Energiebedrijven

• WILAN

Hallo prikkers,

Is het in Hongarije ook mogelijk net als in Nederland om voor een andere energie leverancier te kiezen. Wij hebben zeer veel problemen met EDF DÉMÁSZ. Zij vragen 4 jaar lang naar geen meterstanden, wij vergeten dit door te geven, ze gebruiken de automatische incasso 3 jaar lang niet, sturen dan een aangetekende brief en incasseren twee maanden op rij met de automatische incasso en sluiten dan de stroom af. Knippen de kabel door. Na betaling van ongeveer 500 euro weer aangesloten maar incasseren dan met de automatische incasso 606 kWh die nog niet gebruikt zijn. Communiceren gaat ze ook slecht af, ik met een van hun accountmanagers werkt niet en met behulp van ons contactpersoon in Hongarije werkt ook niet. Een account aanmaken vanuit Nederland is tot op heden ook nog steeds niet gelukt. Dus wie weet raad.

• Jan

Een andere leverancier gaat niet lukken.

Zo te zien zijn er aan twee kanten fouten gemaakt. Als je na één jaar nog geen nota krijgt ga je je toch een achter de oren krabben denk ik.

Als je vier jaar wacht dan vraag je om problemen.

• A.R

.

• WILAN

Jan, je hebt volkomen gelijk wij hebben een fout gemaakt maar er werd ons zand in de ogen gestrooid door in Hongarije wonende Nederlanders die de rekeningen van DÉMÁSZ van ons opende en ons steeds vertelde dat er nog voldoende op de rekening stond en wij niets hoefde te betalen. Dom van ons dat wij niet stilgestaan hebben om de meterstanden door te geven maar DÉMÁSZ blijft nu fout op fout stapelen. Zelfs onze Hongaarse vriendin die uiteraard ook Hongaars spreekt maakt afspraken met DÉMÁSZ die zij daarop niet nakomen.

Fons, wij hebben een woning in de omgeving van Kecskemét. Wij overwegen nu om in augustus naar het hoofdkantoor in Szeged te gaan maar ik weet niet of ze ons dan ook te woord willen of kunnen staan. Heb jij soms ervaring met een account aanmaken bij DÉMÁSZ vanuit het buitenland/Nederland of België.

• bram

ook in kiskemet is een kantoor van de demasz zitten ook mensen die duits spreken ben er een paar maal geweest en werd keurig netjes geholpen,totaal geen problemen met de demasz hoor dat van vele mensen bij ons in de buurt .

• WILAN

Dank je wel voor je bericht Bram. Ik weet het Bram. Onze Hongaarse vriendin woont in Kecskemét. Ik ben er al drie keer geweest om een automatische incasso geregeld te krijgen. Ten aanzien van het andere probleem moet ik echt in Szeged op het hoofdkantoor zijn wordt ons verteld als wij via onze Hongaarse vriendin naar DÉMÁSZ bellen. Afschuiven!!!!!

• ifotep

De meter boven is hier in Pécs ook vervangen door een digitale. Die van Palotabozsok ook. Ik heb de indruk, het kan maar een gedacht zijn, dat deze rapper tellen dan dat de mechanische draaide.

Verder wordt in P alles aut verrekend met de Eon. Geen gedoe en geen problemen. Hier in Pécs geven we de gasmeterstand elke maand door via de pc. Tegen dat de ingave datum nadert worden we bijna elke dag via mail verwittigd door Eon dat de meterstand moet ingegeven worden. En na de meteringave krijgen we de volgende dag een elektronische rekening. En enkele dagen later de u welbekende gele cheque. Volgens Eon moesten we elke maand de gasmeterstand doorgeven vermits het een nieuwe extra geïsoleerde woning betreft???.Ook hebben we eens ongevraagd en aut een schadevergoeding gekregen van Eon omdat we van het een en ander niet waren verwittigd dan wel slecht door hen waren geinformeerd. Wat niet wil zeggen dat op hun kantoor aan het Corso hotel bij de afdeling elektriciteit enkele serieuze oenen zitten waarvan ik me afvraag: wie heeft die hier neergeplakt.

• A.R

.

• A.R

Beste WILAN,

Spijtig , maar ik heb geen praktische ervaring met de aanmaak van een accout. Ik ben nogal van de oude stempel en ken practisch niet zoveel van banken en computers. Op het werk had ik daarvoor goede medewerkers en medewerksters.

Voor mogelijke problemen bij ons hebben wij een goede oplossing Onze buurman en goede kennis is een Hongaarse jurist. Hij lost het op en zij genieten van onze gastvrijheid ,en dat sinds jaren, zowel hier als in België. Een beetje ruilhandel zoals tijdens het vroegere bestel.

We wensen je wel veel succes en een goede oplossing.

Mvg.

Fons

• willie_

Een automatische incasso kan je ook rechtstreeks met je bank regelen.