neuroloog

• lijco

Goeden middag allen.

Onze goede vriend hier in Hongarije heeft een probleem , misschien dat iemand van u ons kan helpen .

Mijn vriend moet om zijn rijbewijs te vernieuwen een gezondheids verklaring hebben van een Neuroloog.

Nu wil het geval dat hij vorig jaar een lichte herseninfarct gehad.

Hij is nu zover dat alle functies weer oke zijn, maar nu het probleem.

De Hongaarse neuroloog wil nog dat hij direct reageerd op de vragen die hij stelt.

Helaas spreekt mijn vriend nog niet genoeg Hongaars om direct te kunnen reageren en antwoorden.

Zijn Engels of Duits is te verwaarlozen, dus u begrijpt het al een probleem.

Wij hebben de Neuroloog gevraagt of er een tolk bij mag zijn, dit was niet toe gestaan om voorzeggen te vermijden.

De enigste mogelijk die er is , is dat er hopelijk en Hongaarse Neuroloog is die Nederlands spreekt.

En terug naar Nederland gaan is geen opsie omdat zijn woon en verblijf adres hier in Hongarije is.

Mijn vraag aan u is dan ook , weet u een Hongaarse Neuroloog die Nederlands spreekt en verstaat.

U zal hem er echt mee kunnen helpen , we hopen echt dat er iemand iets weet.

mvg Cor

• annekebasal@hotmail.com

Hallo.

De laatste drastische oplossing kan zijn om tijdelijk terug te keren naar Nederland je daar in te schrijfen je basisverzekering afsluiten en dan daar een nieuw rijbewijs aan te vragen.

Kun je binnen een maand klaar zijn.

Daarna schrijf je je weer uit en keer je weer terug naar hier.

Is wel niet netjes om het op zon manier te doen maar goed wat moet je anders.

Gr Anneke

• Jan

Een Hongaarse neuroloog die Nederlands spreekt kun je wel vergeten. Zo iemand zou al lang in Nederland werken.

Natuurlijk kan uw goede vriend wel naar Nederland en een neuroloog bezoeken. Hij moet dan wel zelf de rekening betalen.

De verklaring van de neuroloog zal dan door een officiële en deskundige vertaler in het Hongaars vertaald moeten worden.

• annekebasal@hotmail.com

Hallo.

Dat gaat dus niet Jan.

Er worden vragen gesteld die ter plaatse door de persoon in kwestie beantwoord moeten worden.

Zonder tussenkomst van tolken of vertalingen.

Ik denk dat het enige toch echt tijdelijk terug naar Nederland is.

En wettelijk doe je niks fout naar mijn inziens dan.

Groetjes Anneke

• Jan

Hallo Anneke,

Wij bedoelen (bijna) het zelfde.

Beide zeggen we dat hij naar Nederland af zal moeten reizen.

Het enige wat we verschillend zeggen is dat jij van mening bent dat hij zich (even) in Nederland in zal moeten laten schrijven en dat ik zeg dat hij zelf de ekening van de neuroloog maar moet betalen.

• Karel Stromph

En waarom zou een NL neuroloog niet voor het Hu rijbewijs mogen tekenen?

• Jan

Dat beweert ook niemand.

• oma Inge

Beste Annemarie,

Ik heb het probleem via je Blog gevolgd en leef met jullie mee…..Hongarije zónder auto is niet echt om blij van te worden!

Zou het niet zo zijn dat een échte officieéle, beédigde, tolk door de neuroloog niet geweigerd mág worden???

Hoe zouden anders alle gerechtshoven, politiezaken, enz, enz, moeten functioneren?

Ik zou dat in jouw geval toch aan de neuroloog voorstellen, of misschien een andere neuroloog die er wel toe bereid is?

Sterkte ermee en ik hoop dat deze suggestie helpt

Groetjes en een goed weekend

Inge

• Jan

Het gaat hier over het meten dat de reactiesnelheid. Als daar een vertaler tussen zit is dat natuurlijk welhaast niet te meten.

Ik verwacht dat dat de reden is dat een tolk niet is toegestaan.

• Gepa

Lekker zeg om dit openbaar te maken dat het op een blog staat. Als die mensen dat wereldkundig zouden willen maken hadden zij dit zelf wel vermeld.