Dubbelwandige rookkanaal

• Robert Takken

Hallo,

Mijn naam is Robert en wij hebben afgelopen jaar een huis gekocht in Kaposkerezstur en zijn erg gelukkig met ons nieuwe domein.

Wij willen graag een houtkachel aanleggen en zijn op zoek naar een adres in HONGARIJE waar we dubbelwandige rookkanaal onderdelen kunnen krijgen. Is er iemand die mij aan een adres kan helpen waar ik dubbelwandige rookkanaal kan aanschaffen? Bij voorkeur in de regio van Kaposvar.

Ik verneem het graag.

Robert Takken

• Gepa

Feri kan je wel verder helpen.

http://hongarije.paginamarkt.nl/szigetv-r-aannemer/433906.html

• Gepa

Daarom beveel ik Feri aan >:D< goede aannemer en bouwer.

• jaap.petersen@yahoo.com

Vanuit Kaposvár richting de Praktiker/Lidl (weg 67). Op de rotonde net voorbij de afslag naar de Praktiker/Lidl de derde (of vierde) afslag nemen. In ieder geval de afslag voorbij de afslag 67.

In dit straatje de eerste zaak rechts.

Deze zaak verkoopt alles wat met kachels en schoorstenen te maken heeft.

Jaap.

• lujza

Ik denk dat je dubbelwandige pijpen bedoeld wij gebruikten die in NL ook.

Helaas zijn we ze hier nog niet tegengekomen.

• Gepa

Zij zijn er wel,

Saválló acél szigetelt szerelt kémények:

Duplafalú hőszigetelt kéményrendszer, mely önállóan felállítható akár épületen belül, akár épületen kívül. A szerelt kémény biztonsággal alkalmazható a gáz-, olaj- és vegyes tüzelési mód füstgáz elvezetésére. A kémény főbb alapanyagai: saválló acél kürtőcső (0,8 mm falvastagság), saválló acél fényes felületű köpenycső, 50 mm vastagságú kerámiaszál-hőszigetelő paplan (1260 °C hőállóságú). A szerelt acél fémkémény koromégésnek ellenáll!

zie hier http://www.femkemeny.hu/

• Waldemar

Een dubbelwandig rookkanaal geeft niet precies aan wat gewenst is. De vraag is wat voor houtkachel komt er, is er een schoorsteenaansluiting door het dak gewenst of gaat hij door de muur rechtstreeks naar buiten.

Kijk eens op: http://www.kemeny.icopal.hu/

Om en Idee van een prijs te geven voor een 6,2m C1-eko 200 (diam 20 cm) +/- 145.000 Forint.

Bij elk goed bouwcentrum zijn deze schoorstenen te koop.

MVG

Waldemar

• Jan

Leier maakt ze ook. Zie HIER.

Op het kaartje op de pagina kun je ook zie waar het verkrijgbaar is.

• Robert Takken

Jeetje wat een reacties. Allemaal dank ervoor ik heb hier een aantal zeer goede tips uit kunnen halen.

@Gepa: Ik heb afgelopen jaar Feri de gevel laten aanpakken en ik kan inderdaad melden dat ik goede ervaring heb met Feri. Helaas had ik wel een kleine issue met hem omdat ik de prijs niet goed had afgesproken maar uiteindelijk ben ik er met Feri uitgekomen. ik zal hem mailen om en prijs te laten opgeven voor het maken van een schoorsteen.

@Beheerder Hongarije.startpagina: Het gaat inderdaad om rookkanaal pijpen die je eenvoudig kunt monteren en in Nederland zonder meer goedgekeurd zijn. Het gaat om een eenvoudige houtkachel die ik graag in de centrale ruimte wil plaatsen. De huidige verwarming is niet voldoende om het huis bij een strenge winter te verwarmen.

@Jaap: Ik heb dit bedrijf al eerder geprobeerd op te zoeken maar niet kunnen vinden. Ik zal wederom gaan zoeken.

@Lujza: Ik heb inderdaad wel enkel wandige pijpen gezien maar nog geen dubbelwandige. Maar er zijn toch een aantal waardevolle websites doorgegeven waar ik me is in ga verdiepen…

@Waldemar: Zoals eerder aangegeven is het vanuit de centrale ruimte, door het plafond rechtdoor door het dak. Hiermee kan ik alle oude schoorsteen kanalen verwijderen. Op een of andere manier heb ik geen vertrouwen in een gemetselde schoorsteen.

Allemaal hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Robert Takken

• Hanszio

Hallo Robert,

Kun je ook laten weten hoelang die dubbelwandige pijp ongeveer moet zijn?

Stuur anders even een PB'tje.

Groet.