Energiebedrijven

• A.R

Hallo Willie en WILAN,

De automatische betalingsopdrachten , in België en ook in Hongarije, moeten de banken voor ons zelf in orde brengen. Wij geven de instructie's en gegevens waarover en zij voeren het uit. Kwestie dat ze ook iets doen voor hun geld.

Mvg.

Fons

• A.R

.

• WILAN

Beste prikkers,

Hartelijk dank voor jullie reacties. Het is prettig jullie verhalen en adviezen te lezen. Wij hebben bij Kecskemét een tanya en komen hier jammer genoeg nu nog maar 2 keer 4 weken per jaar. Voornamelijk in de zomermaanden. Dus wij verbruiken niet veel stroom, tot op heden over 5 jaar 3250 kWh. Dit zijn dan ook de kosten niet. Wel het afsluiten, let wel boven in de paal wordt de leiding doorgeknipt en het weer aansluiten. Onze Hongaarse vriendin heeft ten kantore in Kiskunfelgyháza de rekening betaald maar het communiceren met hun wil niet vlotten. Zij verwijzen ons graag naar hun hoofdkantoor in Szeged. Op dit moment tracht ik via de mail met de accountmanager het een en ander te regelen en mogelijk een afspraak te maken om in augustus naar Szeged te gaan en dan maar hopen dat er iemand ons te woord wil staan. In jullie reacties zie ik diverse energiemaatschappijen vernoemd leveren deze plaatselijk of door heel Hongarije.

Nogmaals dank voor jullie respons.

• Charles.Bruin

Ik denk zat hij uren tegen een zetel gaan gaan kletsen, maar zetels zeggen niets terug :D

Ik heb het flauwe vermoeden dat er ergens een administratieve fout gemaakt is. Computers zijn domme dingen, doen wat je vraagt, maar als je een verkeerd cijfertje ergens neer zet op die papieren, van hun rekening of die van jou zeggen ze echt niet bedoelt u soms….

• bram

weet dat je ook gemeentelijke belastingen moet betalen als dit al niet geregeld is heb ik vraagtekens bij de rest

• A.R

Mvg.

• A.R

.

• bram

A.R.

was niet speciaal voor jou bedoeld maar als je al 4 jaar geen energie betaald moet er bij jou wel eens een lampje gaan branden ,daarom mijn vraag c.q. opmerking aan WILAN betaal je wel je gemeentelijke belastingen,want ook daar moet je zelf achteraan.

Jaren geleden toen wij ons huis kochten hoorde ik ook van een Hongaarse vriend datik dat moest betalen vroeg hem hoe en wat zei hij ga maar naar het gemeente huis kom ik de burgermeester tegen koste me een hele middag en een dag hoofdpijn (van de drank)maar was en ben nog steeds bevriend met de burgermeester .Was dus alleen een waarschuwing voor WILAN