Nederlandse kennissen hebben me gevraagd voor ze uit te zoeken of ik hier in Hongarije goeie schone langharige schapenwol, het liefst donker (grijs en zwart) van Racka schapen voor ze kan bemachtigen. Het mag ook van andere rassen zijn als de wol vergelijkbaar is.
Dank bij voorbaat voor elke nuttige reactie.
Jochem
Gepa
Als Google op “Racka juh gyapjú” kom je misschien wel een stukje verder. Ander “Racka” weglaten.
Ze zijn er wel.
Inheemse soorten
Gyimes Racka
De rackafélékhez worden gefokt Gyimesi in Transsylvanië (Transsylvanië) rack. De grootste groep van langharige schapen bij schapen, ooien met een gewicht van 45-50 kg, 80-90 kg in rammen. Moeders kistülkösek of halvemaanvormige horens, maar veel lastige uniciteit, de rammen losse schroef hoorns gedragen 1 1/2 - 2 1/4 draai schroeven. De Gyimesi haired schaap vacht is wit, maar het is zeer vaak op het hoofd en de benen van de zwarte kleur, die vaak optreedt in de patches (rond opgebouwd en mond), de oren en extremiteiten. De gemengde wollen jas, en felszőrökből pehelyszőrökből bestaat uit fürthosszúság 30-40 cm. Transsylvanië is het belangrijkste gebruik melkveehouderij.
JochemJochem
Bedankt Gepa voor de informatie, ik ga op zoek.
Bevestig spam
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Gerapporteerd als spam
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!