Vervoer gezocht HU-NL

  • Milou en Michel

    Aan iedereen,

    Ik wil alleen maar vrienden helpen om hier een bericht te plaatsen.

    Ieder zijn eigen mening wat ik ook respecteer.

    Maar erg jammer dat het zo de grond ingeboord word.

    De pups verdienen een goed leven en dat is wat deze mensen willen proberen.

    Is het niet mogelijk om de pups op een normale, goede en legale manier te transporteren

    dan blijven ze in HU en proberen ze goede adressen voor de pups te zoeken.

    Maar hun en ikzelf ook zijn van overtuigd dat ongeveer 15 uur in de auto niet opweegt (natuurlijk met goede verzorging) tegenover een lang

    en gelukkig leven.

    Ik wil weer niet de reactie krijgen dat Hongaren niet goed voor hun beesten zijn want gelukkig ken ik vele dieren die een goed leven hebben.

    Veel meer dan de dieren die een slecht leven hebben.

    De garantie hier en NL krijg je nooit maar het valt te proberen toch?

  • nelson2jp

    Degene die de dieren transporteert maakt zich schuldig aan illegaal dierentransport ( de straffen erop kunnen niet zwaar genoeg zijn)

  • Milou en Michel

    Nelson kun je mij dan vertellen waarom het illegaal is.

    Als alle papieren in orde zijn, het vervoer is in orde dan kan het toch niet zo zijn dat het illegaal is.

    Er zijn zoveel stichtingen over heel de wereld die honden herplaatsen in NL.

    Het zal toch niet zo zijn dat deze de honden illegaal vervoerd worden.

    Paarden en pony's transport is legaal mits je aan de regels voldoet.

    Gezondheidsverklaringen van het VWA, paspoorten, chips, entingen en een chauffeur

    met een veevervoersbewijs.

    Daarnaast een goedgekeurde vee/paarden vrachtauto of trailer met voldoende water en eten.

    Ik neem aan dat dit met honden ook zo werkt?

  • Balázs

    Wat is dit nou weer voor een onzin???? Ik transporteer mijn hond ook wel eens, betekent dat dat ik illegaal bezig ben????

  • annekebasal@hotmail.com

    Beste Milou.

    Voorzover ik weet mogen ze met 8 weken vervoerd worden mits

    -Moederhond aanwezig is dus meereist met de pups.

    -Voorzien van enting (de eerste) chip en papspoort waarin ook door de D.A bevestigt wordt dat ze gezond zijn om te reizen.

    Daar ze te jong zijn voor een rabies enting (die de moederhond dus wel moet hebben)hoeven ze die nog niet te hebben.

    Moeder hond moet dus al haar entingen inclusief rabies,paspoort chip en controle door dierenarts met toestemming om te reizen.

    Doe je het op deze manier dan zie ik er niks illegaals in de pups zijn in NL beter af als hier.

    Ik kan de vooroordelen wel begrijpen het gebeurt zo vaak dat er weer een Nederlander,Belg,Duitser of wie dan ook hier zen auto volstauwd met puppies en ze duur verkoopt zonder alle entingen etc etc.

    Sucses

    Gr Anneke

  • oma Inge

    Milou,

    Voorzover ik geinformeerd ben is er

    al een poosje een nieuwe ( europeese) wet die vervoer onder de 12 weken verbied,!!

    Met vr gr Inge

  • annekebasal@hotmail.com

    oma Inge Schreef:

    ——————————————————-

    > Milou,

    >

    > Voorzover ik geinformeerd ben is er

    > al een poosje een nieuwe ( europeese) wet die

    > vervoer onder de 12 weken verbied,!!

    > Met vr gr Inge

    Hallo.

    Dat klopt helemaal daarom moet Moederhond mee dan mag het wel.

    Pups onder de 3 maanden mogen niet vervoerd worden zonder de aanwezigheid van het moederdier.

    Wat ze natuurlijk veel beter kunnen doen is meer controles voeren dan wordt de puppiefok veel sneller teruggedrongen.

  • JochemJochem

    Niet-commercieel vervoer van honden en katten

    Het niet-commerciële vervoer (dus minder dan 6) van honden, katten (en fretten) binnen de Europese Unie moet voldoen aan de volgende veterinaire regels:

    Huisdieren moeten gemerkt zijn. In Nederland is de meest gebruikte methode voor het merken van dieren de microchip (elektronische transponder) die vlak onder de huid wordt aangebracht. Een goed leesbare tatoeage wordt ook (nog) geaccepteerd als identificatie. Beide identificatiemethoden worden aangebracht door een dierenarts. Per oktober 2004 is een EU-verordering in werking getreden voor een overgangsperiode van 8 jaar. Na oktober 2012 is een tatoeage niet meer toegestaan. De chip moet voldoen aan de ISO-norm 11784 of 11785. Als de chip niet leesbaar is met een gangbare reader, dan moet de eigenaar of de natuurlijke persoon reizend met het dier zelf een reader meenemen.

    Honden, katten en fretten moeten tegen hondsdolheid (rabiës) worden gevaccineerd door een bevoegde dierenarts, die in het EU-dierenpaspoort moet verklaren dat het dier een geldige rabiësvaccinatie heeft gehad. De eerste vaccinatie is geldig 21 dagen nadat het vaccinatieprotocol is afgelopen.

    Honden, katten en fretten moeten op reizen van de ene Lidstaat naar de andere voorzien zijn van een EU-dierenpaspoort. Het paspoort dient de identificatie van het dier te vermelden, naam en adres van de eigenaar, en het bewijs dat het dier een geldige vaccinatie tegen rabiës heeft gehad.

    Daar komt bij dat in de paspoorten van honden geboren na april 2013 de naam van de fokker moet zijn vermeld.

    Pups jonger dan 3 maanden hoeven niet geënt te zijn tegen rabiës maar moeten dan inderdaad in gezelschap van het moederdier zijn die uiteraard wel geënt en gezond moet zijn.

    Ik ben het er helemaal mee eens dat voor elk dier het beste een plek in het land zelf gevonden kan worden. Als dat niet lukt help ik graag om een plek elders voor ze te vinden. Daarbij aangemerkt dat wat mij betreft het fokken zoveel als mogelijk aan banden wordt gelegd en het zogenaamde brood fokken zou beter geheel verboden worden.

    Zolang er echter honden, of andere dieren, tussen wal en schil dreigen te vallen en ik kan ze opvangen doe ik dat en vervoer ik ze daar naartoe waar ik een goeie plek voor ze weet.

    Jochem

  • Jan

    Bij de prik van Jochem sluit ik mij helemaal aan.

    Ik hoop dat Milou en Michel heel goed in hun gedachten prenten wat Jochem hier heeft geschreven.

    Ze zullen iets anders moeten regelen voor de 7 pubs.

  • Jan

    Steriliseren en aborteren gaat prima samen. Wij hebben het eens laten doen bij een teefje van ongeveer 8 tot 9 maanden.