Hoeveel belasting betaal je voor een bestelbus (diesel)

• Info4me

Weet iemand toevallig of je voor een bestelbus (Opel vivaro) net als in NL heel veel belasting betaald als je geen bedrijf hebt? Of zijn dit dezelfde prijzen als voor particulieren? Is er ook iemand die toevallig weet hoeveel je dan kwijt bent per maand? Alvast bedankt!

• Wilco

Is per locatie (dorp/stad) verschillend, beste daar vragen.

Wilco

• lujza

Ik weet dat wij ongeveer 16000 HUF per half jaar betalen, maar dat is idd zoals Wilco zegt, per gemeente anders.

Dat is voor ford transit, voor de berlingo betalen we ongeveer 10000 per half jaar.

• Info4me

Alvast bedankt voor deze antwoorden. Ik neem dan aan dat er in Hongarije dus geen (groot) verschil zit in zakelijk of particulier. Hier in Nederland scheelt het namelijk wel heel erg veel. Ik denk dat ik hem dan maar gewoon ga invoeren ipv verkopen. (En uiteraard ook nog even daar navragen)

• lujza

Invoeren is niet gratis, hoop dat je dat wel wist.

• Info4me

Dat wist ik maar bedankt voor de toevoeging. Ik denk wel dat invoeren in ons geval goedkoper is dan in NL verkopen en in HU opnieuw aankopen.

• iebijl@icloud.com

hoe kan ik bewijzen dat ik mijn auto invoer als huisraad bij emigratie

• lujza

Dat maakt voor de kosten niet uit, geld willen ze zien.

• gea

Zelf geen ervaring, maar heb begrepen dat het in Hongarije nogal uitmaakt of er al dan niet een dubbele cabine in de bestelbus zit.

Bij dubbele cabine belast als personen auto, zonder dubbele cabine als bedrijfsauto.

Nogmaals voor mijzelf niet van belang of ervaring mee, heb dit echter meerdere keren gehoord/gelezen, weet echter niet of dit klopt.

Mis dit in bovenstaande `gesprekken`, kan wel erg veel verschil maken en wellicht de doorslag geven tussen wel of niet meenemen van de

auto naar Hongarije voor oorspronkelijke vraagsteller.