bezoek tandarts

  • Willie

    Normaal gesproken doet de kwaliteit hier niet onder voor Nedeland of Belgie. Zelf heb ik een brug die er al 10 jaar inzit en nooit problemen gehad. Mijn toenmalige tandarts in Nederland gaf me groot gelijk dat ik het hier in Hongarije heb laten doen. Volgens haar was de kwaliteit prima.

    Willie

  • Johannes

    Een lesje economie dan maar. Indien de lonen niet door een ander worden vastgesteld worden ze bepaald door de markt, door concurrentie dus. De lage lonen en inkomens van een tandarts in hongarije komt dus door de concurrentie.

  • Jean

    Ik ben van de zomer ook nog ff naar de Tandarts in Balatonlelle (Dr. Nagy) geweest en was zegge en schrijve 1000 Ft. !!!! kwijt. Van de rest dat ik bij me had zijn we met 6 man uit eten geweest en flink wezen stappen in Siofok !!!

    Gr e et'z,

    Jean

  • Laci

    Grapjas, nogal een neerbuigende reactie, of wil je iemand voor afgang beschermen?

    Verdiep je eens in de landelijke lonen voordat je dergelijke dingen roept.

    Zoals jij beweert is iedereen in heel Hu concurrent van elkaar, zelfs het vaststellen van het minimum loon en dat is ongeveer 68.000 hufjes waar je nog amper je vaste lasten van kan betalen.

    En ja, ik weet ook dat er op andere en regeringfronten weleens schofterig hoge zakkenvullende lonen worden betaald maar dat is verreweg voor de relatief kleine en werkende beroepsbevolking niet weggelegd.

    Verdiep je verder eens in de normale lonen wat er betaald worden zowel in het bedrijfsleven als artsen, smeergelden e.d.

    Zelfs hier op op het prikbord steekt men elkaar de loef af voor hoeveel fooi-uurloon mensen worden ingehuurd.

    En nog wat, jij zal vast je keuken en bedienend personeel een vorstelijk salaris conform hun waarde betalen want goede koks en obers zijn erg schaars in Hu.

    Laci

  • Stanley

    Maar jij hebt een GEBIT, was die 1000 Ft. voor het schoonmaken :D

  • Michèle

    Mijn man zijn beste vriend is Hongaar en tandarts, heeft een praktijk in Morahalom en laat hier alles doen in Nederland.Als er iets plotseling voor komt weet hij de weg 5 minuten op de fiets naar de tandarts of kan hem altijd bellen wat te doen en niet op 1500 km afstand.Dat plotseling opkomen van iets kan bij ieder mens voorkomen, bv een zenuw.

    Als je hier woont en hier verzekerd bent kan je je verzekeren voor 750 Euro per jaar bv en dat haal je vaak niet eens, dus waarom moeilijke toeren uithalen?

    Plus elk jaar 2 keer per jaar voor controle gaan en alles bijhouden dan bespaart je een hoop ellende.

  • nevtelen

    Maar ik denk dat je man wel heel blij zal zijn met zijn vriend op het moment dat hij implantaten nodig heeft. :-)

  • Idéfix

    Laat me aub even weten welke ziektekostenverzekering jij dan hebt, dan verzekeren wij ons daar ook. Lijkt me toch fijn dat een nieuwe brug a rato van 11.000 euro gewoon gedekt wordt door deze polis !

    Ik neem ook aan dat we niet eerst foto's hoeven te maken bij een tandarts, maar dat we gewoon geaccepteerd worden ?

  • Ine

    Hoi Idéfix,

    Ik heb hier in het ziekenhuis in Szigetvár 14 porceleinen kronen laten plaatsen, waaronder een stifttand. Daarvoor rekende hij iets extra ;-)

    In totaal nog geen 1200 Euro en het ziet er perfekt uit !

    Ons Hongaars ziekenfonds vergoedt dit niet, Maar dat bedrag konden we ook nog wel ophoesten ;-).

    De tandarts wilde graag in Euro's betaald hebben, omdat hij zijn spullen in het buitenland moet kopen. Zijn praktijk is uiterst modern.

    Als je meer wilt weten, mijn e-mail adres staat open.

    Groet,

    Ine

  • John

    Mijn ervaringen met een Hongaarse tandarts zijn top !

    Ik heb nu 7 jaar Hongaarse kronen in mijn mond.

    Laten plaatsen door de tandarts in Jaszapati.

    Ze zijn door mijn NL tandarts kritisch bekeken en als “goed werk” beschouwd.

    Alle postingen in deze thread gaan over prijzen.

    Die noem ik niet.

    (Voor Euro tijdperk gebeurd)

    Reden voor mij om dit te melden is het feit dat ook na 7 jaar het nog steeds kwalitatief prima in orde is.

    Het was even rijden,maar dan heb je ook wat