In Boedapest is een ‘zwerver-verbod’ ingesteld

• Gepa

Pijnig je hoofd nat al te veel door zo goed na te denken Jacques. Dat hele plein net bij de Metro staat nog vol van dat soort baken en worden dus dagelijks bevolkt door de zwervers. Ik zie verder geen enkele reden om de datum te veranderen of aan te passen, maar jij ziet ze blijkbaar wel :D

• Gepa

X( Bij jou staat de deur altijd open.

• frankvq

Maar liep er de laatste dagen in Boedapest niet een extra zwerver rond - 'k heb gehoord dat ze die terug naar “huis” geschopt hebben ?! :)-D

• roger.seys@base.be

.

• roger.seys@base.be

Waar gaat het werkelijk over !!

Regel 1 Laat aan de buitenwereld en jezelf zien dat alles OK is.

Regel 2 Verbied de minder bedeelden om zich nog te vertonen in het openbaar.

Regel 3 Geef hen die arm zijn de volledige schuld van hum miserie, en bagatelliseer het probleem.

Regel 4 Wees vooral niet sociaal, hang verder nog wat de populist uit.

Regel 5 Bescherm je eigen status en win de verkiezingen.

• Balázs

Hmmm, voor zover ik weet is er ruim voldoende opvang voor daklozen, alleen wensen vele homeless daar geen gebruik van te maken. Dat is hun eigen keuze. Dan nog vind ik het niet fijn om met mijn kleine kinderen langs een bende stinkende, brullend zatte zwervers te lopen. En of dat met sociaal denken te maken heeft? Denk het niet. Zet ze dan aan het werk, dat is sociaal.

• A.R

Hallo GePa ea.

Gelukkig staat er bij de foto de datum en het uur van de opname. Misschien waren de mensen op de banken juist aangekomen en wachten ze op bv familie? Een beetje naief van mij?

Ik weet niet of daar een “ zitverbod” overdag geldig is. Misschien wel. Wij passeren daar nogal eens en gebruiken ook die banken. Misschien met mijn zwarte hoed en een stoppelbaard kom ik ook wel ooit eens in de krant in Nederland of Belgie.

Trouwens wat Balázs schrijft kan ik een beetje bijtreden. Sinds ongeveer 2 jaar hangen er in vele metrostation informatieborden waarop staat waar daklozen naar toe kunnen of in de nacht “ moeten ”. Is dit een “ goede ” maatregel weet ik niet, maar moet men ze dan laten doodvriezen of zoals in Lehel laten slapen in tochtige traphallen op wat karton?

Die slogan “ Magyar a Magyarok ” ken ik. We kregen ze tijdens de vorige verkieazingfen in onze bus. Misschien een kleine waarschuwing voor ons en voor vele andere hier in onze woonwijk, want etnische Hongaarse Roemenen zijn misschien ook wel buitenlanders.

Wat ik spijtig aan de bijgevoegde foto vind, is dat men het geen foto is wat erachter de bus uitgebouwd wordt. Daar was vroeger de halte van oa de Euroline bussen. Daarna kwam er een soort overdekte vijver en nu wordt het een zeer mooi park.

Dat er in Budapest geen daklozen zijn wil echt niet vooropstellen, maar dat men geen pogingen doet om ze een beetje te helpen wil ik toch ook niet beweren.

Tijdens de vorige regeringen waren er ook daklozen en was er ook regelmatig oa op Kerstmis soepbedelingen.

Mvg.

Fons

• roger.seys@base.be

Je bent geslaagd voor de test “de moderne maatschappij” .

• Gepa

Grappig zo'n opmerking hoe vaak kom je met je kind in Budapest. Dan nog heb je de mogelijkheid er met een mogelijke grote boog omheen te lopen. Beter is om je kind dit te laten inzien dat dit een deel van het leven is. Trouwens, dat is een klein deel die ook een beetje bij de opvoeding hoort.

• Gepa

(:D