Chinees restaurant

  • edma

    Heb een luxe probleem maar wil toch graag advies/hulp.

    Mijn dochter is geslaagd dus hebben iets te vieren en wel in Budapest.

    Alle aanwezigen en dat betekent, Hongaren, Nederlanders, Belgen zijn van mening dat we met z'n alle naar de chinees moeten, alleen weten we niet waar in Budapest we een echte goede chinees vinden met lekker vers chinees eten zoals wij dat gewend zijn in Nederland (Natuurlijk is daar ook kaf onder het koren maar dat zijn we dus niet gewend).

    Uiteraard zijn die goede restaurants ook in Budapest maar ja, wij weten niet waar.

    Wie kan ons helpen aan het goede adres?

    Bij voorbaat dank.

    met vriendelijke groet,

    Martin

  • willie_

    www.nefrit-restaurant.hu

    Dit is een goed restaurant. Wij hebben er een aantal jaren geleden gegeten en is ons erg goed bevallen. Succes en veel plezier.

  • Jan

    Hallo Willie,

    Is dat een goede Chinees zoals je ze in Nederland ook aantreft?

    Kun je er bijvoorbeeld fatsoenlijke bami pangang bestellen?

    Ik dacht dat je hier alleen maar die Chinese buffet restaurants had. Blijkbaar vergis ik me daarin.

  • edma

    Dat je je vergist, denk ik ook Jan.

    Groet,

    Martin

  • edma

    Bedant voor de tip Willie.

    Groet Martin

  • willie_

    Het is wel anders als in NL, maar persoonlijk vond ik het wel erg lekker. Als je de namen van de gerechten kent, zie je dat ze daar ook die gerechten hebben, maar naar de smaak van de hongaren gemaakt. Hetzelfde als in NL, als je daar naar een hongaars restaurant gaat is de smaak ook naar de NL smaak aangepast,. Ohja en het is absoluut niet te vergelijken met die chinese buffetrestaurants.

  • Karel Stromph

    Bami is natuurlijk niet Chinees (maar Indonesisch), mijn ervaring is dat “de Chinees” in elk land enigermate aangepast is aan het land zelf. Vanzelf is de chinees bij ons voor een grot deel Indonesisch vanwege ons Indonesië-verleden. De Hongaren hebben echter geen Indonesisch verleden, wat zou bami dan daar zoeken? Al weet je het nooit.

    Karel

  • edma

    Hartstikke goed Willie, die chineese buffetrestaurants is niet wat ik zoek maar waar was dat restaurant waar jij het erg lekker vond?

    Groet,

    Martin

  • willie_

    Martin als je naar de website gaat die ik in mijn eerste reactie heb gegeven dan vind je daar het adres. Het is in Buda.

  • edma

    Heb ik overheen gekeken maar nogmaals dank.

    Groet,

    Martin