Glaasje op laat de politei niet misleiden

• Gepa

Na een leuke dag in Magyarlukafa is het blijkbaar ook als Nederlander niet slim om nog even een rondritje te gaan maken met een borreltje op. Aangekomen in ons dorp zien ze plotsklaps een politieauto verschijnen. Wat doet de al zo slimme Nederlander, hij dooft zijn lichten en denkt via een sluipweg weg te komen. Met als resultaat, dat hij/zij even later een politieauto als begeleider achter zicht heeft, maar wel met zwaailichten.

Hoe verdacht en hoe slim denken jullie dat deze Nederlander heeft gehandeld.

• gea

Nogal, maar wel goed de integratie cursus gevolgd:D Hongaar zou ongeveer hetzelfde hebben gehandeld….

• frankvq

Ik heb het je al zo vaak gezegd Gerard : niet rijden terwijle je drinkt !!!>:D<

Frankje, de man mét … .

• Gepa

Gelukkig ik was het niet Ine X(

• A.R

Hallo GePa,

Kan je ons zeggen hoe dit verder afgehandeld is. Te voet naar huis of wat?

Voor de regio Pest een goede raad, geen alcoholische drank nuttigen als je chauffeur bent.

Je hebt kans dat bij een politiekontrole het volgende gebeurt

- auto aan de kant , ook als je begeleider een rijbewijs heeft en nuchter is.

- documenten , al of niet wettelijk , worden in beslag genomen.

Zwart geld aanbieden zou ik zeker niet overwegen.

Mvg.

Fons

• Gepa

Helaas de persoon die dit is overkomen heeft zich nog niet gemeld :D

• A.R

Hallo GePa ea,

Misschien heeft de vernoemde persoon een gratis verblijf verkregen?

Ik was alleen benieuwd hoe de politie in de verschillende streken van Hongarije op een dergelijke toestand reageert.

Soms en vooral in het verleden heb ik nogal “ straffe ” verhalen gehoord:

Zelf heb ik ooit één alcohol controle meegemaakt toen ik een restaurant in Veresegyhaz verliet. Men vroeg me vriendelijk wat ik gedronken had en of ik bezwaar maakte tegen een ademtest. Geen probleem. aangezeien als chauffeur steeds water drink.Toen ik echter vroeg wat de mogelijke gevolgen zouden kunnen zijn kreeg ik wel als antwoord, afgave van de documenten en het achterlaten van de auto. Misschien wel allemaal niet “ wettelijk ”, maar wat kan je dan praktisch doen tegen het optreden van de politiediensten?

Daarom mijn nieuwsgierigheid hoe dit beginverhaal eindigde.

Mijn advies is en dat is overal , als met een auto rijd dan nuttig je best geen alcoholische dranken.

Mvg.

Fons

• frankvq

Alhoewel … aan de titel (politei) van dit blogje te zien was je er waarschijnlijk toch ook niet zo vervan af ?!

Grtz,

Frank.

• frankvq

Juist … ver van af.