Vervoer gezocht HU-NL

  • Milou en Michel

    lujza Schreef:

    ——————————————————-

    > Vanaf het begin van je verhaal heb ik het al

    > vreemd gevonden, dat je geen nieuwe tehuizen hier

    > voor ze zocht.

    > Een Hongaar, die niet zelf op dit prikbord kan

    > communiceren heeft vast geen 7 VRIENDEN in NL,

    > zoals je schreef.

    > Het hele verhaal lijkt toch gewoon broodfok en dan

    > is het in NL het best betaald.

    > En daar krijg ik een vieze smaak van in mijn mond.

    Hun hebben NL vrienden waar ze als ze ze naar NL transporteren logeren.

    Daar gaan ze naar toe en vanuit daar zoeken ze nieuwe eigenaren voor de honden.

    Ik heb het nooit over 7 vrienden gehad.

    En als ze ze zelf gaan transporteren houden ze er niet veel meer aan over dan dat ze

    hier in HU zouden verkopen.

    Broodfok noem ik puppy's met 5 a 6 weken bij de moeder weghalen.

    Met zijn alle in een kooitje stoppen, transporteren zonder eten en drinken en voor de beste prijs verkopen zonder chips paspoorten enz.

    Zonder een enting, ontworming enz. gezien te hebben.

    Zonder moeder of zeker zo erg bij een “nep”moeder dus een andere moeder verkopen als NL honden.

    Gezien ze geen chip hebben is het niet te trasseren.

    Dat noem ik broodfok.

    Helaas ken ik iemand die dit zo doet.

    Alleen dan geen nesten uit het buitenland maar uit NL.

  • zelande

    Alereerst aan Milou en Michele, chapeau hoe jullie hier met de reakties omgaan, heel positief.

    Dan aan Mandy's,

    Ik ben de mening dat je een en ander door elkaar haalt.

    Uiteraard zijn er NL kennels welke professioneel rashonden fokken. Deze mensen doen dit beroepsmatig, en gelukkig ook zeer professioeel.

    Hier hangt een prijskaartje aan, maar de service is dan ook evenredig.

    Er wordt gestreeft een gezond dier voort brengen, waarbij de eigenschappen van elk ras speciaal in de gaten worden gehouden.

    Dit is naar mijn weten in Hongarije en nog vele andere landen zeker niet geval.

    Nl is echt niet in staat alle honden op te vangen of te plaatsen welke in b.v. HU op de wereld komen.

    Feit is wel, doordat er een vraag is in b.v. NL en Duitsland, zal dit door blijven gaan, en zullen er telkens weer bestelbusjes volgepropt puppies aangehouden worden en waar komen deze diertjes dan uiteindelijk terecht??

    Indien de *klanten" deze puppies, welke zonder papieren, etc aangeboden worden NIET meer gekocht worden, zal het leed afnemen, en zullen er in HU minder

    ZGN fokkers blijven, gezien er geen afzet meer voor is. Dit lijkt mij de weg welke bewandeld dient te worden.

    Je haalt nu de paarden aan, en geeft aan dat er voor het plezier ban de mensen veel mee gereis wordt, inderdaad, maar ga de transportmiddelen maar ens bekijken. Zeker voor de wedstrijdpaarden is dit luxe van A tot Z. Voor het vervoer van deze dieren worden per vrachtwagen honderduizenden Euro's uitgegeven, en wat dan ook weer veel werkgelegenheid met zich brengt.

    De paarden welke regelmatig vervoerd worden ervaren dit zelfs als aangenaam, en gaan dan ook zonder enig protest de vrachtwagen op.

    Zit je dan in de cabine van de vachtwagen, is er vaak een videocamera aanwezig, waar je in het paardengedeelte kunt kijken, en zie je heel vaak dat de paarden op langere trajecten, internationaal, vaak, zeer vaak staan te slapen, zo ontspannen zijn.

    Zelfs in het vliegtuig, staan ze heel erg ontspannen.

  • Mandys

    Ze zijn dus gewoon afgemaakt, voordat ze geboren zijn. Rashond of niet, dat zou niet uit moeten maken!

    Ook raar…. Nederlanders mogen wel in Hongarije gaan wonen maar Hongaarse honden niet in Nederland……

  • Mandys

    Het blijft echter allemaal voor ons eigen plezier, tenminste…. uit zichzelf gaan ze nooit voor de trailer staan…..

    En nee hoor, ik haal niets door elkaar. Ik hou alleen niet van het fokken van honden en hoe sommige rassen ooit bedacht hebben kunnen worden?!?!?

    De vreemdste misvormingen wordt mee door gefokt, ook weer voor ons plezier. Platte snuiten, ontstoken oogjes, moeizame ademhaling…..

    Het blijft om geld draaien.

  • zelande

    Mandys, de paarden hoeven niet VOOR de trailer te staan maar erin, Er staat een auto VOOR de trailer om de te trekken.

    Verder kan ik je een klein voorbeeld geven.

    Milton, de legendaire schimmel van Withacker, na zijn sportieve carriere, en dus wereldwijd op alle grote wedstrijden te hebben meegedaan, werd hij thuis op rust gezet.

    Elke keer als de vrachtwagen vertrok, brak deze zelfde Milton zijn box af en wilde ook mee. En dit is echt geen verzinsel.

  • dedade

    zelande Schreef:

    ——————————————————-

    > Wat een excuus, ze hebben het niet bewust gedaan.

    > Tjonge jonge,

    >

    > Stop deze flauwekul, puppies half Europa

    > rondtransporteren, plus de NL fokkers het brood

    > weg te nemen.

    > Dagelijks worden bestelbusjes volgepropt met

    > hondjes uit HU aangetroffen, een maffiabende is

    > het, en alles is o zo onschuldig, toevallig

    > drachtig geraakt,

    > hond van de buren. Een en al ellende voor de

    > diertjes.

    >

    > Als we dan zo meelevend zijn, dan stap in de auto

    > en breng ze zelf naar NL, maar nee, we zoeken

    > iemand die wellicht die kant opgaat en ze mee wil

    > nemen.

    >

    > Walgelijk

    Zelande, je begrijpt het niet,:D jij woont in Zwitserland en daar zijn veel meer regeltjes dan in Hongarije. Hongarije is het walhalla voor mensen die dieren fokken. Regelgeving is er maar wordt niet nageleefd en gecontroleerd. De Hongaren hebben zelf honden en katten, liggen niet wakker van blaffende honden en honden in een kennel. Last van de buren zul je niet hebben, ideale omgeving om te fokken. Timmer een paar kennels, laat een paar RAShonden of RASkatten hun gang gaan, een bevriende dierenarts levert de papieren (kwantumkorting) en verkoop ze via internet (troetelfoto's van de pups, lieve woordjes van de fokker) en beweer dat je er niets aan verdient, want na betalen van de inentingen, het paspoort en het transport hou je geen geld meer over….

    Werkelijkheid is niet na te gaan, hoeveel teven lopen rond en hoeveel nesten per jaar? Klein rekensommetje, 5 nesten in totaal 25 pups. Per pup 500 euro (ik weet niet wat een gewild ras kost) is totaal 12.500 euro. Ik ken Hongaren die in een heel jaar 4.200 verdienen met hele dagen werken. De Nederlander/Belg/Duitser ligt ondertussen in zijn ligstoel in het zonnetje, en laat zijn dieren voor zich werken. Als leuke bijverdiensten bij het pensioen of uitkering of als enige inkomstenbron. Je moet toch ook geld hebben om te leven in Hongarije. Ik ken een paar Duitsers, wonen een paar dorpen verderop, ze fokken raskatten. Hobby zeggen ze, maar ze hebben een hele meute bijeen zitten, buiten overdekte rennen zodat die dure beesten niet wegkunnen. Ze leven er riant van, hebben geen pensioen omdat ze daar nog te jong voor zijn. Website met vertederende foto's en ze verkopen over de hele wereld. De rest van de tijd doen ze niks. Handige jongens toch?

    DeDaDe

  • zelande

    Beste Dedade,

    JIJ begrijpt het niet, ook al heeft Zwitserland zijn regels, dat wat gebeurd is illegaal, en hier gelden GEEN regels.

    De illegale verkoop vindt ook hier plaats hoor.

    http://www.nzz.ch/aktuell/schweiz/hunde-aus-ungarn-illegal-importiert-1.17372996

    http://www.beobachter.ch/familie/haustiere/artikel/verein-hundehilfe_lastwagenweise-hunde-importiert/

    http://www.tagesschau.sf.tv/Nachrichten/Archiv/2012/07/18/Schweiz/Haendlerin-fuehrte-illegal-Welpen-aus-Ungarn-ein

    Dit is de realiteit en dient dan ook als walgelijk te worden ingestoeft.

    Een ieder die zo'n diertje koopt, zou zwaar gestraft moeten worden, zodat elke potentiele klant zich 2 x bedenkt alvorens een dergelijk diertje te kopen

    Dit heeft niets meer met medelijden te maken, maar geldgier, ver onder de prijs kopen.

    Als de markt dan ineenstort, is het gedaan met illegaal fokken, maar dit zal nog wel even duren.

    Dus wat begrijp ik dan niet.

  • Balázs

    Lekker negatief weer…

  • zelande

    Welke samenhang bestaat er tussen: “ik vervoer mijn hond ook wel eens” en “vervoer gezocht voor puppies van HU naar NL”

    Geen in mijn ogen, dit is inderdaad appels met peren vergelijken.

  • dianiek

    Zouden deze mensen nu ook wat doen met deze info die hier vrij komt,denk het niet hoor.

    Vaak maken wij ons druk en worden er antwoorden gegeven maar het gaat meestal toch om het verkopen van

    Zielig hoe er hier met beesten(algemeen dan) wordt omgegaan.

    De programma,s op tv over de hondenhandel uit Hongarije en andere landen zijn niet aan te slepen.

    Kijk eens op Marktplaats wat ze voor een viszla pup vragen en dat maal 7

    en hoe jonger hoe beter toch,hoop dat de mensen verstandig zijn en ze niet meenemen want als de mensen in nederland ze zooo graag willen is dit de rit naar Hongarije toch wel waard om ze op te halen.

    Blijkt dat ze tegenwoordig ook mee mogen in vliegtuig want ik vloog gisteren terug met Transavia en daar zat een pup gewoon in een tas in het Vliegtuig

    Ben je helemaal voor een koopje klaar toch.