Ziekteverschijnselen bij hond

  • Annelies

    Wij lopen inmiddels al ruim een maand bij de dierenarts met onze hond, maar ondanks veel injecties en medicijnen blijven de symptomen terugkeren:

    - hoge koorts (ruim 40 graden)

    - apathisch

    - niet durven te gaan liggen (waarschijnlijk pijn in de nek) en als ze opstaat dan piept ze van de pijn.

    - eetlust wordt de laatste dagen minder en bemerk bij het toedienen van de tabletten dat ze piept als ik haar bek open doe en als ze wil geeuwen stopt ze halverwege omdat ze haar bek niet verder durft te openen.

    Onze dierenarts denkt dat het hier om de ziekte van Lyme gaat of dat dit een genetische afwijking is welke alleen kan worden bevestigd met het weghalen van vocht uit de nekwervel, iets wat een risicovolle operatie is.

    Zijn er diereneigenaren die deze symptomen herkennen en hier iets meer over kunnen vertellen?

    alvast bedankt

    Annelies

  • veltmuis

    Het lijkt me niet de ziekte van lyme. Eerder lijkt me “Babesiosis ” Hiervoor kun je jezelf en de hond laten inenten in hongarije. Als de hond het eenmaal heeft ken ik de behandeling niet. Voor lyme is een (zware) antibioticum kuur de oplossing. Maar Babesiosis reageert volgens mij daar niet op. Zoek in ieder geval een dierenarts die het verschil kent.

    http://www.hsvwik.com/content/view/65/105/

  • veltmuis

    Het is ook mogenlijk dat hij “Frühsommer-Meningo-encephalitis” (FSME) heeft. Volgens mij heeft dat iets met hersenvlies ontsteking te maken.

    http://www.dkzuilen.nl/Tekenrisico.htm

  • Jaap

    Lijkt me geen Babesiosis. Deze ziekte houdt een hond geen dagen vol. Eén van de verschijnselen is het troubel worden van het bloed.

    Snel naar de DA is dan geboden. Binnen 24 uur 2x een spuit in de nieren en soms nog wat extra antibiotia.

    Jaap.

  • Jaap

    Volgens mij is Lyme via bloed onderzoek vast te stellen.

    Probeer in ieder geval een goede DA te vinden.

    Wij hebben goede ervaringen met:

    Dr. Gippert Róbert

    Kaposvár

    Hunyadi U 5

    tel 82 416714

    mobil 06 30 946 7352

    Spreekuur Maandag t/m Vrijdag 10:00-12:000 en 16:00-20:00

    Zaterdag 10:00-12:00

    Succes

    Jaap.

  • Lucienne

    Heb even een medisch handboek gepakt.

    Lijkt mij erg veel op tetanus.

    Tetanus

    Spierstijfheid en pijn, met name in de kaken, nek, rug en buik.

    Spierkramp, meestal eerst in kaken en nek, daarna het hele lichaam.

    Pijn en tintelen ter plekke van de wond.

    Slikklachten, moeite met ademen.

    Grimassen door onwillekeurige bewegingen van de aangezichtsspieren.

    Prikkelbaarheid en kwijlen.

    In ernstige gevallen: hoge koorts, hevig transpireren, snelle hartslag of ritmestoornis.

    Behandeling:

    Direkt antigif toedienen.

    Antibiotica meestal peniciline intraveneus

    Spierverslappers.

    Hevige krampen worden verholppen met neuromusculaire blokkers, die prikkeloverdracht van zenuwen op spieren remmen, met name als de ademhaling wordt gestoord.

    Tetanusvaccin kan worden toegediend.

    Dus een dierenarts raadplegen of een andere dierenarts raadplegen. Probeer een dierenarts die ook paarden doet, tetanus is nogal een ziekte die bij hun ook voorkomt n.l.

    Veel succes!

    Lucienne

  • veltmuis

    Tetanus loop je op bij een (flinke) verwonding .Als de hond die niet heeft is dat onwaarschijnlijk.

  • Lucienne

    Tetanus kan ook bij een verwonding die je bij een hond of paard niet hebt opgemerkt.

    Voordeel van een flinke verwonding kan nog zijn dat de wond zichzelf schoonspoelt.

    En tetanus geen voet aan de grond krijgt.

    Hopen er maar het bete van.

    Groeten Lucienne

  • joenpe

    onze hond had het ook laat eens naar zijn amandelen kijken of hij keelontsteking heeft, gr peter

  • Jaap

    Oeps foutje, ik schreef bloed maar dat moest urine zijn.

    Jaap.