een gezellige avond

• pijo

vanavond een gezellige avond gehad met veel fransen en de ambassadeur met een drankje en eten

er wonen toch wel wat fransen in Hongarije deze regio

schat dat er toch 50 mensen waren

zou de nl ambassade ook eens moeten doen meer naar zijn mensen kijken

en die duitsers of waar het ook door voor mag gaan kunnen er ook iets van leren voor mij een gezellige geslaagde avond

mvg

pijo

• A.R

Hallo Pijo,

Mag ik weten waar het feest doorging.

De Belgische Ambassade en ook de Franse organisren regelmatig bijeenkomsten in het Franse Instituut in Budapest. Dat instituut is gelegen in de buurt van de Lanchíd. Ik ken de juiste straatnaam niet, maar het is de eerste zijstraat tussen de Bém Rakpart en de Fó ut , gezien vanaf de Lanchíid.

Mvg.

Fons

• Karel Stromph

De NL Ambassades zijn verplicht 2 feesten per jaar (ze mogen er meer) te geven in hun ambtsgebied: Koningsdag en Sinterklaas. De laatste: ‘s middags voor de kinderen, ’s avonds voor de ouders. Elke Nederlander die in Hu bij de NL ambassade ingeschreven staat wordt uitgenodigd.

• A.R

Hallo Karel,

Ik was alleen benieuwd waar die ontmoeting was, daarom mijn vraag aan Pijo.

De Nedrlandse dienst voor handel , ik vermoed in samenwerking met Nederlandsse ambassade organiseerde vroeger wel eens bijeenkomsten oa voor de studenten welke in Hongarije Nederlands leerden. Toen was meestal ook daar de vroegere , overleden Nederlandse Ambassadeur aanwezig. Dat waren toen ook echt gezellige en leerrijke bijeenkomsten.

Nu als Belg ontvang ik natuurlijk geen uitnodiging van de Nederlandse Ambassade , maar wel van de Belgische.welke ik ook kan smaken.

Nog een prettige dag gewenst.

mvg.

Fons

• pijo

Deze avond werd in Pecs gegeven dus was voor de meeste van ons

dus goed te bereiken dus niet helemaal naar Budapest

• A.R

Hallo Pijo.

Dank je voor de informatie. Inderdaad Pécs is vanuit Budapest niet bij de deur.

Maar toch een dagje Pécs is ook gezellig.

Mvg.

Fons

• Karel Stromph

Fons,

Ik refereerde naar “gezellig samen zijn” dus naar feesten om de feesten zelf en niet (zozeer) naar ad hoc aanleidingen.

Groet, Karel