tabakswinkels en illegale handel

• Charles.Bruin

http://www.scribblesfromhungary.com/2013/09/een-bloeiende-sector-de-illegale.html

• willie_

Was te verwachten.

• Jan

Als je bedenkt dat een pakje Marlboro nu al 940 forint kost dan was dit inderdaad te verwachten.

Voor de modale Hongaar is dat niet meer te betalen en een roker help je niet zomaar van zijn slechte gewoonte af.

Daarnaast is het wel goed zo. Bij het toekennen van vergunningen heeft vriendjespolitiek een grote rol gespeeld.

Boontje komt dus om zijn loontje in dit geval.

• zelande

http://www.tabaksdetailhandel.nl/actueel/news/265/Zwarte+markt+voor+sigaretten+in+Nederland+bereikt+11%25+van+totale+consumptie

Blijkbaar een probleem wat zich niet alleen in Hongarije afspeelt,

• Gepa

Ben ik blij dat ik niet rook >:D<.

• Charles.Bruin

Waarom niet??

• A.R

Hallo Charles ea.

Ik heb het verhaal van Runa Helinga gelezen en aangezien het iemand is die Hongarije kent geloof ik het verhaal,

Wel paseer ik deze week het vernoemde plein en ga eens trachten te kijken hoe daar werkt met de handel op het plein.

Nog een prettige zonnige zondag gewenst.

Mvg.

Fons

• roger.seys@base.be

Fons, pas maar op dat ze u niet de bak in draaien.

• A.R

Hallo Roger,

Je weet wel dat ik niet rook. Ik wil alleen eens ziens wat daar op dat plein gebeurt. Het is ongeveer het drukste plein van Budapest. Ik zou daar zeker geen handeltje beginnen en aan zulke handeltjes heb ik nooit meegedaan.Ik geloof wel dat er een handeltje aan de gang is.

Vlieg ik “ Den bak” dan krijg ik mogelijk nog bezoek uit België.

De groetjes.

Mvg.

Fons

• Charles.Bruin

Deze tekst hoort bij de foto:

Kiszárított dohányleveleket morzsol össze egy férfi egy kelet-magyarországi településen. A térség településein egyre többen ültetnek néhány dohánytövet, mert nem tudnak kétórányi bérnek megfelelő összeget kifizetni egy doboz cigarettáért és így maguk készítik el cigarettaadagjukat lényegesen olcsóbban. Egy dohánytő gondozás nélkül is 16-18 levelet növeszt, amelyekből durván 700 gramm száraz dohány nyerhető. A trafikokban kapható cigaretták száljában 0,9-1 gramm dohány van, tehát egy tő dohányból nagyjából 700 szál, körülbelül 36 doboznyi cigaretta készíthető

Dus: Niet meteen naar andere landen wijzen als 't om ontwijken van belastingen gaat!!