neuroloog

• Jan

Hoe weet jij dat? Ken jij die mensen dan?

• Gepa

Daarom ter informatie de regelgeving zoals die in Nederland geld en die blijkt dus nagenoeg hetzelfde te zijn als in Hongarije Jan. Hopelijk wordt er niet gesjoemeld door ander artsen. Het risico is altijd dat ze jou aanrijden en dan zijn de apen gaar. Helaas kan ik uit een geval uit mijn zeer nabije omgeving praten en heb er ook genoeg ervaring mee wat je niet wilt weten.

Gewijzigd en aangepast op commentaar van Jan.

• Jan

Jij maakt er van dat de regelgeving het zelfde is. Ik geloof daar niets van.

Je kunt hier in Hongarije lang zoeken naar het CBR maar je gaat het niet vinden verwacht ik.

• Pietjebel

Zijn huisarts kan een papiertje uitschrijven dat zijn rijbewijs voor een,twee of drie jaar zal worden verlengt heb ik zelf ook mee gemaakt

• ria mos

dit jaar een papier op gehaald bij de huisarts dan naar de gemeente en naar 5 weken een nieuw rijbewijs is ook nog eens 5 jaar geldig. groet

• annekebasal@hotmail.com

Beste Ria Mos.

Ik denk dat de huisarts niet geld in hun geval.

De neuroloog moet eerst een goedkeuring afgeven voor een nieuw rijbewijs.

En die zoeken ze dus.

Iedereen die hier gewoon gezond is kan zen rijbewijs laten verlengen eerst naar de huisarts daarna gemeente en klaar.

Maar mankeer je wat wat je rijvermogen in gevaar kan brengen gaat het net even anders dat is trouwens niet alleen hier maar in alle andere landen.

Groetjes Anneke

• lijco

Het blijft inderdaad een dilemma , maar hij zal er rekening mee moeten houden dat er geen verdere opties zijn.

Natuurlijk zal het heel vervelend zijn als je geen rijbewijs meer hebt en de alternatieven op zijn.

Ik zeg nooit , nooit , het zal echter wel zeer moeilijk worden.

In iedergeval allen die hebben willen reageren bedankt.

• jpkraaij@gmail.com

Als de neuroloog een beetje een dokter is dan kan hij de man toch helpen. Bijvoorbeeld door een kaart voor te leggen met daarop een aantal kleuren. De Nederlander moet dan van bijv. 10 kleuren de Hongaarse naam weten. De neuroloog noemt de kleur en de Nederlander wijst hem aan. Kan ook met getallen etc. Als het puur om reaktiesnelheid gaat lijkt me dit een oplossing. In ieder geval succes.