Hallo,
Ik wou helemaal niemand beschuldigen. Over dat uitleveringsverdrag = dat heb ik gehoord van mensen in Hongarije en ook gelezen op het internet.
Of deze informatie klopt weet ik niet. Wel ben ik er zeker van dat de Oost-West verschillen, de taalbarriere en de administratieve cultuur in Hongarije het makkelijker maken om in Hongarije te verdwijnen dan bijvoorbeeld in Frankrijk of zelfs Spanje.
Ook weet ik maar al te goed dat er hier op dit forum geen mensen zijn die slechte dingen gedaan hebben of crimineel zijn. Dat was ook niet wat wilde zeggen.
Ik spendeer al enkele jaren mijn vakanties bij mijn ouders in Hongarije dicht bij Dombovar. Soms wordt het me te passief bij de paps en mams en dan ga ik op de toer.
Ik spreek een heel klein beetje Hongaars, een paar zinnen maar wel genoeg om te kunnen vragen aan mensen wonen hier Belgen of Nederlanders in het dorp.
Als ik Nederlanders of Belgen tegenkom aan een Benzinestation bijvoorbeeld stop ik altijd om even te praten….
Zo ben ik al een hele hoop mensen tegengekomen in de regio Zuid Hongarije en het valt me gewoon op dat er te veel BROMPOTTEN bij zitten om het op zijn Nederlands te zeggen.
Mensen die alleen maar klagen, over allerlei domme dingen zoals het gegeven dat de Hongaren in die regio enkel Hongaars praten, over het feit dat het daar in de zomer veel te warm is, over de kosten van leven die blijkbaar toch niet zo laag lagen als op voorhand gedacht. Dit stoort mij enorm om eerlijk te zeggen. Als het je niet bevalt, ga dan mooi terug naar huis maar een hele hoop van die mensen blijven toch. Daarmee dat ik soms begin te denken waarom wonen die mensen in Hongarije? Een conclusie dat sommigen gewoon op de vlucht zijn leek me een conclusie die logisch leek. Maar nogmaals ik beschuldig niemand
I love Hungary en ik ben zelfs een youtube channel begonnen om Hongarije een beetje te promoten bij mensen onder 40 en jongeren. Ik upload voornamelijk filmpjes over al de festivals in Hongarije etcc….