rondrit met de camper

• belgintbuitenland

graag zouden wij volgend jaar met onze camper Hongarije willen rondtoeren. Wij willen voor onze camperclub een reis voorbereiden voor 2015.Ik weet dit is vroeg maar we willen zelf eerst alle museums en campings zelf bezoeken en daar de afspraken ter plaatse maken.

we zouden willen starten in Gyor, zo naar Sekeszfehervar, dan Boedapest om verder af te zakken naar Pecs en daarna terug te stijgen naar Hortobagy en Eger. Ik ben dus op zoek naar camperplaatsen of campings waar de campers kunnen staan.

Dit is natuurlijk nog maar een summiere planning er mogen ons steeds interessante plekken doorgestuurd worden..

museums en gidsen (liefst nederlandstalige) zijn voor ons zeer welkom…

welke steden raden jullie zelf aan en wat zouden jullie in je eigen regio zeker een vast nog eens willen bezoeken.

Vermits we zelf rond de Tisza zitten hoef ik daar niet direct info van te bekomen maar de rest van het land hebben lang geleden wel bezocht maar ondertussen zijn sommige campings en steden enorm verandert..

dank jullie alvast voor alle feed back

• belgintbuitenland

hallo beste mensen,

ik krijg helaas heel weinig respons op mijn vraag om eventuele campings, nederlandstalige tolken, museums en interessante plekken om te bezoeken in Hongarije.

kan er nu echt niemand zijn eigen omgeving aanprijzen om te laten bezichtigen door toeristen? Wij organiseren deze trip belangeloos omdat we zelf zo fier zijn op ons eigen stekje aan het Tiszameer en wij andere mensen willen kennis laten maken met de prachtige natuur en vriendelijke mensen van Hongarije…en zeker vooral niet vergeten de ongelooflijke gastvrijheid die wij zelf reeds jaren mogen ondervinden.

Dus nogmaals alle tips zijn welkom

• A.R

Hallo ,

Voor de regio rond Budapest en de Doanubocht vnl het Pilisgebergte kunnen we je wel helpen.

Je weet onze coördinaten en we zijn steeds bereid om informatie, al of niet de juiste en objeciefste, te verstrekken, want je weet dat we Hongarije zeker en mogeijk zo goed mogelijk willen voorstellen en promoten.

Hopelijk krijg je hier veel informatie over de andere regio's, dan kunnen we er ook iets nuttig van opsteken.

We wensen je alvast veel succes en plezier bij de planning en uitvoering van jullie reis.

Mvg.

Fons en Ria

• Gepa

Wandel door de straten van het oude Boedapest en bekijk de rijke cultuur die deze stad heeft. Geniet van de gastvrijheid van de Hongaarse bevolking en proef de authentieke Hongaarse goulash.

Het landschap van Hongarije is uiterst gevarieerd. Het Noorden wordt beheerst door wouden en bergen, terwijl de rest van het land één uitgestrekte vlakte is. In het Oosten vindt u rivieren, zijrivieren en meren.

Reis met uw camper naar het beroemde Balatonmeer waar u heerlijk kunt zeilen of zonnen, of reis naar het stadje Hévís waar u kunt ontspannen in een van de thermale baden. Bekijk tevens een van de vele UNESCO sites die het land rijk is zoals de Necroplis in Pécs, het Hortobágy National Park of Tokaj wijnregio. In de avonden geniet u op uw camping na van een dag vol nieuwe indrukken in dit veelzijdige land.

Bron: http://www.travelhome.nl/hongarije-informatie

Voor meer informatie: http://lejowila.waarbenjij.nu/#ad-image-120099724

• marevara

hallo beste, ik heb U een privébericht gestuurd,

groet René

info@camping-marevara.com

• Ina van Dijk

Ongetwijfeld HARTELIJK WELKOM, op de kleinschalige NL camping in “ons” hongaars dorp…Felsoszentmarton.

Omg. Szigetvar.

Camping de Ommekeer, Felsoszentmarton .Hans en Hannie Oosterbroek zijn de eigenaren.

Kijk hier voor meer info:

http://www.de-ommekeer.ontheweb.nl/

Overbuurtjes,

Peter en Ina.

Succes met het voorbereiden van de campertour!!!

• A.R

Hallo Eddy,

Je weet dat we documentatie hebben.

Ria en ik zijn onze documenten, boeken e.a een beetje aan het sorteren.

We hebben voor jullie.

documentatie over verschillende Hongaarse gebieden met oa het zeer mooie gebied aan het drielanndenpunt Hongarije, Slovenië en Oostenrijk.

Na ons telefonisch gesprek vernamen we dat jullie Hongaarse les volgen. We hebben hier ook nog een aantal woordenboeken.

Daarom ons voorstel.

Als je echtgenote hier Gödöllő passeert , dat ze even langskomt.

De koffie en een gebakje staat klaar en ze kan nazien wat ze wil meenemen.

Ik stuur je nog wel een lijstje met de gegevens oa de woordenboeken zodat je al kan overleggen of de moeite is om langs te komen.

Nog een prettige dag gewenst.

Mvg.

Fons en Ria

• belgintbuitenland

:):)o

hoi fons ook zonder de woordenboeken is het interessant om bij jullie eens langs te komen

• A.R

Hallo,

Je bent welkom.

Ik adviseer om zeker Veszprem en omgeving , alsook Tihany in je plannig op te nemen.

Mvg.

Fons en Ria