,
AD > Ok ik begrijp het, het lijkt mij ook het handigst gewoon zelf doseren en wat met de Atal mailen en 1x per jaar langs gaan, ik ga dit met ze bespreken als ik langs ga over 2 weken, het liefst heb ik deze oplossing denk ik
Fons> Ja heel vreemd dat Marevan niet overal verkrijgbaar is, ik begrijp jouw keuze voor controles, ikzelf heb blijf juist het liefst uit de buurt van alle medici dus hoe minder hoe beter voor mij! Nouja, beter misschien niet maar wel prettiger..
Karel> Ik heb geen Europees medisch paspoort, ik heb net even gekeken en het staat er alleen in het Nederlands en in het Engels in. Het gaat om alle medicijnen die ik gebruik, de reden waarom staat er niet bij vermeld. Bij de apotheek noemen ze dit wel gewoon een medisch paspoort.
Verder is mij nooit iets gezegd over zonnebaden ivm longembolie, wel ivm de onderliggende ziekte die ik heb SLE met APS (een bloedstollingsziekte) leuk om op te zoeken Karel ( Ze zeggen dat je beter zonnebaden kan vermijden met SLE, maar zoals mij verteld heeft dit met evt uitslag vd huid te maken en die heb ik niet. Zonnebaden doet mij uitermate veel goeds, helpt ook goed tegen de reumatische klachten.
Omdat ik zelf bloed prik en mijn waardes lees kan ik zien dat ik in Hongarije een veel HOGERE INR heb altijd dan in Nederland. Dat wil dus zeggen dat mijn bloed daar veel dunner is dan in Nederland. Dat is zeer gunstig want dan heb je dus minder bloedverdunners nodig, de helft minder zelfs, de oorzaak hiervan heb ik niet kunnen achterhalen maar ik kan je zeggen dat ik iedere minuut van de dag in Hongarije in de zon zit/werk als hij schijnt.. Het kan ook te maken hebben dat ik in het smerigste stukje van Europa woon, de Randstand in Nederland, en dat de zon er niets mee te maken heeft maar de relatief schone lucht in Hongarije.. ik weet het niet.
Overigens heb ik volgens mij het apparaat in bruikleen van de trombosedienst, dus niet vergoed geKREGEN, ook dit zal ik navragen over 2 weken..is natuurlijk van belang als ik overga naar Hongarije, dan moet ik hem misschien inleveren en net als Ad er zelf 1 kopen.
Ik ben in elk geval al heel wat wijzer geworden, dank allen voor de reacties!
groetjes
Sonia