bloedverdunners/INR meter

  • Elsje

    Farok,

    Ik woon momenteel nog in Nederland, ik ben slechts voorbereidingen aan het treffen voor mijn verhuizing over een jaar naar Hongarije. Ik neem daar ruim de tijd voor :)

    Op dit moment ben ik dus zeker verzekerd in Nederland. Ik beschik momenteel ook over de juiste apparatuur, mijn vraag was of deze apparatuur bekend is in Hongarije en hoe anderen dit doen.

    Ik zal morgen kijken op de links die je gaf, nu is het midden in de nacht en einde van de dag voor mij. Dank voor je reactie in elk geval.

    groetjes,

    Sonia

  • Karel Stromph

    Vandaag in de krant van “Wakker Nederland”, hoort een lang verhaal bij, het is nu wachten op de opneming in de verzekeringspakketten.

    Groet, Karel

  • daniela3090@gmail.com

    Hallo Sonia,

    Mijn man moet ook regelmatig bloed kontrole laten doen.

    Wij laten een voorschrift schrijven door de dorps arts,en laten in

    Barcs bloed nemen.Twee uur later hebben we de uitslag.

    Maar in Pecs heb je een kliniek met een fantastiche dokter die tammelijk goed engels

    kan,daar gingen we eerst,maar dit was wat ver voor ons en waren bijna een hele dag weg.

    Maar ik kan je garanderen dat je op je twee oren kan slapen met de resultaten ,die kloppen voor 100%.

    Hebben het laten nazien in belgie,ze hebben hier ook

    de juiste medicijnen maar is een zweedse naam en kost ongeveer 4€ en halen de zelfde resultaten.

    Zo hoop dat je wat meer te weten zijt gekomen.

    gr,

    en nog fijne feestdagen.

    daniela

  • Karel Stromph

    Deniela,

    Zou je eens op het doosje willen kijken en hier aangeven HOE die medicijn heet?

    sterkte met je man,

    Groet, Karel

  • A.R

    Beste Danielle,

    Zou je even willen kijken wat er op het doosje staat van de bloedverdunner aub?

    Ik heb nogal belangstelling in bloedverdunners.

    Zoals Karel hoger schreef is er inderdaad een nieuw medicament in ontwikkeling, of zelfs in sommige landen op de markt. Voor België zover ik het weet nog niet.

    Met dit nieuwe medicament , dat betere en langer bloedstolling regelt , zou het moinder noodzakelijk worden om de INR-bloedwaarde te laten bepalen.

    In zovere ik het kan nagaan is een bepaling van de INR-waarde in de meeste landen gestandardiseerd;

    Kan je even nazien wat de naam van het medicament en de firma is aub.

    Dank bij voorbaat.

    Mvg.

    Fons

  • Karel Stromph

    Fons,

    Xarelto is bij ons beschikbaar. Misschien moet eens naar NL overwippen en hier een recept vragen.

    Ik heb uit het krantenverhaal begrepen dat Xarelto in heel Europa (EU) beschikbaar was.

    Groet, Karel

  • A.R

    Hallo Karel,

    Dank voor je uitleg.

    Experimenteren en zeker ivm geneesmiddelen ga ik niet meer doen. Dus overwippen naar Nl is er niet bij hoor.

    Xarelto is vermoedelijk beschikbaar in de ganse EU. Je kan dat eenvoudig navragen bij je apotheker.Verschiet niet dat er uitzonderingen zijn en dat het in bepaald EU-landen niet verkrijgbaar is

    .Het is eigenlijk een medicament dat Bayer ontwikkelde en voor de USA in samenwerking met Janssen Pharmaceutica.Het is een medicament dat veelal gebruikt werd en wordt bij operatie's en injectie met fractieparine vervangt.

    Xarelto is begin jaren 2000 voor de eerste mall toegelaten en toegepast in Canada.

    Er zou en ik schrijf zou een nieuw medicament ivm trombose in testfaze zijn. Dit medcament zou een stabielere werking hebben dan de voorgaande, zodat de controle van je bloed dwz de INR -bepaling , niet meer zo veelvuldig nodig zullen zijn.

    Omdat Daniela schreef over een Zweeds medicament stelde ik de vraag naar de naam.

    Zodra ik meer medische gegevens bekom over het mogelijk nieuw medicament dwz vermoedelijk eind januar 2012 zal ik het hier vermelden.

    Mvg.

    Fons

  • Karel Stromph

    Hallo Fons,

    Ik kan me voorstellen dat je niet graag experimenteert. Ik ken alleen de fysiologie van de trombose (niet de pathologie, al is trombose natuurlijk pathogeen). Maar vaak is zo met medicijnen dat ze op een dag (mogelijk) “uitgewerkt” zijn. Het experimenteren doet de arts, als daartoe aanleiding is.

    Maar uit de jubbelverhalen van de krant leid ik af dat het iets nieuws is en het is een echte “doorbraak”.

    Enfin beste kerel je weet wat het beste voor je is.

    Ik hoop je hier nog lang te zien.

    Groet, Karel

  • gerard@villeton.eu

    Sonia,

    Ik gebruik bloedverdunners en nog een heleboel andere medicijnen die mij, in tegenstelling tot de wensen anderen, prima in leven houden.

    Als je gebruiker bent dan ga je naar een arts in Hongarije, het liefst bij een die Duits of Engels spreekt.

    Je laat je “doosje” zien en een Nederlands recept. Je krijgt dan te maken met een eerste controle in het/een ziekenhuis in de regio waar je gaat wonen.

    Maandelijks dien je dan naar het ziekenhuis te gaan voor controle van je bloed en dan met een papiertje van het ziekenhuis terug naar de huisarts die dan een recept uitschrijft.

    Ik ben lid van het Hongaarse ziekenfonds en betaal een minimaal bedrag voor een maandelijkse hoeveelheid.

    Ben je geen lid van de Hongaarse ziekenfonds dan betaal je fors meer bij de apotheek naar keuze.

    Ik woon hier nu bijna 5 jaar en ondervind geen enkel probleem met medicijnen.

    Desgewenst begeleid mijn vrouw je een eerste keer door het woud van de Hongaarse bureaucratie.

    Met vriendelijke grote,

    Gerard van Dam

  • Elsje

    Hallo gerard,

    Sorry, ik zie nu pas je reactie, soms is het een beetje een warboel hier om te zien wie wat precies gereageerd heeft op een post.

    Dank voor je aanbod! Erg aardig, maar ik kom er wel uit zo nu..

    groetjes,

    Sonia