk. Een waarschuwing dus! Overleg met je tandarts dat hij het zo moet doen dat je je gebit gemakkelijk kunt verzorgen.

    Jullie weten allemaal dat tandvleesontstekingen tot hartfalen kunnen lijden? Dan moet het wel heel ernstig zijn, maar ik waarschuw toch maar even.

    Of het voor zo weinig geld ook beter passend kan, zodat je wel overal goed bij kunt, weet ik eerlijk gezegd niet. Enne… dat Hongaarse tandartsen goedkoper kunnen werken heeft ook te maken met het feit dat Hongaren over het algemeen geen hypotheek hebben, tenminste in 2005 nog niet.

    Groetjes,

    Pal.

  • willyam

    ik kan in ieder geval niet klagen over dr sprengler

    nog nooit problemen gehad

    groetjes (winter belgie -zomer orfu)

  • tamaseva@yahoo.com

    Hallo,

    Hebben jullie nog andere adressen van de tandartsen? Ik wil in de voorjaar vakantie naar Boedapest gaan voor de eerste afspraak met een tandarts voor implantaten. Alvast bedankt voor jullie moeite.

    Gr. Eva

  • Karel Stromph

    Tamás,

    Vorige week vernam ik van Dr Kinga Kemény, een oudere zuster van Réka (en ook tandarts, ze werken samen), dat zij nog steeds actief zijn, op bovenstaand adres. Het fijne van hun situering is, dat ze halverwege van de luchthaven naar het centrum van Budapest zijn (Üllöi út).

    Je kunt dus bij ze terecht (neem ik aan, als je een afspraak maakt). Mag ik uit je naam concluderen dat je Hongaars spreekt? Bel ze dan. Of stuur een boodschap naar Kinga via Facebook. Kinga Kemény.

    Sterkte ermee, Karel

  • carmen_ferrets

    En Tiszaf? welke plaast is dat?

  • veltmuis

    Wat is een plaast ?? :D:D