Misschien kun je hier de benodigde info krijgen: http://advocaatinhongarije.com/
Geven vrijblijvend juridisch advies.
Groet,Diadal
Jan heeft mij een link gegeven naar de nieuwe wet. Mijn dank. Het is een heel verhaal natuurlijk, maar hier geef ik al vast een paar punten.
2) “definities/begrippen”
2.2. belföldi természetes személy: a magyar állampolgár;= binnenlandse natuurlijke persoon = de Hu staatsburger.
3.9 (algemene bepalingen)
9. § (1) Föld tulajdonjogát nem szerezheti meg:
a) külföldi természetes személy;
b) az államon kívüli más állam, illetve annak valamely tartománya, helyhatósága, ezek bármely szerve;
c) az e törvényben meghatározott esetek kivételével jogi személy.
Niet toegestaan in eigendoom te verwerven:
a) door een buitenlands natuurlijke persoon
b) door een andere natie
c) door een rechtspersoon (anders dan de uitzonderingen, elders genoemd).
Het is verwarrend omdat even verderop staat:
4. A tulajdonszerzési jogosultság (recht tot verkrijging)
10. § (1) Ha e törvény másként nem rendelkezik, a föld tulajdonjogát belföldi természetes személy és tagállami állampolgár
szerezheti meg.
(2) A földművesnek nem minősülő belföldi természetes személy és tagállami állampolgár – a (3) bekezdésben
meghatározott személyek kivételével – akkor szerezheti meg a föld tulajdonjogát, ha a birtokában álló föld
területnagysága a megszerezni kívánt föld területnagyságával együtt nem haladja meg az 1 hektárt.
Hier spreekt men over het recht tot aankoop door en Hongaarse én tagállami állampolgár andere EU-burger. Hier gaat om de verwerving door een NIET LANDBOUW-ACTIEVE burger (dus gaat het land niet bewerken)
antwoord op de vraag van Albi - je mag maximaal 1 ha verweren in je TOTAAL bezit. M.a.w. daar is dan ook de grond onder je woonhuis in het dorp INBEGREPEN. Heb je in het dorp land-met-huis van 6.000 m2, dan mag je elders slechts nog 4.000 m2 erbij kopen. Maar ik moet nog de tegenstrijdigheid tussen tussen 2.2 en 3.9.a. zien uit te vinden. Het verwarrende is, dat de EU burger is de ene keer wel, de andere keer weer geen buitenlander
Karel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?