Sociale contacten

• roger.seys@base.be

Jacky

Met deze repliek ben je zeker welkom als je in de buurt komt laat maar iets weten wij verblijven drie maanden per jaar in Raposka.

Roger & Agnes

• jacky

Wij houden het in gedachte beste Roger en Agnes, maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de afstand wat aan de ruime kant is helaas.

Maar wie weet, u bent in de zomer altijd 3 maanden aanwezig?

• Elsje

Nah, ik voel mij geroepen met mijn puntige elleboogjes… vooral die feestjes en stappen in Budapest dus natuurlijk.. :)-D

Wij zitten dan toch wel een stukkie verderop nabij Balaton maar:

“ Dan is het uiteraard nog belangrijk welk gebied, 350 km rijden voor een bakje koffie is immers wat ver ( tenzij je heerlijke koffie hebt natuurlijk ) ”

Onze espresso is zojuist door mijn broertje aangevuld van de biowinkel in Amsterdam, hij is GODDELIJK! Wij wonen hier permanent en mochten jullie eens in de buurt van het Balaton komen dan welkom!

Een avondje stappen in de stad zijn wij ook altijd voor te porren, dus geef maar een brul! ( wij zijn Amsterdammers van onder de 50 en boven de 40)

• roger.seys@base.be

2 weken in april

2 weken in mei

7 weken in juli augistus

2 weken september/ oktober

13 weken per jaar dus

• Tom

Hallo helaas wonen mijn ouders niet in de buurt.

Zij wonen in het zuiden van Hongarije. Wij zijn belgisch maar ik moet wel zeggen.

Ik ben ook hier in het zuiden van Hongarije een heel hoop mensen, echte grompotten tegengekomen.

Soms vraag ik me af, wat komen die mensen in hongarije doen.

Het lijkt wel alsof ze er niet willen zijn

• Tom

Tom Schreef:

——————————————————-

> Hallo helaas wonen mijn ouders niet in de buurt.

> Zij wonen in het zuiden van Hongarije. Wij zijn

> belgisch maar ik moet wel zeggen.

> Ik ben ook hier in het zuiden van Hongarije een

> heel hoop mensen, echte grompotten tegengekomen.

> Soms vraag ik me af, wat komen die mensen in

> hongarije doen.

> Het lijkt wel alsof ze er niet willen zijn

Misschien komt dit wel omdat Nederland en Belgie geen uitleveringsverdrag hebben met Hongarije.

Dit lokt mensen die schulden hebben, of problemen met het gerecht in het thuisland vermoed ik…

Ik weet het niet goed …Ik ben maar naar oorzaken aan het zoeken

Tis gewoon zo dat het me opvalt dat er veel mensen met een slecht humeur rondlopen, mensen die alleen maar klagen over Hongarije over de Hongaren…

Ik snap het niet goed… Misschien te impulsief een huis gekocht zonder te bezinnen…

Mocht ik in Hongarije wonen ik zou me rot amuseren genieten van hetleven en uiteindelijk ook de taal aanleren.al zou dat lang duren.

Ik woon nu in Ierland en ik haat het Ierse weer tis zo koud hier zelfs in de zomer wordt het hier bijna nooit warm

Alleen is het onmogelijk voor mij om een goedbetaalde job in het zuiden van Hongarije te vinden. Wonen gaat dus niet

Nog niet

• nelson2jp

(tu)(tu)(tu)

• jacky

Beste Tom,

Wie weet is dat inderdaad een oorzaak je weet maar nooit.

Misschien moet zo'n verdrag er dan maar snel komen (:D

• A.R

Hallo,

Wij zijn praktisch jullie buren. We wonen wel niet in de Nogrod regio maar in de Pest regio.

Wij zijn Vlaamse Belgen , maar al een beetje ouder nl ik 67 en Ria wat jonger.

Wij zijn nog altijd en dit sinds meer dan 40 j optimistisch ovezr Hongarije , wat er ook veranderd is. Dus reken ons zeker niet tot de mopperaars.

Een “ vetbetaalde baan ” zul je , zelfs in deze regio, mogelijk moeilijk vinden en hopelijk zijn deze banen er voor de Hongaren.

We wensen jullie veel succes in de mooie en rustige Nogrod regio.

Voor specifieke vragen mag je ons altijd contacteren op ons mail adres nl riafon@hotmail.com

Mvg.

Fons en Ria

• Jan

Nederland en Hongarije geen uitlveringsverdrag? Hoe kom je daar bij.

En Nederlandse civiele vorderingen kunnen in Hongarije gewoon geexecuteerd worden.