65+ pas in Hongarije?

• harli

Dit bericht is bedoeld voor LUJZA en niet voor A.R.

• gea

zijn ze verkocht en vervangen door replica´s??:D

• Karel Stromph

Fons,

Ik weet niet wat je vroeger noemt, maar ik heb zelf een foto van de juwelen gemaakt in 1986, toen mocht wel geflitst worden.

Groet, Karel

• Karel Stromph

Dat is allemaal de halve waarheid en gissen. Belasting betaal je meestal bij de bron, en belasting betaal je naar je inkomen. Binnen de EU is er een fiscale uitwisseling van gegevens. Bedrijfspensioen moet de Hongaar uiteraard als inkomen in Hu aangeven (ook al komt het uit het buitenland) en daarover IB betalen, op verrekening basis. Omgekeerd ook. Als jij in NL belastingplichtig ben maar in Hu verdient - deze verdienste in Hu belast is - dan bestaat nog de kans dat je in NL IB er bij moet betalen. Áls je volgens de NL norm - totaal - te weinig betaald hebt. Deze kans is bijna slechts theoretisch (maar bestaat er wel). Ik heb veel mensen geholpen met hun aangifte (in deze situatie) en NIET één keer hoefden ze bijbetalen (vrijstelling ter voorkoming van dubbele belasting), maar als hun inkomen hoger zou zijn dan na de aanslag in Hu en hun inkomen in NL zonder dit inkomen zou zijn, dan zouden ze in NL bij moeten betalen.

Karel

• lujza

Oh, dus je woont hier niet eens, je bent gewoon een vakantieganger.

Daarbij vind ik het erg aanmatigend, te doen alsof je alle inkomens van NLers weet.

En last but not least, door mensen van jouw leeftijd word ik graag met mevrouw Lujza aangesproken.

• harli

oke mevrouw.Ik woon dus hier zo,n 22 jaar.Werk altijd nog voor NL bedrijf.Is toch geen misdrijf hoop ik.

• Werel

Meneer fantom,het schijnt voor U wel een misdrijf te zijn als je gebruik

maakt van je recht om als 65 jarige vrij te reizen.

Werel.

• Rien Bos

what is a fantom?

1. an illusion without material substance,

2. nonexistent,

3. fictitious.

• Gepa

Respect dwing je niet met woorden af, dat moet je verdienen.

• lujza

Dat je hier woont is jammer.

Hoop wel dat je geen gebruik maakt van de aanbiedingen van de supermarkten, maar gewoon netjes de oorspronkelijke prijs betaalt.