Internationale auto rijschool?

• Dorien-Luna

Hey,

Ja ik ben nieuw hier op het forum :D

Ik en mijn ouders wonen hier al sinds 2010.

Nu vertrek ik zaterdag voor 2 weken naar Belgie om mijn rijbewijs B examen af te leggen. Maar stel dat ik niet geslaagd ben is er dan ergens een internationale auto rijschool waar ik met mijn voorlopig rijbewijs heen kan om een examen praktijk te doen?

Want elke keer een reis naar Belgie kost toch wel vind ik.

Dank u

Dorien

• Gepa

In welke regio woon je? Ga gewoon naar een Hongaarse rijschool. Er zijn scholen die Duits of Engels spreken.

• Dorien-Luna

Ik woon 20 min van kaposvar.

Maar weet wel niet of ik met mijn verlopig rijbewijs hier verder kan, heb geen zin om alles terug opnieuw te doen

• Info4me

Ik ben zelf jarenlang rijinstructeur geweest in Nederland en België. Ik weet niet wat de regels exact zijn met betrekking tot Hongarije maar wat je zegt over het feit dat je niet alles opnieuw wil doen daar wil ik wel wat over zeggen.

Uiteraard zijn alle dingen die je hebt geleerd in België niet verloren. Door die ervaring zul je waarschijnlijk minder lessen nodig hebben. Ik weet niet hoe het zit met de theorie. Waarschijnlijk is dat het lastigste stukje om opnieuw te doen.

Ik denk dat de kosten om het in België af te maken niet veel zullen schelen ten opzichte van een gemiddelde opleiding in Hongarije. Dus ik zou kiezen waar ik mezelf de meeste kans zou geven om te slagen. Succes!

• Gepa

In Szigetvár zit een autorijschool die enige ervaring heeft met met buitenlandse leerlingen. Waag er een telefoontje en/of ritje aan en zij kunnen je ter plaatse volledig informeren.

Indien je Hongaars goed genoeg is kun je hier de site raadplegen.

http://www.zrinyiautosiskola.hu/

• Dorien-Luna

Wel maandag 19 oktober heb ik mijn examen ik hoop natuurlijk dat ik er door zal zijn.

Maar idd ik ben bang voor de taal en voor de theorie, nu i de toekomst wil ik ook wel een motorrijbewijs halen en dat zal ik hier dan doen, geen zin om weer veel geld in Belgie te spenderen.

Voor mijn rijbewijs ben ik om en bij de 1500 euro kwijt, 15euro voor theorie, 1250 euro voor 20u rijles, nu examen + 1 uur extra les 183 euro, 35 euro op het examencentrum zelf en dan nog eens 20 euro op de gemeente voor mijn rijbewijs.

Heb mij wel laten vertellen dat hier een pak goedkoper is.

• Info4me

Je zou in Hongarije vast minder geld kwijt zijn geweest maar vanaf het punt waar je nu bent denk ik niet dat het nog heel veel gaat uitmaken. Hopelijk lukt het 19 oktober en ben je er vanaf. Succes! Laat even weten of het gelukt is.(tu)

• king-leo

En het is………………………..?

• Beela

en het is…

niet meer vandoen,Dorien is geslaagd .

• Gepa

Gefeliciteerd >:D<