Waar doet dit me aan denken?

• Charles.Bruin

Deze foto stond bij een artikel van HVG.

http://hvg.hu/vilag/20131104_Magyar_Hajnal_Jobbik

De koppen, het logo, de naam, waar doet dat me aan denken?

Dageraad? van hun Griekse vrienden?

het logo, van hun SuidAfrikaner makker Terreblanche? (AWB.)

is het simpel een soort drie-armige swastika?

Misschien kan een kunstzinnige kennis deze plaat er voor aanpassen?

Ik weet 't, de oorsprong van het Hakenkruis ia onschuldig, maar het heeft een slechte reputatie opgedaan!

• Beela

charles,

het valt me op dat je altijd de negatieve kanten van hongarije opzoekt.?

terwijl er ook zoveel positieve dingen te belichten zijn !

beela

• Charles.Bruin

Dat mag zo lijken, Beela, maar dat is geenszins de bedoeling. Ik waardeer veel in Hongarije, héél veel!. De Magyar Garda vond ik de slechte kant van Hongarije, Jobbik vind ik over de schreef gaan. Die lui die in uniform in het parlement wilden gaan zitten deden me denken aan de rijkelijk met uniformen gevulde banken van een andere nationale vergadering, en daar houd ik niet zo van. Dus toen ik die foto zag…

Je weet hoe 't gaat he, Al jaren. Bijna alle paarden lopen gewoon voor de kar, maar die ene die op hol slaat valt op, is nieuws. Hooibergen waren gewoon hooibergen, lekker warm plekje in de winter, maar degene met broei viel erg op. Heel veel mensen geven de anderen een kans, maar extremisten willen alleen hun manier van leven afdwingen, die kunnen rekenen op belangstelling.

Opzoeken van de negatieve kanten? Nee,

• Tom

Waar ging het artikel over ?

Ik vermoed over de activiteiten van een of andere rechtse groepering…

Groeten

• Charles.Bruin

't Artikel in mijn prik aanklikken dan kun je ‘t lezen. Mijn Hongaars is echt niet best, zeg maar rustig slecht, maar gelukkig is Bing of Google of zo wel zo vriendelijk om ’t te vertalen. Nee, geen goed Nederlands wat er uit komt, maar wel duidelijk genoeg om de inhoud iets duidelijk te maken. Ga er maar van uit dat het een nieuwe jas is voor een rechtse organisatie!

• Jan

Een rechtse organisatie?

Ik hoop dat je bedoelt een exteem rechtse nationalistische organisatie.

Ik ben ook rechts (of liberaal) maar voel geen enkele verwantschap met dit soort clubs.